Οδηγούμε το νέο Toyota RAV4 plug-in hybrid με 306 ίππους
Διαβάστηκε από 21111 αναγνώστες - 23/11/2020
Στο plug-in υβριδικό RAV4 κρύβονται μια πρίζα, άφθονη ισχύς, αλλά και μια ηλεκτρική… υπόσχεση.
Επί πολύ καιρό,πολλοί θεωρούσαν ότι τα υβριδικά αυτοκίνητα έπαιρναν ως καύσιμο… ηρεμιστικά. Πράγματι, τις περισσότερες φορές αυτού του είδους τα μοντέλα φρόντιζαν κατά κύριο λόγο να εξοικονομούν καύσιμα και ουδόλως απασχολούνταν με τον τομέα των επιδόσεων. Σιγά-σιγά, όμως, αυτό αλλάζει. Στο νέο Toyota RAV4 PHEV, λοιπόν, οι όροι «σύνεση» και «εγκράτεια» είναι γραμμένοι με μικρά γράμματα. Το plug-in υβριδικό SUV είναι ένα όχημα υψηλής τάσης και διαθέτει τη δύναμη ενός σπορ αυτοκινήτου.
Τεχνολογικά αντιστοιχεί στο RAV Hybrid (222 PS). Ο ηλεκτροκινητήρας, που βρίσκεται στον πίσω άξονα, συνεχίζει να συνεισφέρει 54 PS, όμως ο βενζινοκίνητος ομόλογός του μπροστά αποδίδει στην περίπτωσή του 182 PS. Έτσι, προκύπτει μια συνδυαστική ισχύς της τάξης των 306 PS. Ένας «πράσινος» τύπος… κολλημένος με την ταχύτητα.
Η μπαταρία, βάρους 155 κιλών, που είναι αποθηκευμένη κάτω από το δάπεδο του οχήματος, είναι χωρητικότητας 18,1 kWh και προορίζεται να μετακινεί το πιο ισχυρό υβριδικό μοντέλο της Toyota αμιγώς ηλεκτρικά για 75 χιλιόμετρα. Ταυτόχρονα, εξελίχθηκε με τέτοιο τρόπο, που κατά βάση λειτουργεί ηλεκτροκίνητα. Ακόμα κι αν ο οδηγός πατήσει αυθόρμητα λίγο περισσότερο το δεξί πεντάλ, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης δεν μπορεί να παρασυρθεί και να βγει από την κατάσταση ηρεμίας.
Μόνο αν η τάση της μπαταρίας δεν είναι πλέον αρκετή για την αμιγώς ηλεκτροκίνητη λειτουργία του RAV4, μεταβαίνει το σύστημα στο υβριδικό πρόγραμμα και επιτρέπει στον τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα να συμμετάσχει στη διαδικασία της κίνησης. Εκτός αν κάποιος επιλέξει επίτηδες ένα άλλο από τα συνολικά τέσσερα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης. Aλλωστε, θα έχει τότε επιτευχθεί, και κατά WLTP, μια… παραμυθένια κατανάλωση της τάξης του 1,0 λίτρου ανά 100 km. Αν η μπαταρία είναι άδεια, η πραγματική κατανάλωση αυξάνεται ακόμα και στο δεκαπλάσιο.