autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Οδηγώντας το 1ο Ioniq

Διαβάστηκε από 24951 αναγνώστες - 1/7/2021

Μιας και αναφερθήκαμε στην πλατφόρμα E-GMP, να αποκαλύψουμε πως αυτή θα αποτελέσει την βάση για την ηλεκτρική κυριαρχία (σ.σ. έτσι ισχυρίζονται τουλάχιστον οι άνθρωποί του) του ομίλου Hyundai-Kia, αφού πάνω της θα στηριχθούν όλα τα μελλοντικά μοντέλα. Ανάμεσα στα highlights της είναι η δυνατότητα φόρτισης 800 V (γνωρίζουμε την τεχνολογία από την Porsche Taycan), που επιτρέπει την εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση σε ταχυφορτιστή έως 350 kWh (σ.σ. η Hyundai είναι στρατηγικός εταίρος και μέτοχος στην IONITY που προσφέρει ένα δίκτυο φόρτισης υψηλής ισχύος). Κατά την Hyundai, η φόρτιση από το 10 στο 80% μπορεί να πραγματοποιηθεί σε 18 λεπτά, εμείς στην πράξη είδαμε μεγαλύτερους χρόνους φόρτισης σε φορτιστή των 220 kWh.

Kοινοποίησε το »



 
Οδηγώντας
Νομίζουμε, όμως, ότι σας κουράσαμε με τα πολλά τεχνικά και πληροφορίες. Πάμε στο ζουμί, και συγκεκριμένα στο πως μας φάνηκε το Hyundai Ioniq 5 μετά την πρώτη μας επαφή μαζί του. Δοκιμάσαμε την έκδοση με την μεγάλη μπαταρία των 72,6 kWh (υπάρχει και μικρότερη με 58 kWh), που ζυγίζει 453 κιλά, συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 306 PS, ροπής 605 Nm, και έχει αυτονομία 462 χλμ. (432 με τις 20άρες ζάντες). Όταν «βάλαμε μπροστά» η αυτονομία έγραφε 300 χλμ. με full μπαταρίες, όμως αυτό οφειλόταν στο ότι πιο πριν η κατανάλωση ήταν αυξημένη λόγω μετρήσεων. Υπό κανονικές συνθήκες που οδηγήσαμε μετά, η αυτονομία φαίνεται ρεαλιστικά επιτευκτέα.


 
Κινητήρας στο ready λοιπόν, το φανάρι ανάβει πράσινο και εμείς δεν χάνουμε την ευκαιρία να πιέσουμε τέρμα το γκάζι. Το Ioniq 5 εκτοξεύεται κυριολεκτικά στον ορίζοντα, πιάνει τα 50 χλμ./ώρα σε χρόνο dt και μας κάνει να υποθέσουμε ότι ακόμη και η «μικρή» εκδοχή με τα 235 άλογα  αντίστοιχη αίσθηση θα δίνει… Κόβουμε αμέσως μιας και είμαστε μέσα σε πόλη και συνεχίζουμε τη βόλτα ακολουθώντας το GPS και το HUD που αρέσει, αν και θα μπορούσε να προβάλει τις πληροφορίες και λίγο πιο ψηλά.
 
Γενικά πάντως, ως προς την εργονομία δεν έχουμε καμία ένσταση αφού στα πρώτα κιόλας 3 χιλιόμετρα έχουμε συνηθίσει, όπως και τον τρόπο φρεναρίσματος. Συγκεκριμένα, μπορείς να φρενάρεις είτε με τα paddles πίσω από το τιμόνι, είτε επιλέγοντας το i-pedal. Δεν είναι κάτι που συναντήσαμε για πρώτη φορά, ωστόσο το καλό είναι πως η υλοποίηση είναι καλή και έτσι επιλέξαμε να συνεχίσουμε την δοκιμή στην επιλογή οδήγησης με το 1 πεντάλ.


 
Μετά από τις διαδρομές μέσα στην πόλη βγαίνουμε στον αυτοκινητόδρομο, πεδίο δράσης που δεν «αγαπάνε» τα ηλεκτρικά. Ισχύει το ίδιο και για το Ioniq 5; Μέχρι τα 140 χλμ./ώρα έχουμε την αίσθηση ότι βρισκόμαστε πίσω από το τιμόνι ενός 6κύλινδρου diesel, τόσο καλή είναι η επιτάχυνση δηλαδή, όμως από εκεί και ύστερα τα πράγματα γίνονται… ηλεκτρικά. Η επιτάχυνση μειώνεται και η τελική ταχύτητα σταματάει στα 185 χλμ./ώρα (το κοντέρ μας έδειξε μέχρι και 191 χλμ./ώρα). Δεν μπορούσε να γίνει διαφορετικά καθώς η αυτονομία θα εξανεμιζόταν σε λίγα μόλις λεπτά. Όσο για την ανάρτηση αυτή είναι ρυθμισμένη ώστε να νικάει το βάρος των 2 τόνων ακόμη και όταν ανεβάσει λίγο τον ρυθμό, όμως στο επίκεντρο βρίσκεται η άνεση. Ενισχυτικά στοιχεία προς αυτή την κατεύθυνση είναι άλλωστε η ηχομόνωση και η αίσθηση από το τιμόνι. Σε γενικές γραμμές λοιπόν; Όπως στα περισσότερα ηλεκτρικά, λείπει το πιπέρι που θα κάνει την οδήγηση πιο πικάντικη, όπως η ουσία υπάρχει και εν τέλει ικανοποιεί αυτόν που επιλέγει ένα ηλεκτρικό…
 
Συμπέρασμα
Το νέο Hyundai Ioniq 5 έχει σχεδίαση που εντυπωσιάζει, γρήγορη φόρτιση, κορυφαία επιτάχυνση, μεγάλοι εσωτερικοί χώροι και άνετο στην οδήγηση. Αυτά είναι τα στοιχεία που σε κερδίζουν στο 1ο μοντέλο της οικογένειας Ioniq.

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Kοινοποίησε το »