7 φωτογραφίες »

Test αντοχής 500.000 χιλιομέτρων: Mercedes C-Class

Διαβάστηκε από 10112 αναγνώστες - 10/2/2021

Πώς αποδίδει ένα αυτοκίνητο που έχει ταξιδέψει πάνω από 500.000 χιλιόμετρα; Δοκιμάζουμε μία Mercedes C-Class και μοιραζόμαστε τις εντυπώσεις μας.

 
 

Mercedes : Γνήσιο Service και ανταλλακτικά με 38% έκπτωση, μάθε περισσότερα

Τα μεταχειρισμένα με το μεγαλύτερο όφελος σήμερα

Πριν από αρκετά χρόνια, το 2007, η Auto Bild τσέκαρε την αντοχή μίας Mercedes C 180 Compressor μετά από 100.000 χιλιόμετρα. Το γερμανικό C-Class W 204 πέρασε με επιτυχία το test, με τον πήχυ πλέον να ανεβαίνει αρκετά. Στην νέα δοκιμή, έχει διανύσει πάνω από 500.000 χιλιόμετρα, δηλαδή... μισό αιώνα εκατομμυρίων! Καθ υπερβολήν, θα μπορούσε να πει κανείς ότι ταξίδεψε μέχρι το φεγγάρι (384.400 χλμ) και επέστρεψε πίσω στο 1/3 της διαδρομής!
 
Πριν ξεκινήσουμε την ανάλυση της δοκιμής, να τονιστεί ότι τον Αύγουστο 2019 αντικαταστάθηκε ο σκουριασμένος πίσω άξονας, ενώ την ίδια χρονιά επισκευάστηκε το τιμόνι. Συνεπώς, η Mercedes C 180 Compressor δεν είναι ακριβώς του «κουτιού» αλλά δέχτηκε μέσα στα χρόνια και τα... μποτοξάκια της. Οι υπόλοιπες επισκέψεις στα συνεργεία αφορούσαν συνηθισμένες επισκευές φθοράς σε φρένα, σασί κλπ, τις οποίες και θα δούμε αναλυτικά στην συνέχεια.
 
Τεχνικά χαρακτηριστικά της Mercedes-Benz C 180 Compressor
Κινητήρας  
Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας με υπερσυμπιεστή, με διαμήκη εγκατάσταση μπροστά
Βαλβίδες / εκκεντροφόροι άξονες 4 per cylinder / 2
Κυβισμός / βαλβίδα ελέγχου 1.796 κυβικά / καδένα χρονισμού
kW (άλογα) σε σ.α.λ. 115 (156) / 5.200
Nm σε σ.α.λ. 230/2.500
Τελική ταχύτητα 223 χλμ / ώρα
Κατηγορία εκπομπών ρύπων / CO2 Euro 4 - 182 γρ. / χλμ
Κιβώτιο / Κίνηση 6 σχέσεων / πίσω κίνηση
Δεξαμενή / καύσιμο 66 λ. / Super 98 οκτανίων
Αποθηκευτικός χώρος   475 λ.
Βάρος (άδειο) / ωφέλιμο φορτίο 1555/415 κιλά
Φορτίο ρυμουλκούμενου / χωρίς πέδηση 1.700/740 κιλά
Μ / Π / Υ (Διαστάσεις) 4.581/1.770/1.447 χλστ
Κινητήρας και εσωτερικό
Όπως τονίστηκε, πρόκειται για μία Mercedes C 180 Compressor Classic χρώματος 650 calcite-white. Ένα βασικό μοντέλο, με ραδιόφωνο «Audio 50 APS» και ένα μικρό σύστημα πλοήγησης χωρίς αναδιπλούμενη οθόνη. Βάζοντας μπροστά το αυτοκίνητο, σε κάθε χιλιόμετρο επιβεβαιώνει την πολυτελή... προέλευσή του, με τον τετρακύλινδρο κομπρέσορα αποδίδει απόλυτα πειστικά. «Καταπληκτικός κινητήρας, με εξαιρετικό σπορ προφίλ και αρκετή πίεση από 160 χλμ/ώρα στην έκτη ταχύτητα» αναφέρει χαρακτηριστικά το πράσινο εγχειρίδιο της C-Class. Στην πραγματικότητα, ο ιπποδύναμης 156 αλόγων κινητήρας κάνει την δουλειά του με ευκολία, ακούγεται ευχάριστα χωρίς περιττό θόρυβο από τον κομπρέσορα, ενώ διατηρεί και το οικονομικό του προφίλ. Ο μακροπρόθεσμος μέσος όρος κατανάλωσης στην δοκιμή είναι 9,9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Όχι πολύ για ένα μοντέλο που οδηγείται συχνά με υψηλές ταχύτητες σε αυτοκινητόδρομους, ενώ ακολουθούμε πιο safe στυλ οδήγησης, η κατανάλωση έχει πρώτο ψηφίο τον αριθμό «6».
 
Στο εσωτερικό του Mercedes Benz κυριαρχεί το μαύρο ύφασμα, απλό αλλά στιβαρό πλαστικό, χωρίς μαλακό χρώμα, που τείνει να ξεφλουδίζει στους διακόπτες. Πάντως, κάθε επιβάτης έχει ευχέρεια και άνεση στην χρήση των λειτουργιών του cockpit. Όσον αφορά τα καθίσματα, κρίνονται άνετα και κατάλληλα για μεγάλα ταξίδια, σφιχτά επενδυμένα με υφασμάτινο υλικό που δεν σας κάνουν να ιδρώνετε. Το ύψος του καθίσματος και η γωνία πλάτης μπορούν να ρυθμιστούν ηλεκτρικά, ακόμη και στην βασική έκδοση εξοπλισμού.


 
Πρώτες εντυπώσεις από την δοκιμή και μικροατύχημα
Ξεκινάμε το μακρύ ταξίδι μας με κατεύθυνση την γαλλική επικράτεια και μένουμε εντυπωσιασμένοι από τις επιμέρους λεπτομέρειες. Άνεση στην ανάρτηση, ασυνήθιστα ακριβής αλλαγή ταχυτήτων, εκπληκτικά αθόρυβη κίνηση (με εξαίρεση το σφύριγμα του ανέμου στην μπροστινή κολόνα), τέλεια θέση καθίσματος, κανένα «κουδούνισμα», επαρκής χώρος στο εσωτερικό είναι τα χαρακτηριστικά που κερδίζουν τον επιβάτη της C-Class. Εκτός των παραπάνω, έχουμε να κάνουμε με μοντέλο που δεν προσφέρει απλώς οδηγική απόλαυση αλλά και αποτελεσματική οδήγηση. Κινείται με ακρίβεια στους δρόμους, είτε βρίσκεται σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας είτε σε στενό parking. Το σασί βοηθά τον οδηγό, ενώ σε κάθε πάτημα του ποδιού οι εντολές εκτελούνται άριστα. Ουσιαστικά, δεν χρειάζεται να ανησυχεί διότι πρόκειται για μοντέλο χωρίς... κινδύνους και παρενέργειες.


 
Με τα χειμερινά ελαστικά Pirelli, η C-Class κινείται ιδιαίτερα κομψά, επειδή το πιο μαλακό καουτσούκ έχει καλύτερη πρόσφυση σε μικρά φρεναρίσματα. Ωστόσο, χάνει πόντους στην ακρίβεια του τιμονιού υποφέρει, ενώ η κατεύθυνση δεν είναι τόσο σταθερή. Το μοντέλο αποδίδει χωρίς πρόβλημα στα 100.000 χιλιόμετρα. Δυστυχώς, μία αναποδια με ένα καρφί προκάλεσε πρόβλημα. Η έλλειψη ρεζέρβας εξοικονομεί μεν χώρο, μάς αναγκάζει δε να χρησιμοποιήσουμε την συσκευή Tirefit για φουσκώσουμε το ελαστικό. Εντέλει η τρύπα ήταν μεγάλη, συνεπώς χρειάστηκε να ρυμουλκήσουμε το αυτοκίνητο.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει