Ηλεκτρικά, υδρογόνο ή θα γίνει έκπληξη με την αμμωνία;
Η Toyota θέλει να σώσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης
Μετά το υδρογόνο δοκιμάζει την αμμωνία ως καύσιμο
Η αμμωνία βγάζει 80 άλογα στο λίτρο
Έχει όμως μηδενικές εκπομπές ρύπων
Η Toyota θέλει να σώσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης
Η Toyota δείχνει να μην πιστεύει και τόσο στην ηλεκτροκίνηση, παρόλο που αυτή καθιέρωσε τα υβριδικά συστήματα κίνησης. ΓιΆ αυτό το λόγο προσπαθεί διαρκώς και εξελίσσει-δοκιμάζει νέες ιδέες.
Ο απώτερος σκοπός της, είναι να σώσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, ως το κύριο σύνολο κίνησης των αυτοκινήτων. Οι Ιάπωνες θεωρούν τους θερμικούς κινητήρες θεμέλιο λίθο της αυτοκίνησης, καθώς διαμορφώνει τον χαρακτήρα των οχημάτων σε σχέση με τα απρόσωπα και σχεδόν ίδια ηλεκτρικά μοτέρ.
Μετά το υδρογόνο δοκιμάζει την αμμωνία ως καύσιμο
Έτσι λοιπόν εδώ και χρόνια προσπαθεί να βρει εναλλακτικές των ηλεκτρικών, έχοντας ήδη στα σκαριά την τεχνολογία υδρογόνου. Οι κινητήρες υδρογόνου της Toyota έχουν δοκιμαστεί σε κάθε συνθήκη, ακόμα και σε αγώνες ταχύτητας και αντοχής. Βέβαια η δυσκολία στην παραγωγή του για μαζική χρήση οδήγησε την ιαπωνική φίρμα να κοιτάξει και σε εναλλακτικές λύσεις, όπως αυτή της αμμωνίας.
Η αμμωνία βγάζει 80 άλογα στο λίτρο
Η Toyota λοιπόν σε συνεργασία με την GAC δοκίμασε αμμωνία. ¶λλωστε η αμμωνία είναι το πρώτο χημικό σε παραγωγή παγκοσμίως, λόγω της διευρυμένης χρήσης της σε λιπάσματα. Έτσι η Toyota με την GAC έφτιαξαν ένα δίλιτρο μοτέρ που καίει αμμωνία το οποίο αποδίδει 161 άλογα, δηλαδή 80 ίππους/λίτρο. Μπορεί η αμμωνία να είναι εύφλεκτη ουσία, ωστόσο έχει τη μισή ενέργεια ανά λίτρο από τη βενζίνη, γύρω στις 3,6 kWh.
Έχει όμως μηδενικές εκπομπές ρύπων
Από την άλλη όμως, η αμμωνία δεν περιέχει άνθρακα, συνεπώς δεν παράγονται καθόλου ρύποι CO2, με αποτέλεσμα οι κινητήρες αμμωνίας να είναι φιλικοί προς το περιβάλλον. Μάλιστα με τις νέες μεθόδους παραγωγής αμμωνίας η Toyota κατάφερε να εξαλείψει και τους ρύπους αζώτου, χημικού στοιχείου που περιέχεται στην αμμωνία και ως γνωστόν θεωρείται καρκινογόνος ουσία. Αυτό λοιπόν που μένει τώρα για την σύμπραξη Toyota-GAC, είναι να εξελίξουν την αποδοτικότητα του συνόλου και να εφαρμόσουν την τεχνολογία αυτή και σε μοτέρ με διαφορετική χωρητικότητα.