Cupra Tavascan VZ EV 250 kW, Τιμή 09/01/2025: 51 990€
Cupra Tavascan VZ: Οδηγούμε το ηλεκτρικό SUV με την άγρια εμφάνιση
Ευρύχωρο εσωτερικό με πραγματικά καλή ποιότητα συναρμογής και επιλογή υλικών.
Οι 340 ίπποι στους τέσσερις τροχούς είναι αρκετοί για 0-100 σε 5,4 δλ.
Αυτονομία 350 χλμ. από μπαταρία 82 kWh.
Από 51.990 ευρώ η κορυφαία έκδοση VZ.
Κατέφθασε έπειτα από ανυπομονησία και αμέσως προκάλεσε συζήτηση. Το νέο Cupra Tavascan, το δεύτερο ηλεκτρικό μοντέλο από το σπορ παρακλάδι της Seat, που εξελίχθηκε σε αυτόνομη δύναμη, προκαλεί αίσθηση, μόνο και μόνο με την εμφάνισή του. Το κομψό ηλεκτρικό SUV μοιάζει λίγο με αυτοκίνητο έκθεσης που ξέφυγε στον δρόμο. Στην πράξη, το Tavascan βασίζεται πάνω στην πλατφόρμα MEB και συγκρίνεται με το VW ID.5 ή το Skoda Enyaq Coupe. Εκεί που διαφέρει, είναι με την άγρια ελκυστική του εμφάνιση που προδιαθέτει για δυναμική οδήγηση. Στην ελληνική αγορά, προσφέρεται από 39.900 ευρώ με την βοήθεια της επιδότησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ η ισχυρότερη έκδοσή του, Tavascan VZ, που οδηγήσαμε, ξεκινά από τα 51.990 ευρώ.
Ευρύχωρο εσωτερικό με πραγματικά καλή ποιότητα συναρμογής και επιλογή υλικών.
H εξωτερική εμφάνιση μπορεί μερικές φορές να είναι παραπλανητική. Ο σχεδιασμός του Tavascan που θυμίζει σχεδιαστική μελέτη και οι καμπύλες του, που παραπέμπουν σε coupe, σε κάνουν αυτόματα να θες να το συμπαθήσεις. Αντικειμενικά, όμως, πόσο πρακτικό είναι; Μπορούμε να πούμε πως όλα είναι «όπως πρέπει» και στο εσωτερικό. Ακόμη και ψηλοί άνθρωποι δύο μέτρων μπορούν να κάτσουν άνετα μπροστά, ενώ οι περισσότεροι επιβάτες μπορούν να καθίσουν εξίσου άνετα και πίσω. Τα μπροστινά bucket καθίσματα είναι αναπαυτικά, αλλά οι ψηλοί οδηγοί μπορεί να βρουν τις ρυθμιζόμενες υποστηρίξεις της πλάτης ακατάλληλες. Παράλληλα, δεν υπάρχει κάτι για να παραπονεθείς σε όσον αφορά την ποιότητα κατασκευής. Το εσωτερικό φαίνεται να είναι στιβαρά συναρμολογημένο, με τα υλικά να έχουν επιλεγεί προσεκτικά. Όσον αφορά τη λειτουργία των συστημάτων, υπάρχει το τυπικό «κοκτέιλ» της Cupra. Λίγα πραγματικά κουμπιά, πολλά αγγίγματα στην μεγάλη και λεπτομερή οθόνη των 15 ιντσών. Το μόνο που δημιουργεί αμφιβολίες είναι τα τα ευαίσθητα σημεία αφής στο τιμόνι. Υπάρχουν πιο λειτουργικές λύσεις με καλύτερη ανταπόκριση.
Οι 340 ίπποι στους τέσσερις τροχούς είναι αρκετοί για 0-100 σε 5,4 δλ.
Στον δρόμο, όπως αναμενόταν, το κορυφαίο μοντέλο VZ αφήνει μια πολύ δυναμική εντύπωση. Ένας ηλεκτροκινητήρας εμπρός και ένας πίσω με συνολική απόδοση 340 ίππων τραβάει τους τέσσερις τροχούς με τόση ενεργητικότητα, που ο ψηφιακός πίνακας οργάνων δείχνει τα 100 km/h σε μόλις 5,4 δευτερόλεπτα. Φτάνει τα 160 km/h σε 12,7 δευτερόλεπτα και δυστυχώς σταματά λίγο μετά από αυτό, καθώς το Tavascan δεν επιτρέπεται να φτάσει ταχύτητες πάνω από 180 km/h, ακόμη και ως VZ. Έτσι, αντί να πιέζεις για ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο, θα πρέπει να αρκεστείς στο να πάρεις τις στροφές με μια δόση δυναμισμού. Η προσαρμοστική ανάρτηση λειτουργεί καλά, αλλά το υψηλό βάρος του Tavascan (2330 kg) γίνεται αισθητό λίγο σε γρήγορες, εναλλασσόμενες στροφές. Αυτή προσφέρει επίσης καλό εύρος άνεσης, όντας από σφιχτή μέχρι χαλαρή για οικογενειακές εξορμήσεις.
Αυτονομία 350 χλμ. από μπαταρία 82 kWh.
Το γεγονός ότι το τεχνικά συγγενικό Skoda Enyaq RS Coupe είναι ακόμα πιο ακριβό, δεν αποτελεί μεγάλη παρηγοριά, δεδομένης της βασικής τιμής του Tavascan VZ που και πάλι ξεπερνά τα 50.000 ευρώ. Η μπαταρία λιθίου-ιόντων δεν είναι τεράστια, έχοντας χωρητικότητα 77 kWh (αξιοποιήσιμη, ακαθάριστη 82 kWh). Με κατανάλωση που βρίσκεται στον μέσο όρο της κατηγορίας, 22,2 kWh/100 km κατά τη διάρκεια της δοκιμής, διανύει σχεδόν 350 χιλιόμετρα χωρίς διακοπή. Ωστόσο, όποιος βγει για να τη φορτίσει, θα πρέπει να γνωρίζει πως θα χρειαστεί μισή ώρα υπό ιδανικές συνθήκες για φόρτιση από 10% σε 80% με την βοήθεια φορτιστή ισχύος 135 kW.