autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Μικρός κινητήρας δυναμικής απόδοσης

21/10/2020

Η αναζήτηση ενός αυτοκινήτου χωρίς καμία επεξεργασία, ακριβώς όπως κατασκευάστηκε από την «μαμά» Mercedes, είναι περισσότερο δύσκολη από το αναμενόμενο. Τελικά, μετά από έρευνα, βρέθηκε το μοντέλο της αξιολόγησης. Ένα χρώματος νυχτερινού βιολετί, με έτος παραγωγής το 2014 και ιστορικό 105.000 χιλιομέτρων. Στην Ελλάδα μπορούμε να βρούμε αντίστοιχο αυτοκίνητο περίπου στις 40.000 ευρώ.
 
Στην γερμανική αγορά το μοντέλο της δοκιμής αγοράζεται στα 25.971 ευρώ. Ακούγεται δίκαιο, ειδικά από την στιγμή που είναι ένα φροντισμένο με προσοχή μεταχειρισμένο, μολονότι εκ πρώτης όψεως φάνηκε να έχει ζητήματα με την μπαταρία του, τα οποία στην πορεία ξεπεράστηκαν άμεσα.
 
Το A 45 σχεδιάστηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να μην εμφανίσει το πρόβλημα βάρους της παλιάς μπροστοκίνητης Audi.Πιο συγκεκριμένα, το A 45 διαθέτει σύστημα τετρακίνησης χάρη στον εγκάρσιας μορφής κινητήρα που βρίσκεται στην μπροστινή πλευρά του αυτοκινήτου. Για να εξισορροπήσει το βάρος και να μην... γέρνει καθόλου, η Mercedes εξόπλισε το αυτοκίνητο με ισχυρό και μεγάλου βάρους σύστημα εξάτμισης. Ακόμα και η μετάδοση της κίνησης στους τροχούς που γίνεται μέσω διπλού συμπλέκτη, χαρακτηριστικό που αποτελεί... εγγύηση για προβλήματα στα μοντέλα που παράγει ο όμιλος της Volkswagen, στην περίπτωση της A-Class αποδίδει με διαφορετικό και ικανοποιητικό αποτέλεσμα.
 

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας Τετρακύλινδρος / εγκάρσια εγκατάσταση
Βαλβίδες / εκκεντροφόροι άξονες 4 ανά κύλινδρο / 2
Κυβισμός 1.991 κυβικά
ισχύς 265 kW (360 άλογα) στις 6.000 σ.α.λ.
Ροπή 450 Nm στις 2.250 σ.α.λ.
Μάξιμουμ τελική ταχύτητα 250 χλμ / ώρα
0-100 χλμ / ώρα 4,6 δ.
Δεξαμενή / καύσιμο 56 λ. / super plus 98 οκτανίων
Κιβώτιο / κίνηση 7 σχέσεων DCT / τετρακίνητο
Μ / Π / Υ (Διαστάσεις) 4.359/1.780/1.417 χλστ
Αποθηκευτικός χώρος 341-1.157 λ.
Βάρος (άδειο) / ωφέλιμο φορτίο 1.555/495 κιλά

Αν εξαιρέσουμε τα αρκετά χιλιόμετρα που έχει διανύσει και τους μερικώς ελαττωματικούς συμπλέκτες, το μοντέλο είναι σταθερής απόδοσης. Το 2013 A 180 της AUTO BILD δηλώνει με ξεκάθαρο τρόπο πόσο ανεβασμένη ποιότητα έχουν αυτοκίνητα της συγκεκριμένης σειράς, τα οποία έχουν κάνει σχεδόν 350.000 χιλιόμετρα λειτουργώντας σε καθημερινή βάση, συνυπολογίζοντας προφανώς και μικρές επιδιορθώσεις φθορών ήσσονος σημασίας.


 
Το Mercedes AMG A45 χρειάζεται 4,6 δευτερόλεπτα στα 0-100 ενώ ο προαιρετικός εξοπλισμός AMG Drivers Package μπορεί να δώσει τελική 270χλμ/ώρα. Τέτοια νούμερα ξεχωρίζουν το αυτοκίνητο από αντίστοιχους ανταγωνιστές και η συντήρηση την οποία έχει λάβει δείχνει την ποιότητά του.
 
Εφόσον επιλέξουμε μετριοπαθή και όχι πιεστική οδήγηση, δέκα λίτρα επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες μας. Μόνος... φόβος ο φόρος πολυτελείας. Ο συνδυασμός ενός μικρού κινητήρα και της δυναμικής ισχύος φαίνεται να δημιουργεί ακόμη κάποιο σκεπτικισμό. Όσοι ενδιαφέρονται, θα μπορούσαν να είναι περισσότερο κριτικοί σε σχέση με μικρά ελαττώματα της σειράς W 176. Ξεκινώντας με την κάπως αδύναμη κατασκευή, τα άκαμπτα προσκέφαλα στα καθίσματα, την «φτωχή» συνολική οπτική και τον περιορισμένο διαθέσιμο αποθηκευτικό χώρο. Ανεξάρτητα από τις προκαταλήψεις που υπάρχουν, τα προβλήματα αυτά στα πρώτα μοντέλα A-Class δεν ήταν τόσο έντονα.
 
Σε επίπεδο κόστους, όπως τονίστηκε παραπάνω, τα μοντέλα των πρώτων χρόνων παραγωγής με ιπποδύναμη από 360-400 άλογα μπορεί να κοστίζουν από 36.900 έως και 47.900 ευρώ, ανάλογα και με τα χαρακτηριστικά-χιλιόμετρα του καθενός. Τα μοντέλα που κυκλοφόρησαν από το φθινόπωρο του 2015 με ιπποδύναμη 360-450 άλογα έχουν τιμή περίπου 45.000 ευρώ. Για τα πιο πρόσφατα, μπορούμε να βρούμε αυτοκίνητο στα όρια των 50.000 ευρώ (2016) με τα όρια να ανεβαίνουν όσο... πέφτει η ηλικία.
 
Κατανάλωση στο test 10,4 λ. super plus 98 οκτανίων  / 100 χλμ
CO2 244 γρ. / χλμ




Συμπέρασμα

Τυχόν ενδιαφερόμενοι για ένα μεταχειρισμένο AMG πρέπει να σκεφτούν ό,τι θα έβαζαν στο μυαλό τους αν προχωρούσαν στην αγορά ενός οποιουδήποτε άλλου αυτοκινήτου. Σε ποιον ανήκε, πώς το χειριζόταν και σε ποιους δρόμους οδηγούσε; Συνήθιζε να το τεστάρει σε άτυπους αγώνες ταχύτητας ή απλώς το χρησιμοποιούσε για… μόστρα; Έκανε τα service που απαιτούνταν σύμφωνα με τις επιταγές της κατασκευαστικής, ιδανικά σε μία επίσημη αντιπροσωπεία; Ενδεχόμενα υψηλά έξοδα επισκευών ίσως μετατρέψουν τον... θησαυρό σε άνθρακα, όσον αφορά το deal αγοράς. Τα πρωτότυπα A 45 είναι δυσεύρετα αν μπουν στην ίδια ζυγαριά με περισσότερων χρόνων μεταχειρισμένα μοντέλα.
 
Αξίζει όμως να τα αναζητήσουμε. Ειδικά από την στιγμή που ένα Mercedes AMG A45 μπορούμε στο μέλλον να το «σπρώξουμε» πιο εύκολα πίσω στην αγορά.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει