Μοναδική εμφάνιση με συγκεκριμένη στόχευση
Συνεχίζοντας την αναζήτησή μας, φτάνουμε στο κομμάτι της εξωτερικής εμφάνισης και του σχεδιασμού γενικότερα. Ο πρόβολος του GT Black Series δείχνει την σαφή πρόθεση το νέο αυτοκίνητο να θυμίζει έντονα το αγωνιστικό GT3. Αρκετά μεγάλη είναι η «Dark Chrome» μάσκα στον πρόβολό του, η οποία μέχρι πρότινος υπήρχε μόνο στα touring αυτοκίνητα. Η επιλογή εξυπηρετεί το σχέδιο της Mercedes να καταργήσει τους επιπλέον αγωγούς εισόδου που βλέπαμε στο AMG GT R καθώς πλέον η γρίλια επιτρέπει την παροχή περισσότερου αέρα για την ψύξη του κινητήρα, ενώ ταυτόχρονα δεν αυξάνεται η συνολική επιφάνεια.
Το splitter του προφυλακτήρα είναι κατά 91% μεγαλύτερο αλλά μόλις 4,2 κιλά βαρύτερο από το αντίστοιχο στο GT R, προσφέροντας στον μπροστινό άξονα κατά 270% περισσότερη δύναμη! Το splitter έχει διπλή χειροκίνητη ρύθμιση. Στην λειτουργία αγώνα σε πίστα, μετατρέπεται σε διαχύτη διαφορετικού μεγέθους, ανάλογα με την ταχύτητα. Όσο πιο γρήγορα κινούμαστε, τόσο πλησιάζει στο έδαφος. Εξαιτίας της αυξανόμενης αρνητικής πίεσης, δεν χρειάζονται σερβοκινητήρες. Συμπέρασμα, όσο πιο γρήγορη είναι η AMG, τόσο μεγαλύτερη πίεση ασκείται στους μπροστινούς άξονες.
Νωρίτερα, επισημάνθηκε ότι η ψύξη του κινητήρα είναι πιο αποτελεσματική χάρη στην μεγαλύτερη γρίλια, απαραίτητο προαπαιτούμενο σε έναν τόσο ισχυρό κινητήρα. Ειδικότερα, στο Black Series το ψυγείο σε χαμηλές θερμοκρασίες χρειάζεται 43% περισσότερο αέρα, στις υψηλές θερμοκρασίες 21%, ενώ τα δύο ψυγεία στο τιμόνι θέλουν στο σύνολό τους κατά 27,5% περισσότερο αέρα. Στο κορυφαίο GT o αέρας ψύξης διοχετεύεται μέσα από την γρίλια με συγκεκριμένο τρόπο στα μεμονωμένα ψυγεία και τα ζεστά σημεία του κινητήρα. Για να επιτευχθεί η απόψυξη στο πίσω μέρος του όπου βρίσκεται και το διπλό turbo η AMG τοποθέτησε ένα ρυθμιζόμενο πτερύγιο στο πάνω μέρος του καπό, το οποίο δίνει επιπλέον αέρα στις τουρμπίνες, εφόσον απαιτηθεί.
Γίνεται αντιληπτό από τις λεπτομέρειες που σας παρουσιάζουμε ότι για την Mercedes αποτέλεσε τεράστια πρόκληση ο τρόπος εκκένωσης του ζεστού αέρα από το περιβάλλον του κινητήρα. Αρχικά, πειραματίστηκε με την τεχνική που εφαρμόστηκε στο GT3, έναν αεραγωγό στο καπό. Σε επίπεδο αεροδυναμικής, όμως, και ειδικά στην απόδοση της αεροτομής, δεν προέκυψε το επιθυμητό αποτέλεσμα, η λύση εγκαταλείφθηκε και προτιμήθηκε η χρήση δύο αγωγών εξόδου αέρα. Οι συγκεκριμένοι αγωγοί εξόδου αέρα κατευθύνουν τον ζεστό αέρα από το χώρο του κινητήρα στο εξωτερικό του αυτοκινήτου. Η αεροτομή δεν δέχεται στροβιλώδη ροή και μπορεί απλώς να... σκίζει τον άνεμο. Επιπροσθέτως, με την παρουσία του νέου αεραγωγού οι μηχανικοί δεν ήταν υποχρεωμένοι να εγκαταστήσουν τα μεγάλου βάρους πτερύγια στο εμπρόσθιο μέρος όπως συνέβη στα GT R και το τετράθυρο GT. Γενικό συμπέρασμα, η ψύξη του κινητήρα δεν ασκεί καμία αρνητική επιρροή στην αεροδυναμική του αυτοκινήτου.
Καινοτομία με την νέα διπλή αεροτομή
Με την κουβέντα στο ζήτημα της αεροδυναμικής, ξεχωριστό ρόλο παίζει η παρουσία μίας διπλής αεροτομής στο πίσω μέρος της Mercedes. Αισθητικά, οι μεγάλου όγκου αεροτομές είναι χάντικαπ στις περισσότερες περιπτώσεις. Στα Black Series η εμφάνιση παραμένει ακαταμάχητη και συνοδεύεται από αποτελεσματικότητα. Η εξ ολοκλήρου κατασκευασμένη από άνθρακα διπλή αεροτομή παράγει κατά 170% περισσότερη δύναμη αντοχής του αέρα, αν βάλουμε στην ζυγαριά την αεροτομή του GT R, διαθέτοντας κατά 96% πιο αποτελεσματική αεροδυναμικά επιφάνεια.
Και οι δύο αεροτομές ρυθμίζονται μηχανικά και προσαρμόζονται ανάλογα με τις συνθήκες της εκάστοτε διαδρομής. Η δεύτερη που βρίσκεται πιο χαμηλά, σχεδιάστηκε να είναι μικρή και στενή για να ρέει ιδανικά ο αέρας που έρχεται από μπροστά. Το ρυθμιζόμενο πτερύγιο στην πάνω αεροτομή μπορεί με ηλεκτρονικό τρόπο να «ανοίξει» περισσότερο έως γωνία 20 μοιρών. Έχει επιπρόσθετη λειτουργία επιβράδυνσης όταν πατάμε φρένο σε πολύ υψηλές ταχύτητες αυξάνοντας για τον σκοπό αυτό την αντίσταση του αέρα. Οι πιέσεις που δέχεται μπορεί να ξεπεράσουν και τα 400 κιλά.
Ελαφρύ και πολυτελές στο εσωτερικό
Η πίσω πλευρά του αυτοκινήτου ξεχωρίζει για τις τέσσερις κυκλικού σχήματος απολήξεις εξάτμισης, ενώ δίπλα τους δεσπόζουν οι πλευρικοί αεραγωγοί. Στην καμπίνα βρίσκει κανείς τα απολύτως απαραίτητα. Τα καθίσματα τα οποία διακρίνονται για το βύθισμά τους είναι κατασκευασμένα από άνθρακα με πορτοκαλί αποχρώσεις και τις κλασικού χρώματος ραφές τους. Οι χαρακτηριστικές χειρολαβές έχουν αντικατασταθεί από τις πόρτες, ενώ στο ταμπλό υπάρχει πληθώρα από κουμπιά για ξεχωριστές λειτουργίας από τις συνηθισμένες υπηρεσίες της AMG. Ενδιαφέρουσα προσθήκη, το προαιρετικό πακέτο με ζώνες τεσσάρων σημείων, μπάρα μεταφοράς αποσκευών και ο πυροσβεστήρας.
Εξίσου σημαντική παράμετρος θεωρήθηκε το βάρος του νέου μοντέλου Mercedes-AMG GT Black Series. Προς την κατεύθυνση αυτή, αρκετά εξαρτήματα έχουν κατασκευαστεί από άνθρακα. Ο πρόβολος, το καπό, τα μπροστινά φτερά, η οροφή, η πόρτα του πορτ-μπαγκάζ, η πίσω πλευρά του οχήματος, η αεροτομή, το κάτω μέρος του αμαξώματος, το τούνελ μετάδοσης, όλα έχουν δημιουργηθεί από ανθρακονήματα. Η χαμηλωμένη κεντρική οροφή και τα κεραμικά φρένα με τις μαύρες δαγκάνες και τις σφυρήλατες ζάντες δίνουν συνολικό βάρος 1.540 κιλά, περίπου 35 κιλά λιγότερο από τα GT R και GT R Pro. Εκτός της εξοικονόμησης βάρους, το αυτοκίνητο γίνεται πιο άκαμπτο ενώ σε race mode αποκτά καλύτερο κράτημα στις στροφές.
Το πλάνο ήθελε το μοντέλο Mercedes-AMG GT Black Series να είναι ταχύτερο από το μοντέλο GT R με κριτήριο δοκιμών την πίστα του Nürburgring. Η πρόβλεψη έκανε λόγο για χρόνο λιγότερο 19,9 δευτερολέπτων. Λόγω της αναβαθμισμένης απόδοσης, του μικρότερου βάρους και των προσαρμοσμένων ελαστικών η νέα σειρά της Mercedes αποκόμισε πλεονέκτημα 11,1 δευτερόλεπτα. Η μεγαλύτερη αντίσταση αέρα εξηγεί την καθυστέρηση για χρόνο 1,2 δευτερολέπτων σε σχέση με το GT R. Η τελική εκτίμηση αποδίδεται χάρη στα επιπλέον 10 δευτερόλεπτα στην βελτιωμένη διαχείριση της πίεσης στις στροφές από πλευράς Mercedes-AMG GT Black Series. Σε κάθε περίπτωση, τα πάντα λέγονται στην θεωρία, διότι δεν έχει καταγραφεί ακόμη επίσημη χρονομέτρηση.
Συμπέρασμα
Εν κατακλείδι, το νέο Mercedes-AMG GT Black Series είναι άκρως επιθετικό και προσφέρει αύρα αγωνιστικού αυτοκινήτου μέσα στην πόλη. Αν συγκριθεί με το GT R στην σήραγγα της αεροδυναμικής, οι διαφορές στην θεωρία είναι κάτι παραπάνω από έντονες. Αν θέλουμε να μιλήσουμε με αριθμούς, στη σχέση μεταξύ αντοχής και αντίστασης του αέρα, το μοντέλο Black Series είναι πιο αποτελεσματικό κατά 200% σε road mode από το GT R. Σε race mode, το νούμερο ανεβαίνει στο 240%. Στην διαχείριση των πιέσεων που δέχεται, η συγκεκριμένη έκδοση μοιάζει αρκετά με ένα GT3 touring αυτοκίνητο.
Σε όποιον περισσεύουν... 335.240 ευρώ, το Mercedes-AMG GT Black Series υπόσχεται αίσθηση αγωνιστικού αυτοκινήτου μέσα στους δρόμους της πόλης. Βιαστείτε, όμως. Η κατασκευή θα διαρκέσει μόνο για ένα χρόνο.
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr