Η Ιταλία ανακαλύπτει την πράσινη συνείδησή της: Τα FIAT 500 και Panda εφοδιάζονται πλέον με ένα νέο mild hybrid τρικύλινδρο κινητήρα. Καταφέρνει ο τελευταίος κάτι καλό;
Το ηλεκτροκίνητο 500e κυκλοφορεί στις ΗΠΑ ήδη από το 2013, αλλά δεν κατάφερε να περάσει με επιτυχία στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού, στην Ευρώπη. Γι αυτόν το λόγο, θα δούμε μέσα στο 2020 ένα εντελώς νέο σε εξέλιξη και σχεδίαση ηλεκτροκίνητο 500ράκι στην ήπειρό μας. Και όποιος δε θα ήθελε να πει ένα ολοκληρωτικό arrivederci στη βενζινοκίνητη έκδοση, μπορεί άμεσα να παραγγείλει ένα από τα παλιά, γνωστά... αδέρφια Cinquecento και Panda με το νέο mild hybrid τρικύλινδρο κινητήρα.
Το μηχανικό σύνολο του 1,0 λίτρου με τα 70 PS ισχύος και τα 92 Nm ροπής εφοδιάζεται με μία μίζα-γεννήτρια, η οποία, όταν ο κινητήρας βρίσκεται υπό φορτίο ή κατά την εκκίνηση από στάση, παρέχει επιπλέον ισχύ 3,6 kW (ή 4,9 PS). Βέβαια, γίνεται ανάκτηση ηλεκτρικής ενέργειας με εξαιρετικά μεγάλη ηπιότητα, όπως επίσης με φυσιολογικής έντασης φρεναρίσματα κατά τη διάρκεια της κίνησης του οχήματος. Το ηλεκτρικό ρεύμα αποθηκεύεται σε μία μικρή μπαταρία ιόντων-λιθίου 11 αμπερωρών, που βρίσκεται ακριβώς κάτω από το κάθισμα του οδηγού. Αν πάρει ο οδηγός το πόδι του από το συμπλέκτη, σε ταχύτητες κάτω από 30 km/h, και φέρει τον επιλογέα του κιβωτίου ταχυτήτων στη «νεκρά» θέση, τα δύο μικρά μοντέλα σηκώνουν με το δίκτυο των 12 Volt... πανιά. Ό,τι παραπέμπει την πρώτη στιγμή σε ένα ένα αρκετά διστακτικό βήμα με κατεύθυνση την ηλεκτροκίνηση, είναι τελικά συνεπές. Ο εξηλεκτριζόμενος τρικύλινδρος κινητήρας δε θα εξοικονομεί καύσιμα μόνο κατά 20% και θα περιορίζει τις εκπομπές ρύπων, αλλά θα αντικαταστήσει το μέχρι σήμερα γνωστό, «συμβατικό» τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο των 1,2 λίτρων με τα 69 PS. Έτσι, τόσο το FIAT 500 όσο και το Panda πληρούν τη νόρμα καυσαερίων Euro 6d.