Μακρύ καπό και μεγάλα νεύρα λόγω επίπεδης, δροσερής εμφάνισης. Πρώτη επαφή με το πρωτότυπο Z4 στην πίστα. Ο εικονογράφος μας έχει ήδη αφαιρέσει την κάλυψη καμουφλάζ. Φωτό: Avarvarii
Οδηγούμε τη νέα BMW Z4
10/8/2018
Η ζωή είναι ένας κύκλος - Σε έξι μήνες, το νέο Roadster θα είναι στους δρόμους και εμείς κάνουμε με το πρωτότυπο, μερικούς γρήγορους γύρους.
Πρώτη εντύπωση
Τι μας αρέσει και τι όχι:
Το νέο Z4 είναι μια καλά ελεγχόμενη μηχανή οδήγησης χωρίς οροφή, ένα allround roadster. Όμως, τα όργανα είναι πολύ μικρά, διαβάζονται δύσκολα και η π ροβολή τους διαγωνίως πίσω, οδηγεί σε τυφλή πτήση.
Η λάμψη ορισμένων πραγμάτων μπορεί να είναι μεθυστική, ακόμα και αν δεν έχεις πιει γουλιά αλκοόλ. Βρισκόμαστε στο Miramas, στην αγωνιστική πίστα δοκιμών της BMW στη νότια Γαλλία, και λάμπουμε. έντε γύροι με το M240i, πέντε γύροι πίσω από το τιμόνι του2. Μόνο όταν η αδρεναλίνη έχει αρχίσει να ρέει, η BMW ζητά τη μετάβαση μας στο Μ40i, στην περίπτωσή μου με τον επαγγελματία δυναμικής οδήγησης, Jos van As στο κάθισμα του συνοδηγού. Η προσέγγιση των ανθρώπων ως προς το μηχάνημα, εκτελείται ως συνήθως σε διάφορα στάδια. Στη ρύθμιση Comfort, ανακοινώνεται η γρήγορη ολίσθηση και μετά σειρά κανονικά θα είχε το Eco Pro, όμως το οικονομικό πρόγραμμα οδήγησης σε περιβάλλον πίστας, δνε θα είχε κανένα απολύτως νόημα. Πολύ καλύτερα προσαρμοσμένο είναι το Sport Plus. Στη συγκεκριμένη ρύθμιση, η ουρά έχει περισσότερη ελευθερία κινήσεων, η ανάρτηση τεντώνει τους μύες, το στρίψιμο απαιτεί λίγη παραπάνω προσπάθεια ο κινητήρας είναι πιο τοξικός με πιο άμεση απόκριση και η μετάδοση αλλάζει ανάλογα. Φυσικά θα μπορούσατε επίσης να αλλάξετε τις ταχύτητες με τα paddles του τιμονιού, αλλά το κέρδος είναι περισσότερο συναισθηματικό. Το οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο είναι το καλύτερο της BMW, από άποψη χρονικής διάρκειας και ρυθμού, όπως και το πρωτοφανές PDK της Porsche. Με άλλα λόγια, ακόμη και ένας καλός οδηγός δεν μπορεί να τα καταφέρει καλύτερα. Η BMW κατασκευάζει το νέο Z4 σε τρεις εκδόσεις. Μόνο το βασικό μοντέλο με τον τετρακύλινδρο των 150 ίππων και των 250 Nm ροπής είναι διαθέσιμο με χειροκίνητο κιβώτιο. Στο 30i, το 4κύλινδρο των 2,0 λίτρων, με τους 265 ίππους και τα 390 Nm ροπής και το M40i, το staight-six των 3,0 λίτρων με τους 360 ίππους και τα 500 Nm ροπής, το σύνθημα είναι, άστο να την αλλάξει! Ένα Z4M δεν έχει προγραμματιστεί επί του παρόντος, και αν κάτι τέτοιο συμβεί, τότε μιλάμε για πάνω από 400 ίππους.
Πίσω στην πίστα το Ζ4 πιάνει δουλειά και το sport mode με το DSC( έλεγχος ευστάθειας), ανακατεύεται με καπνό από καμμένα ελαστικά. Από μόνοι τους, οι 360 ίπποι είναι αρκετοί, όμως στην έξοδο των στροφών με τρίτη ταχύτητα, τα 500 Nm δεν αρκούν για να σε σπρώξουν με πλαγιολίσθηση μέχρι την ευθεία. Σε βρεγμένο οδόστρωμα, τα πράγματα λογικά θα είναι διαφορετικά, διότι με τα 19-ιντσών μικτά ελαστικά (245/285), το κορυφαίο μοντέλο φέρνει μόνο λίγο περισσότερο καουτσούκ στο δρόμο από τον προκάτοχό του. Η BMW έχει αναπτύξει ειδικά για το G29 ένα νέο, σχετικό με την επόμενη γενιά της σειράς 3, εμπρόσθιο άξονα, ο οποίος υποστηρίζεται από διασταυρώσεις στο σώμα. H M GmbH είναι δωρητής του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, ενώ τα φρένα M-Performance με τις εντυπωσιακές μπλε δαγκάνες, είναι στάνταρ στο μοντέλο M40i και μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού για τα πιο αδύναμα μοντέλα. Το νέο Z4 δεν είναι ένα άνοστο cruiser, αλλά ένας πραγματικό roadster. Αυθεντικό, Πλατύ με όμορφες καμπύλες, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι ένα M2 χωρίς οροφή. Δεν έχει κατασκευαστεί όπως ο προκάτοχός του με αναδιπλούμενη σκληρή οροφή, όμως τα κομμάτια του σκληρού καλύμματος που καλύπτονται από ύφασμα, καταλαμβάνουν λιγότερο χώρο και έτσι ο χώρος των αποσκευών δεν μοιάζει πλέον με θήκη για γάντια. Στο μάθημα δυναμικής οδήγησης, η BMW M-Performance είναι ένα αυτοκίνητο που είναι εθιστικό. Δεν υπάρχει σχεδόν κανένας τετρακύλινδρος, που μπορεί να συγκριθεί με αυτόν τον εξακύλινδρο κινητήρα. Δεν υπάρχει κανένας ανταγωνιστής που φέρνει την ελαστικότητα και την ταχύτητα στον ίδιο κοινό παρονομαστή. Έχει αδυναμίες;
Περισσότερη πρόσφυση του μπροστινού άξονα κατά τη στροφή, μείωση της υποστροφής στο φρένο και μια μικρή δόση τσαμπoυκά από το M2 στο Z4, θα ήταν καλοδεχούμενα. Για το τέλος κρατήσαμε μερικά βασικά στοιχεία. Ακόμη και αυτή η BMW πιάνει τα 250 στον αυτοκινητόδρομο, είναι 1490 κιλά, ένα βαρέλι μπύρας ελαφρύτερη από το Z4 sDrive 35i και επιταχύνει στα 100 μέσα σε 4,6 δευτερόλεπτα, δύο δέκατα ταχύτερα από το παλιό μοντέλο. Προς το παρόν μπορούμε μόνο να κάνουμε εικασίες σχετικά με την κατανάλωση, ενώ η τιμή ανέρχεται στα σχεδόν 60.000 ευρώ. Στο δίλημμα Z4 ή Boxster, η πολύ ακριβότερη Porsche είναι πιο σπορ, την ώρα που η BMW είναι η καλύτερη all-rounder και η πιο προσιτή συσκευή στο όριο.
Ο ΑΔΕΛΦΟΣ ΤΟΥ Z4 ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ TOYOTA SUPRA
Το νέο Toyota Supra είναι κατασκευασμένο, όπως το Z4, από τη Magna στο Graz και είναι σε μεγάλο βαθμό το ίδιο, με μια διαφορά: Σε αντίθεση με τη BMW, η Toyota τροφοδοτείται από ένα ελαφρύ υβριδικό κινητήρα (48 βολτ, 15 kW, 70 Nm ροπή, 0.6 kWh μπαταρία). Επίσης, το Supra έρχεται προς το παρόν, μόνο ως coupe.
Συμπέρασμα
Όλα έγιναν σωστά! Τα νέα μοντέλα, που ξεκίνησαν την πορεία τους υπό την καθοδήγηση του Διευθύνοντα Σύμβουλου Ανάπτυξης Klaus Fröhlich, είναι διακριτικά αυτοκίνητα με αξιοπρεπή καθημερινή καταλληλότητα. Σε αυτό το φάσμα κινείται και το νέο Z4!