Στο ζύγι και στο Χρονόμετρο

10/6/2021

Στη ζυγαριά, με 1.631 κιλά η 911 Turbo είναι περίπου τόσο βαριά όσο η 911 Turbo S (1.622 κιλά). Για την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 km/h, η 911 Turbo είναι, σύμφωνα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά που ανακοινώνει η Porsche, κατά ένα δέκατο του δευτερολέπτου πιο αργή σε σχέση με την Turbo S (2,8 έναντι 2,7 δευτερολέπτων). Παρόλ αυτά, η «δική μας» Turbo με πινακίδα κυκλοφορίας "S-GO 4307" καταγράφει χρόνο 2,7 δευτερολέπτων και επίσης ξεπερνά τις προδιαγραφές του εργοστασίου όσον αφορά την επιτάχυνση από στάση έως και τα 200 km/h κατά επτά δέκατα. Πολύ πιο εντυπωσιακό στοιχείο από τους παραπάνω αριθμούς είναι ο τρόπος επίτευξής τους. Με το αψεγάδιαστο σε λειτουργία launch control, η εκκίνηση πραγματοποιείται χωρίς απώλειες πρόσφυσης, με σθένος σχεδόν ανάλογο ενός μεγάλου χαστουκιού από πίσω.  Κανένα Newtonmeter ροπής δε χάνεται ούτε στο συμπλέκτη ούτε εξαιτίας της τετρακίνησης. Αντί της συγκεκριμένης εξέλιξης, η 911 Turbo… λυσσά πάνω σε όλους τους τροχούς με ελάχιστη ολίσθηση. Ακόμα και πάνω από τα 160 km/h η επιτάχυνση εξακολουθεί να πιέζει το στομάχι, αλλά μόλις στα 250 km/h δεν μπορεί να την περιορίσει η αεροδυναμική αντίσταση.



Εδώ όμως, γίνεται αισθητή η τεράστια δύναμη. Τελική ταχύτητα 320 km/h και σοκαριστικά φρένα, αφού τα 29,9 μέτρα ακινητοποίησης από τα 100 km/h είναι προφανώς ένα ρεκόρ! Τι μπορεί να κάνει η 911 στην πίστα; Πριν από λίγους μήνες η Turbo S χρειάστηκε 1 λεπτό και 30,48 δευτερόλεπτα στην άσφαλτο της πίστας του Sachsenring, ήταν δηλαδή κατά σχεδόν δύο δευτερόλεπτα ταχύτερη σε σχέση με τον προκάτοχό της (991/II). Μέσω του διακόπτη Sport Plus, η 911 Turbo αποκτά μια πιο σπορτίφ ρύθμιση στο σύνολό της και κυνηγά στην πίστα το χρονόμετρο, σφυρίζοντας και βγάζοντας καπνό από το προαιρετικό σύστημα σπορ εξάτμισης.

Είναι συναρπαστικό πόσο απελευθερωμένα ο twin-turbo boxer φτάνει στην κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου, θυμίζοντας περισσότερο έναν ατμοσφαιρικό παρά έναν turbo κινητήρα. Χωρίς υποστροφή στην είσοδο του θρυλικού κομματιού της πίστας, που θυμίζει το γράμμα «Ωμέγα», μπορεί κανείς να επιταχύνει από νωρίς στην έξοδό της προς την ευθεία. Το τιμόνι ξεχειλίζει από απόκριση, ο οδηγός δεν μπορεί να σταματήσει να χαμογελά, ενώ τα κεραμικά φρένα δεν επηρεάζονται καθόλου από την έντονη χρήση και εξακολουθούν να μειώνουν την ταχύτητα. Ταυτόχρονα, η 911 Turbo παραμένει ήσυχη. Δηλαδή, τα πάντα συμβαίνουν ακριβώς, όπως και στην 911 Turbo S. Και γι αυτό δε μας εκπλήσσει ο περίπου ίδιος χρόνος του γύρου.



Συμπέρασμα
Εξοικονομήστε την επιπλέον χρέωση των 66.900 ευρώ για την 911 Turbo S, αφού και η 911 Turbo κινείται εξίσου γρήγορα, στην πίστα και στο δρόμο, καταφέρνοντας να ξεπεράσει την βαριά κληρονομιά της, με τον δικό της ξεχωριστό χαρακτήρα. Τι να κάνετε αυτά τα 67 χιλιάρικα; Πάρτε ένα σπίτι, στα παιδιά σας! Επίσης, για περισσότερη άνεση, μην επιλέξετε τη σπορτίφ ανάρτηση PASM.

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει