Το ισχυρότερο μοντέλο της Benz, ονομάζεται Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic +. Μπορεί το θηρίο των 639 ίππων να αντιμετωπίσει την Porsche Panamera?
Τι είναι αυτό που ονειρεύονται όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων;
Είναι πολύ απλό, να φτιάξουν ένα μοντέλο, καλύτερο από την Porsche! Η Audi προσπάθησε με το R8, να ξεπεράσει το 911, όμως δεν εργάστηκε αρκετά ούτε στον κομμάτι της πίστας ούτε και σε αυτό των πελατών. Ακόμη και η Mercedes έχει δοκιμάσει, με το AMG GT R. Όμως όταν η Daimler παρουσίασε το R με τους 585 ίππους, η αντίδραση της Porsche ήταν άμεση, με το GT2 RS των 700 ίππων να διατηρεί τα ηνία. Ίσως αυτή τη φορά τα πράγματα να είναι διαφορετικά, καθώς η AMG δεν έχει επιλέξει τα ανανεωμένα 911 που μόλις παρουσιάστηκαν στο LA Auto Show, αλλά στοχεύει στην Panamera. Φυσικά αυτό δεν σημαίνει ότι η δουλειά της είναι εύκολη, αφού η μεγάλη Porsche είναι ίσως η μόνη λιμουζίνα στην οποία ξεχνάς μέσα στην πίστα, ότι υπάρχουν ακόμη πίσω καθίσματα και με την οποία μπορείς να οδηγήσεις εκατοντάδες χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο, ακούγοντας τον αγαπημένο σου σταθμό αντί για τον κινητήρα.
Το τετράθυρο κουπέ της Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic + κάνει σαφές από την πρώτη ματιά, ότι είναι ο νούμερο ένα αντίπαλος της Panamera. Η ιδέα είναι η ίδια με μεγάλο και μακρύ καπό, κοντή ουρά με μεγάλη αεροτομή, περίπου πέντε μέτρα μήκος και πλάτος δύο μέτρων. Παρόλο που η AMG μοιάζει περισσότερο με την πρώτη γενιά της Porsche, ξέρετε, εκείνη με το φαρδύ πίσω μέρος. Το GT δεν κουβαλάει την κλασική ομορφιά, αλλά δεν είναι αυτός ο σκοπός του. Εδώ θέλουμε να βιώσουμε τα δυναμικά χαρακτηριστικά και για αυτό οδεύουμε προς το Sachsenring. Μέσα στην πίστα το GT πρέπει να δείξει τι κρύβει μέσα του. Τουλάχιστον από πλευράς τεχνικών χαρακτηριστικών υπόσχεται πολλή διασκέδαση. 639 ίπποι ξεπηδούν από τα τέσσερα λίτρα χωρητικότητας, η ισχυρότερη Benz μέχρι τώρα.
Και τα 900 Nm ροπής που ήδη αποδίδονται από τις χαμηλές στροφές, υπόσχονται ακαριαίες επιταχύνσεις. Η διαδικασία μέχρι τα πρώτα 100, διαρκεί λίγο παραπάνω από τρία δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 315 χλμ./ώρα. Αν και τα παραπάνω είναι μόνο αριθμοί, η συνεχής βελτίωση είναι κάτι που χαρακτηρίζει την AMG. Σε κάθε περίπτωση, ο κινητήρας με τους δύο υπερσυμπιεστές αναβλύζει περισσότερη ισχύ από τους οκτώ θαλάμους καύσης του από ό, τι θα χρειαστείτε ποτέ. Συνεχίζει να ρολάρει ήσυχα όταν κινείσαι με χαμηλές ταχύτητες, αλλά ουρλιάζει τόσο επιδέξια στις υψηλές ταχύτητες που σου σηκώνονται οι τρίχες. Παρά το βάρος του, που ξεπερνάει τους δύο τόνους, είναι σαφώς ένα πραγματικό σπορ αυτοκίνητο. Η AMG δείχνει την πραγματική της ποιότητα μόνο σε κλειστή διαδρομή. Με χειρουργικής ακρίβειας σύστημα διεύθυνσης, μικρή πλάγια κλίση και τετρακίνηση με έμφαση στο πίσω μέρος, είναι αρκετά γρήγορη. Με ένα χρόνο στο Sachsenring 1: 32,59 λεπτά, είναι ακόμα ταχύτερη, στα 3,7 χιλιόμετρα διαδρομής, από μια BMW M5 Competition. Και αν δεν χρειάζεται να είναι τόσο γρήγορο, oι άντρες από το τμήμα πληροφορικής εγκατέστησαν ένα πρόγραμμα drift, ώστε το GT να είναι διασκεδαστικό ακόμα και για όσους δεν είναι επαγγελματίες στην πλαγιολίσθηση. Έτσι, στο σπορ κομμάτι μπορεί να συμβαδίσει με την Porsche έτσι. Τι γίνεται όμως με την καθημερινή ζωή; Εξάλλου, αυτός ο συνδυασμός επιδόσεων στην πίστα και ανεμελιάς τις καθημερινές είναι που έχουν κάνουν την Panamera να ξεχωρίζει.
Ας το θέσουμε με αυτόν τον τρόπο: Το AMG είναι εξίσου ταλαντούχο, αλλά πάσχει επίσης από τα ίδια προβλήματα. Ας ξεκινήσουμε με τα πλεονεκτήματα: Η ανάρτηση καλύπτει επαρκώς όλες τις αμαρτίες του οδοστρώματος, ο χώρος είναι εύκολα διαθέσιμος για τέσσερις επιβάτες και αποσκευές - το Gran Turismo επιβεβαιώνει το όνομά του («Μεγάλο Ταξίδι»). Στα αρνητικά, δύο μέτρα πλάτος στην κίνηση της πόλης δεν είναι πολύ διασκεδαστικό. Και η λειτουργία της κεντρικής κονσόλας που σχεδιάστηκε από την AMG, με τους πολλούς μικρούς διακόπτες, δεν είναι πρακτική. Και βέβαια, ένα βαρύ αυτοκίνητο συν ένας μεγάλος κινητήρα ισοδυναμούν με αυξημένη όρεξη. Η Mercedes υπόσχεται 11,3 λίτρα, αλλά δεν χρειάζεται καν να έχεις βαρύ πόδι. Στη δοκιμή, η κατανάλωση κυμάνθηκε κατά μέσο όρο στα 14,6 λίτρα. Απλά αποδεκτό. Όπως και η τιμή. Ξεκινά από 167 016,50 ευρώ (λέμε ναι, στα σεντς που υπολογίζουν στη Daimler). Ακούγονται πολλά, είναι πολλά. Ένα Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid με 680 ίππους κοστίζει 20 000 ευρώ περισσότερο. Για μας και οι δύο παραμένουν ένα όνειρο.
Συμπέρασμα
Είναι εντυπωσιακό αυτό που κατάφεραν να δημιουργήσουν οι μηχανικοί της AMG. Το τετράθυρο GT είναι ένα σπορ μηχάνημα οδήγησης, το οποίο παράλληλα προσφέρει άνεση στο ταξίδι . Τέλος, ένας πολύ σοβαρός ανταγωνιστής για την κορυφαία της κατηγορίας, Porsche Panamera.