Το βρετανικό μοντέλο έχει έρθει πιο κοντά στον προκάτοχό του και σε ό,τι αφορά τις εκτός δρόμου ικανότητες. Μάλιστα, μπορούμε να πούμε ότι είναι και ακόμα καλύτερο και στα χαρτιά ξεπερνά σαφώς τον προκάτοχό του, εντυπωσιάζοντας στο σύνολό του. Μέχρι σήμερα, σε οτιδήποτε συνέβαινε εκτός δρόμου, έπρεπε ο οδηγός να… βγάλει το φίδι από την τρύπα, αλλά τώρα έχει αναλάβει ο υπολογιστής αυτή τη δουλειά. Με το Defender, λοιπόν, σε μη ασφαλτοστρωμένα εδάφη όλα γίνονται πιο εύκολα.
Φυσικά, πίσω από τη νέα γενιά κρύβεται πολλή τεχνολογία: το πρώτο Defender ήταν κατασκευασμένο με απλότητα, επομένως όταν πάθαινε κάποια βλάβη, ήταν εύκολο να επισκευαστεί. Πάντως, το νέο μοντέλο βασίζεται στην υποδομή του πιο πολυτελούς αδελφού του, Land Rover Discovery. Έτσι, το σύγχρονο Defender εφοδιάστηκε με ανεξάρτητη ανάρτηση, σύστημα διεύθυνσης με κρεμαγιέρα, ένα αυτοφερόμενο υποπλαίσιο αλουμινίου, προαιρετική αερανάρτηση και δυνατά φρένα. Αν και το Defender φτάνει τους 2,4 τόνους βάρους, ακινητοποιείται από τα 100 χλμ/ώρα στα 40 περίπου μέτρα.
Σαφώς βελτιωμένη είναι η οδική συμπεριφορά, με το νέο Defender να κυλά ομαλά, ξεπερνώντας τα εμπόδια των μεγαλουπόλεων με άνεση. Αν στο παρελθόν φοβόσασταν να αναπτύξετε 100 χλμ/ώρα, σήμερα μπορείτε να χαλαρώσετε, κινούμενοι πολύ πιο γρήγορα σε σχέση με την παραπάνω ταχύτητα. Και ενώ οι οδηγοί του προηγούμενου Defender μπορούσαν μόνο να… μαντέψουν προς τα πού θα πάει όταν έστριβαν το τιμόνι, σήμερα βρίσκονται στην ευχάριστη θέση να ζητούν από το μεγάλο SUV να κινηθεί πιο γρήγορα. Θεαματική είναι, όπως είναι αυτονόητο, και η βελτίωση στην ηχομόνωση, όπου μπορείτε επιτέλους να συνομιλήσετε με το συνεπιβάτη σας πολύ χαλαρά.
Κινητήρες
Ο D240, στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, είναι ένα ευχάριστο τετρακύλινδρο diesel μηχανικό σύνολο με ισχύ 240 ίππους. Εντάξει, ο ήχος του είναι λίγο τραχύς και δεν είναι ακριβώς οικονομικός σε κατανάλωση, αλλά κάνει, τελικά, με αξιοπρεπή τρόπο τη δουλειά του. Ωστόσο, από τα τέλη του περασμένου Σεπτεμβρίου πέρασε στην… ιστορία.
Έτσι, η Land Rover τοποθετεί πλέον εξακύλινδρους σε σειρά πετρελαιοκινητήρες, χωρητικότητας 3,0 λίτρων με ισχύ 200, 249 ή 300 PS. Έτσι, η αντίστοιχη με τον D240 έκδοση είναι η D250, με 9 ίππους αλλά και 140 Nm ροπής επιπλέον.
Σε κάθε περίπτωση, το νέο Defender δείχνει κομψό, σκαρφαλώνει σαν… αγριοκάτσικο και έχει αψεγάδιαστη οδική συμπεριφορά. Είναι, όμως, αυτό το Land Rover ένα καλό αυτοκίνητο;
Ναι μεν, αλλά δεν είναι ένα πραγματικό Defender, δε. Αλλωστε, το προκάτοχο μοντέλο έχει «γράψει» πολλά χιλιόμετρα για να διαμορφώσει το χαρακτήρα του θρύλου στο πέρασμα των δεκαετιών μέσω της απλότητας και της προσιτής τιμής του, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με το υψηλό επίπεδο της τεχνολογίας του νέου Defender, ενώ και η τιμή του δείχνει ότι θα κυριαρχήσει κατά κύριο λόγο στα προάστια των… πλουσίων.
Συμπέρασμα
Το Defender είναι συνολικά πετυχημένο και αποδεικνύεται καλό τόσο στην άσφαλτο όσο, φυσικά, και πέρα από τα όριά της. Η υψηλή τιμή και η περίπλοκη τεχνολογία έρχονται σε αντίθεση με τη φιλοσοφία του πρώτου Defender, το οποίο ήταν ένα προσιτό και ιδιαίτερα ανθεκτικό αυτοκίνητο.
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr