6 φωτογραφίες »

Test μεταχειρισμένου Opel Grandland X

Διαβάστηκε από 3647 αναγνώστες - 17/3/2021

Τα μεταχειρισμένα Opel Grandland X είναι ελκυστικά με τις χαμηλές τιμές τους. Τι γίνεται όμως με την ποιότητά τους μετά από τρία χρόνια και έπειτα από πάνω από 170.000 χιλιόμετρα;

 
 

Car Repair: Κάντο καινούριο με τα μισά λεφτά

Τα μεταχειρισμένα με το μεγαλύτερο όφελος σήμερα

Μόνο καλύτερο θα μπορούσε να είναι! Το Opel Grandland X είναι πιο δημοφιλές σε σχέση με τον προκάτοχό του, το Antara (2006-2015), το οποίο, σε 11 χρόνια κατασκευής σημείωσε στη Γερμανία μόλις 22.000 νέες ταξιμομήσεις.
Με την πρώτη ματιά, βέβαια, δεν μπορείτε να πείτε ότι το μικρομεσαίο SUV βασίζεται στο Peugeot 3008. Προφανώς, επειδή η Opel σχεδίασε τόσο το εξωτερικό όσο και το εσωτερικό ανεξάρτητα. Στην πρώτη συγκριτική δοκιμή, το Grandland X ηττήθηκε από το 3008, επειδή τα μικρότερα πίσω πλευρικά παράθυρά του έφεραν λιγότερους βαθμούς σε επίπεδο ορατότητας, ενώ το ψηλότερο κατώφλι φόρτωσης ήταν ένα πρόβλημα ακόμη.

Επιπλέον, από το Opel έλειπε ένα καλό τελικό φινίρισμα, αφού παρατηρήθηκαν μεγάλα και, κυρίως, άκομψα διάκενα μεταξύ κάποιων μερών του αμαξώματος, καθώς και θόρυβος κατά την οδήγηση. Ακόμα και οι αγοραστές του Antara διαμαρτύρονταν επίσης για προβλήματα… νεότητας, όπως κακή ποιότητα βαφής, κακώς ρυθμισμένες και προσαρμοσμένες μπροστινές και πίσω πόρτες, που θα μπορούσαν να συγκρουστούν μεταξύ τους όταν άνοιγαν ταυτόχρονα ή και για συστήματα infotainment με ασταθή λειτουργία.



Με αυτήν τη γνώση, εντοπίζουμε στην αντιπροσωπεία των μεταχειρισμένων ένα μοντέλο από τα πρώτα, που παράχθηκαν, με ιδιαίτερα αυξημένα διανυθέντα χιλιόμετρα, για να βουτήξουμε τα δάχτυλά μας στην υποτιθέμενη… πληγή. Με πλούσιο εξοπλισμό (ως νέο κόστιζε 41.000 ευρώ), πολλά χιλιόμετρα και diesel κινητήρα, αυτό το μοντέλο ήταν μάλλον η εξαίρεση στον κανόνα της αγοράς. Επειδή η πλειονότητα των αγοραστών συνήθιζε και συνηθίζει να επιλέγει το βενζινοκινητήρα, που σήμερα είναι επίσης διαθέσιμος και στο plug-in-υβριδικό σύνολο με τα 225 ή 300 PS και αντέχει κάθε επιπλέον φορτίο, αλλά και μεγάλες διαδρομές. Τα πολλά χιλιόμετρα, λοιπόν, φάνηκαν πως ήταν… εύπεπτα για το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Σε κάθε περίπτωση, το «μοντέλο μας» της εξοπλιστικής εκδοχής innovation δε φαινόταν να είναι φθαρμένο, αντίθετα: Τα σημάδια φθοράς βρίσκονται κάτω από το μέσο όρο, εφόσον λάβουμε υπόψη μας και τα διανυθέντα χιλιόμετρα, ενώ αναζητούμε ακόμη ρυτίδες στο AGR κάθισμα του οδηγού με τη δερμάτινη επένδυση.



Ο κινητήρας και το αυτόματο σύστημα μετάδοσης (εδώ με έξι σχέσεις ακόμη, καθώς αργότερα έγιναν οκτώ) λειτουργούν διακριτικά. Στη δοκιμαστική διαδρομή μας, το Opel με την άνετη ανάρτηση αφήνει συνολικά μια εντύπωση στιβαρότητας. Με εξαίρεση το διακόπτη «OnStar» (προαιρετικά διαθέσιμη υπηρεσία, που απενεργοποιήθηκε στα τέλη του 2020), όλα τα ηλεκτρονικά λειτουργούν κανονικά. Μόνο τα σκουριασμένα δισκόφρενα στον πίσω άξονα προκαλούν ενοχλητικούς θορύβους, οι οποίοι μπορούν να… τακτοποιηθούν γρήγορα.
 
Τεχνικά χαρακτηριστικά Opel Grandland X
Κινητήρας  Τετρακύλινδρος, εμπρός εγκάρσια
Βαλβίδες / Εκκεντροφόροι 8/1
Κυβισμός 1.560 cc
Ισχύς 120 PS στις 3.750 σ.α.λ.
Ροπή     300 Nm στις 1.750 σ.α.λ.
Τελική ταχύτητα 185 km/h
0-100 km/h 12,2 δευτ.
Κιβώτιο / Κίνηση αυτόματο, 6 σχέσεων/στους μπροστινούς τροχούς
Ρεζερβουάρ /Καύσιμα 53 l/diesel
Χώρος αποσκευών 514-1.652 l
Βάρος/φόρτωση 1.460/560 kg
Μ / Π / Υ (Διαστάσεις) 4.477/1.856/1.609 mm
 Ο 1.6 diesel κινητήρας, ο οποίος ήταν διαθέσιμος μόνο έως το 2018, είναι πραγματικά πολύ οικονομικός. Κατανάλωση άνω των 6 λίτρων δύσκολα μπορεί να καταγραφεί με τον turbo diesel, που ονομάζεται DV6. Από πλευράς ισχύος, τα 120 PS μπορεί να ακούγονται κάπως αδύναμα, αλλά καθοριστικός παράγοντας στην καθημερινότητα είναι η ροπή των 300 Nm. Ο σκληρός ήχος του diesel δεν είναι ιδιαίτερα ενοχλητικός, αλλά είναι πάντα εύκολο να ακουστεί. Επίσης, κάθε 160.000 χιλιόμετρα απαιτείται αλλαγή ιμάντα χρονισμού. Πέρα από αυτά, όμως, αυτός ο diesel ανήκει στις στιβαρές προτάσεις. Και πριν από τη συμπλήρωσή τους μπορεί να προκύψει ένα μπεκ ψεκασμού, που αρνείται να λειτουργήσει.

Μιλώντας για στιβαρότητα: Τετρακίνηση στο Grandland X διατίθεται μόνο σε ηλεκτρική μορφή στην plug-in-υβριδική έκδοση των 300 PS, η οποία εφοδιάζεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες. Το μέγιστο ρυμουλκούμενο φορτίο είναι, επομένως, μάλλον μέτριο, καθώς κυμαίνεται μεταξύ 1,4 και 2 τόνων (2.0 D, 177 PS).

Μόνο μέτρια, ωστόσο, δεν είναι η ετυμηγορία μας, αφού στην πλατφόρμα ανύψωσης το SUV είναι στεγνό, χωρίς καθόλου σκουριές και, απλά, με λίγο ταλαιπωρημένο σύστημα εξάτμισης. Χωρίς αμφιβολία, εδώ τα πράγματα έχουν γίνει πολύ καλύτερα.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει