autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Ολοένα και καλύτερο Duster

Διαβάστηκε από 62764 αναγνώστες - 15/1/2021

Πάντως, τα συνηθισμένα... καλούδια των SUV αυτό το Dacia Duster τα διαθέτει. Οι ζάντες 17 ιντσών, η fake προστασία κάτω μέρους του οχήματος μπροστά και τα σκούρα τζάμια στο πίσω μέρος απομακρύνουν λίγο πιο πέρα τη φήμη του φτηνιάρικου αυτοκινήτου από το μοντέλο της Dacia. Αρχικά στο εσωτερικό καταλαβαίνει κανείς άμεσα σε ποιον τομέα ποντάρουν οι Ρουμάνοι, ώστε να διατηρούν τις τιμές των αυτοκινήτων τους τόσο χαμηλά. Εκεί λοιπόν, θα δείτε πού πήγε το άφθονο σκληρό πλαστικό και η δερματίνη. Η έκδοση Adventure, λοιπόν, εξοπλίζεται standard με αυτόματο σύστημα κλιματισμού, περιφερειακές κάμερες, θερμαινόμενα καθίσματα και keyless entry system (σύστημα πρόσβασης χωρίς κλειδί). Όλος αυτός ο εξοπλισμός κοστίζει στην πιο κάτω έκδοση “Prestige” (Γερμανία) 1.000 ευρώ επιπλέον.



Τα προαναφερθέντα καλούδια δε δείχνουν να έχουν τοποθετηθεί έτσι, διάσπαρτα. Αντιθέτως, ταιριάζουν σαφέστατα στο ταλέντο του Dacia Duster μέσα στην καθημερινότητα. Πίσω από τη στιβαρή πρόσοψη βρίσκεται ένα -ουσιαστικά- μικρομεσαίο αυτοκίνητο, που κλέβει άμεσα τις εντυπώσεις. Κάθεσαι ψηλά, έχει καλή ορατότητα και έχεις αρκετό χώρο για τα παιδιά και την... προίκα τους. Ο χώρος αποσκευών μπορεί να φιλοξενήσει ανάλογα μεγάλους όγκους με των εξίσου μεγάλων, αλλά κατά πολύ ακριβότερων Skoda Karoq και SEAT Ateca. Το σύστημα πολυμέσων “Media-Nav Evolution” έχει στη σχετική οθόνη πολλά περισσότερα pixel και λειτουργεί πιο αργά σε σχέση με τα αντίστοιχα του ομίλου VW, αλλά στην καθημερινότητα παρέχει πολύ καλές υπηρεσίες. Όποιος δεν είναι εξαρτημένος επί μονίμου βάσεως στα πλέον σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα, λαμβάνει τελικά τη βασική, πληροφοριακή υποστήριξη. Επίσης, το γεγονός πως απουσιάζουν τα νεότερα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού ταιριάζει με την αύρα της χρήσης όλο και λιγότερων βοηθημάτων.



Ό,τι λείπει από τα μάτια μας σε επίπεδο εξοπλισμού, το συμπληρώνει με τον καλύτερο τρόπο ο κινητήρας με την αυξημένη πίεση του turbo. Με τη βοήθειά του, το Dacia Duster γίνεται ένα κλικ πιο αποκλειστικό. Ο κινητήρας λοιπόν, των 1,33 λίτρων, ο οποίος χάρη στη συνεργασία της Renault και της Mercedes-Benz παίρνει θέση και κάτω από το καπό της σύγχρονης A-Class, έχει πείσει ήδη με τα 130 PS για τις δυνατότητές του και την πολιτισμένη λειτουργία του. Ωστόσο, στην έκδοση Adventure του Duster είναι πιο ισχυρός κατά 20 PS!
Εντάξει, το κάτι παραπάνω σε ταμπεραμέντο δεν το χρειάζεται ο χρήστης αυτού του Duster, από τη στιγμή, που στο πλαίσιο της δοκιμής μας, η κατανάλωση έφτασε τα 7,3 l/100 km και ξεπέρασε αισθητά αυτήν της εκδοχής του κινητήρα με τα 130 PS. Ωστόσο, δεν υπάρχει εναλλακτική. Η Dacia διαθέτει την έκδοση Adventure (αρχικά) μόνο με αυτόν τον κινητήρα. Πάντως, για ένα τόσο ψηλό SUV η υπόθεση «κατανάλωση» παραμένει εντός πλαισίου.



Σε αυτό το σημείο παίζει πολύ σημαντικό ρόλο το χαμηλό βάρος του Dacia Duster, το οποίο με 1.271 kg είναι ένα από τα πιο ελαφρά μοντέλα της κατηγορίας. Η άλλη πλευρά του νομίσματος. Το Adventure δεν ακούγεται όπως θα θέλαμε σε δρόμους κακής ποιότητας. Με άλλα λόγια, περισσότερο ακούγεται παρά δεν ακούγεται. Ότι τα 150 PS κατά την εκκίνηση με πλήρες φορτίο σε βρεγμένο δρόμο, δεν τα καταφέρνουν πάντα, σπινάροντας τελικά τους εμπρός τροχούς, σας ωθεί προς την ξεκούραση. Το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης και το ESP αντιδρούν πολύ απότομα, επομένως πρέπει να πατά ο οδηγός λιγότερο το δεξί πεντάλ. Αυτή η ενέργεια κοστίζει φυσικά σαφώς λιγότερο από τα 1.900 ευρώ, που απαιτούνται στη Γερμανία, για να προμηθευτείτε την έκδοση με την τετρακίνηση. Για να είμαστε πιο ακριβείς, το 4WD είναι μόνο απαραίτητο, εφόσον ρυμουλκείτε τακτικά διάφορα φορτία (τρέιλερ, τροχόσπιτο κτλ.) ή, παρά την κλιματική αλλαγή, βρίσκετε χιόνι ακόμη. Παρόλ αυτά, το ελαφρύτερο και πιο οικονομικό σε κατανάλωση προσθιοκίνητο μοντέλο υπερέχει σε επίτευξη υψηλών ταχυτήτων, καθώς με το δεξί πεντάλ στο πάτωμα η βελόνα του ταχυμέτρου θα σημαδέψει τα 200 km/h!



Αξίζουν, λοιπόν, τα επιπλέον 2.050 ευρώ (στη Γερμανία) σε σχέση με την έκδοση “Prestige” του Duster των 130 PS; Αν αφαιρέσουμε τον επιπλέον exclusive εξοπλισμό, στα επιπλέον 20 PS αντιστοιχούν 1.000 ευρώ. Αυτά τα χρήματα είναι φυσικά πολλά για ένα αυτοκίνητο, που θέλει να ξεφύγει από το status του, ότι δηλαδή δεν είναι κάποιο... status symbol. Είμαστε όμως, βέβαιοι πως το “Adventure” δε θα παραμείνει μία ειδική έκδοση, αλλά θα συνεχίσει για μεγάλο ακόμη χρονικό διάστημα την καριέρα του στις εκθέσεις της Dacia, στην οποία ταιριάζει πολύ η πολυτέλεια.



Συμπέρασμα
Η έκδοση Adventure είναι ακριβή για τα δεδομένα του Dacia Duster, αλλά προσιτή για ένα SUV αυτού του μεγέθους. Το νέο κορυφαίο μοντέλο είναι ασφαλές, αλλά τα 150 PS δεν έχουν πολύ καλύτερα αποτελέσματα σε σχέση με αυτά της έκδοσης των 130 PS.

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει