Ο κινητήρας τίθεται σε λειτουργία και, όπως αναμενόταν, το RS iV ξεκινά με τον ηλεκτροκινητήρα, αφήνοντας τους κυλίνδρους του βενζινοκίνητου μηχανικού συνόλου σε ηρεμία. Η μπαταρία των 13 kWh, σύμφωνα με την Skoda, εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία έως και 60 χιλιομέτρων. Ωστόσο, όλα τα παραπάνω είναι εφικτά, μόνο αν το δεξί πεντάλ χρησιμοποιείται με συγκράτηση. Αν το όχημα κινηθεί με βάση τις… RS δυνατότητες (αμιγώς ηλεκτροκίνητα ήταν εφικτά ακόμα και πάνω από 120 km/h), η μπαταρία αποφορτίζεται σχετικά γρήγορα όπως είναι λογικό. Μπορείτε όμως να προεπιλέξετε το απαιτούμενο επίπεδο φόρτισης στην οθόνη αφής πολύ εύκολα.
Έτσι, στην υβριδική λειτουργία, το σύστημα φορτίζει ή διατηρεί την επιλεγμένη κατάσταση φόρτισης.
Το υβριδικό σύστημα με τις ομαλές μεταβάσεις του κατά τη χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσης δείχνει απολύτως επιτυχημένο. Το αυτόματο σύστημα μετάδοσης διπλού συμπλέκτη λειτουργεί εξίσου ομαλά, αν και λόγω βάρους, είναι λίγο… διστακτικό κατά την εκκίνηση από στάση. Το iV, όμως, βρίσκεται στο στοιχείο του όταν κινείται στο επαρχιακό οδικό δίκτυο. Με το δεξί πεντάλ πατημένο μέχρι το πάτωμα, στον πίνακα των ψηφιακών οργάνων η ένδειξη "boost" γίνεται πράσινη - και πιο δίπλα τρεμοπαίζει μία άλλη ένδειξη κίτρινου χρώματος (σύστημα ελέγχου πρόσφυσης), επειδή οι μπροστινοί τροχοί παλεύουν με τη ροπή των 400 Nm, ώστε να βρουν πρόσφυση.
Τα χέρια του οδηγού επίσης μάχονται, γιατί το σύστημα διεύθυνσης δέχεται σχεδόν χωρίς κανένα φιλτράρισμα τις δυνάμεις, που ασκούν οι κινητήριοι τροχοί. Παρά την παρουσία μιας γεννήτριας ήχου, η αίσθηση της επιτάχυνσης είναι λιγότερο εντυπωσιακή σε σχέση με ό,τι βίωνε κανείς στο παλιό RS Combi (επίσης με 245 PS, αλλά κατά περίπου 300 κιλά ελαφρύτερο). Το επιπλέον βάρος στο πίσω μέρος γίνονται γρήγορα αισθητά όταν τα ελαστικά είναι κρύα και όταν το RS iV πιέζει ελαφρά και τα τέσσερα. Συνολικά, η νέα Octavia RS φαίνεται αρκετά ήρεμη, κάτι που θα μπορούσε ακόμα και να ενοχλήσει τους οπαδούς του "RS".
Τα καλά νέα για όσους δεν έχουν καμία όρεξη να εμπλακούν με τα της ηλεκτροκίνησης είναι τα εξής: Η νέα Octavia θα διατίθεται και ως «κανονική» RS. Χωρίς υβριδικό σύστημα κινητήρων και, φυσικά, με τις γνωστές αρετές.
Συμπέρασμα
Η Octavia RS κερδίζει σε γοητεία ως υβριδική έκδοση. Ωστόσο, πολλά σπορτίφ στοιχεία φαίνεται πως λείπουν. Μειονεκτήματα είναι το αυξημένο επιπλέον βάρος και ο κάπως αναιμικός κινητήρας TSI όταν η μπαταρία είναι άδεια.
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr