Κορυφαία στιγμή για την BMW, καθώς οι Βαυαροί σκοπεύουν να διατηρήσουν τους θαυμαστές τους ευτυχισμένους με τη νέα M440i xDrive, η οποία πλησιάζει κατά πολύ την M4.
Η αλήθεια είναι πως εκεί στο Μόναχο έχουν βαλθεί να μας… τρελάνουν. Μέχρι πρόσφατα γνωρίζαμε τις Σειρές της BMW με το μονό αριθμό, αλλά τα τελευταία χρόνια έχουμε δει και τα ζυγά να διεκδικούν το δικό τους μερίδιο στις πωλήσεις της φίρμας. Μετά από τις Σειρές 6, 8 και 2, ακολουθεί η Σειρά 4, η οποία έρχεται να δώσει το κάτι παραπάνω στους θαυμαστές της Σειράς 3. Άλλωστε, η διάκριση μεταξύ των δύο Σειρών ήταν ιδιαίτερα σημαντική για τους Βαυαρούς, καθώς με την προηγούμενη γενιά (F32), η BMW προσπάθησε να το επιτύχει σε μεγάλο βαθμό μέσω του ονόματος, κάτι που το πέτυχε, αφού, σχεδόν 800.000 μοντέλα της Σειράς 4 (coupé, convertible και Gran Coupé) έχουν βρει ήδη έναν αγοραστή σε όλο τον κόσμο. Ίσως, επειδή κατά κάποιο τρόπο, στο πίσω μέρος του μυαλού του κοινού ήταν ακόμη «απλά» μία Σειρά 3 Coupé.
Διαφορετική από μια 3 Coupé
Ωστόσο, η εμφάνιση είναι ριζικά νέα, η ανάρτηση φέρει πλέον περίτεχνα τροποποιημένη γεωμετρία, επιδεικνύοντας πως η BMW δεν αφήνει τίποτε στην τύχη του. Μάλιστα, ακριβώς με τον ίδιο τρόπο κινείται η Σειρά 4 - ιδιαίτερα, το προσωρινό… αφεντικό στην πίστα, η M440i xDrive Coupé. Ο εξακύλινδρος twin scroll κινητήρας της… κακομεταχειρίζεται το σύνολο κινητήρα-κιβωτίου ταχυτήτων με τα 374 PS και τα 500 Nm της μέγιστης ροπής του, αλλά είναι λιγότερο έντονος σε σχέση με τη σπορτίφ M4. Όπως και να ‘χει, βοηθά σαφώς το γεγονός πως η «μικρή» Μ είναι διαθέσιμη μόνο με το σύστημα τετρακίνησης xDrive.
Ποιο είναι το ωραίο στοιχείο του παραπάνω συστήματος; Η BMW σχεδιάζει γενικά τα συστήματα τετρακίνησης έτσι, ώστε να είναι «ενεργά» κατά την οδήγηση, δηλαδή να επιδρούν περισσότερο στον πίσω άξονα. Εκεί, που άλλοι κατασκευαστές χρησιμοποιούν την τετρακίνηση ως πρόσθετο μέτρο της ενεργητικής ασφάλειας κατά την οδήγηση και «διορθώνουν» τα κακώς κείμενα στα μοντέλα τους μέσω της ρύθμισης του ESP και, σε ακραίες περιπτώσεις, μέσω του μπροστινού άξονα, η BMW διατηρεί τον πίσω άξονα ενεργό, επιτρέπει δηλαδή την αίσθηση της υπερστροφής ισχύος και μέσω της επίδρασης των φρένων «περνά» στη σπορτίφ ρύθμιση του ESP, το οποίο επικεντρώνεται περισσότερο στον έλεγχο του πίσω άξονα. Με αυτόν τον τρόπο γίνεται η τετρακίνηση διασκεδαστική όσον αφορά τη δυναμική οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου.
Η τεχνολογική βάση της Σειράς 3 αποτελεί ήδη το σημείο αναφοράς δυναμισμού στην κατηγορία, αλλά αυτό, που έχει δημιουργήσει η BMW εδώ, είναι αισθητά κάτι τελείως το διαφορετικό. Αυτό μπορεί να φανεί στις επεμβάσεις, που έχουν γίνει στην αρχιτεκτονική του οχήματος: το χαμηλότερο αμάξωμα και η τοποθέτησή του κατά 10 χιλιοστά πιο κάτω εξασφαλίζουν ένα κέντρο βάρους, που είναι κατά 21 χιλιοστά χαμηλότερο. Εξαιτίας της περιορισμένης αεροδυναμικής άντωσης τόσο στο μπροστινό μέρος (κατά μείον 20%) όσο και στον πίσω άξονα (κατά μείον 30%), επωφελείται η σταθερότητα της οδήγησης σε υψηλές ταχύτητες, που είναι πια αυξημένη. Το κατά 23 χιλιοστά πλατύτερο μετατρόχιο βοηθά σαφώς στις στροφές, ενώ η Σειρά 4 έχει επίσης χαμηλότερο επιπλέον βάρος στον μπροστινό άξονα, που έχει ως αποτέλεσμα την καλύτερη πληροφόρηση, την οποία παρέχει το τιμόνι και την πιο επιθετική απόκρισή του.