Δοκιμάζουμε το σκληροτράχηλο Suzuki Jimny 1.5 GL VVT
Διαβάστηκε από 7176 αναγνώστες - 22/7/2020
Είναι απόλυτα... κυβοειδές και πάρα πολύ αγαπητό. Το Suzuki Jimny έχει, εκτός από τους «εκτός δρόμου», και... "on road" φίλους. Δικαίως; Προκύπτει από τη δοκιμή μας.
Από την πρώτη γενιά του κιόλας το Suzuki Jimny ήταν ένα από τα πιο αγαπητά «4x4» της αγοράς, γιατί είχε συμπαθητικά μικρό μέγεθος, προσιτή τιμή αγοράς και εξαιρετικές εκτός δρόμου ικανότητες. Πώς τα καταφέρνει το σημερινό Suzuki Jimny σε όλα τα επίπεδα;
Ένα Suzuki Jimny κάνει την διαφορά στα «απάτητα», στα δύσκολα μονοπάτια δηλαδή και σε διαδρομές εκτός δρόμου δυσπρόσιτες για τους πολλούς, όπου αισθάνεται στο στοιχείο του. Ως εδώ όλα καλά, όμως το Suzuki Jimny έχει αρχίσει και
αποκτά και «αστικούς» φίλους και η ερώτηση είναι πόσο καλά τα καταφέρνει «εντός δρόμου»; Εμείς, λοιπόν, θέλουμε να αποκαλύψουμε τον τρόπο που κυριαρχεί στην καθημερινότητα και για τον λόγο αυτό δοκιμάζουμε το Jimny στην άσφαλτο και σε δρόμους από μπετόν, σε 8 κεφάλαια.
ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
Στον αυτοκινητόδρομο τα πράγματα δυσκολεύουν μιας και οι μεγάλες ταχύτητες δεν είναι το δυνατό του σημείο, ενώ η σφιχτή ανάρτηση δεν τα καταφέρνει και τόσο αποτελεσματικά όταν αντιμετωπίζει γρήγορες, διαδοχικές ανωμαλίες του οδοστρώματος. Ο συνδυασμός αεροδυναμικών θορύβων με τον θόρυβο κύλισης των ελαστικών και του κινητήρα είναι μάλλον δυσάρεστος και τα καθίσματα, που διαθέτουν μέτριας ποιότητας και ποσότητας γέμιση, δυσκολεύουν τις συνθήκες και περιορίζουν την αντοχή των επιβατών για μεγάλες αποστάσεις.
ΜΕΤΑΦΕΡΟΝΤΑΣ ΣΑΚΟΥΛΕΣ
Κάθε μικρό αυτοκίνητο μπορεί σήμερα να κάνει μεμιάς όλες τις αγορές της εβδομάδας, το Suzuki Jimny όμως τα καταφέρνει με δυσκολία. Παρά τους άκαμπτους άξονες και τα -τόσο παχιά όσο ένας αντίχειρας- ελατήρια, το μέγιστο φορτίο είναι μόνο 320 κιλά. Ο χώρος αποσκευών με όγκο 85 λίτρων είναι μικροσκοπικός, ενώ, ακόμα και με την πλάτη των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένη, μπορεί να χωρέσει έως 830 λίτρα. Πάντως, μία μίνι θήκη στο πάτωμα του χώρου αποσκευών μπορεί να φιλοξενεί μικρά αντικείμενα. Η πίσω πόρτα ανοίγει ανάποδα και δυσκολεύει στην καθημερονότητα.
ΤΣΕΚΑΡΟΝΤΑΣ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ
Στάθμευση, ελιγμοί, διατήρηση ορατότητας - εδώ είναι που πρέπει να αποδώσει το
Jimny που έχει μήκος μόνο 3,6 μέτρα. Το ιαπωνικό αυτοκίνητο, λοιπόν, παρέχει πολύ καλή ορατότητα, καθώς είναι στενό και μικρό σε μήκος. Μπορεί σχεδόν να καλύπτει τα κενά, που άφησε ένα Smart, το οποίο έφυγε για ταξίδι... Κάθεστε πολύ ψηλότερα από το συνηθισμένο, γεγονός που καθιστά ευκολότερη τη... μάχη της ορατότητας μέσα στην κίνηση της πόλης. Ένα επίσης καλό στοιχείο: η ασυνήθιστη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος και οι πολύ κοντοί πρόβολοι, που επιτρέπουν στο Jimny να ξεπερνά εύκολα ακόμα και υψηλότερα εμπόδια.
ΚΥΡΙΑΡΧΩΝΤΑΣ ΣΤΙΣ ΛΕΩΦΟΡΟΥΣ
Μικρού βεληνεκούς το Jimny; Ή θα μπορούσε να εντυπωσιάζει μπροστά ακόμα και από ένα κατάστημα της... Prada; Εμείς νομίζουμε: οπωσδήποτε!. Το μικρό «4x4» είναι πραγματικά εντυπωσιακό, το κυβοειδές σχήμα του αμαξώματος δείχνει υπέροχα «ρετρό» και χαριτωμένο ταυτόχρονα. Η -σχετική- ομοιότητα με τη Mercedes G-Class δεν περνά απαρατήρητη. Η Suzuki κατάφερε να δημιουργήσει ένα «απλό 4x4» με πραγματικό κύρος παρά τα πενιχρά 102 PS και την απλή τεχνολογία.