Ντύσιμο με αυτοκόλλητο: Μπορεί να συναγωνιστεί την ολική βαφή;
Το ντύσιμο με αυτοκόλλητο, ή car wrapping, αποτελεί εδώ και χρόνια μία εναλλακτική του ολικού βαψίματος, ενώ παράλληλα δίνει άπειρες χρωματικές επιλογές στον ιδιοκτήτη. Υπερτερεί όμως έναντι της βαφής;
Με την πάροδο του χρόνου, το χρώμα του αυτοκινήτου φθείρεται και χάνει τη λάμψη του. Η ολική βαφή δεν είναι πλέον μονόδρομος, αφού εδώ και καιρό έχει εισέλθει η τεχνολογία του car wrapping, ή αλλιώς του ντυσίματος με αυτοκόλλητη μεμβράνη. Στις ΗΠΑ, που πάντα ήταν μία χώρα-πρωτοπόρος στις τάσεις και στις «μόδες» της αυτοκίνησης, η αγορά του wrapping αναπτύσσεται διαρκώς, με τα νούμερα να είναι εντυπωσιακά: Το 2015, η συγκεκριμένη αγορά στην Αμερική είχε αξία 1,44 δις. ευρώ, και το 2025 αναμένεται να έχει ξεπεράσει τα 9,6 δις. ευρώ!
Το ντύσιμο με αυτοκόλλητο έχει αρκετά θετικά, έχει όμως και αρνητικά. Έχει όμως φτάσει σε επίπεδο να συναγωνίζεται «στα ίσια» την ολική βαφή;
1.200 ευρώ για βάψιμο, 800-900 ευρώ για αυτοκόλλητο
Όσον αφορά το κόστος μεταξύ των 2 διαδικασιών, η αλήθεια είναι πως η διαφορά δεν είναι και τόσο μεγάλη. Κατά μέσο όρο, ένα ποιοτικό ολικό βάψιμο έχει κόστος 1.200 ευρώ για ένα συμβατικό αυτοκίνητο σε ένα συνηθισμένο χρώμα, αν και οι τιμές εξαρτώνται όχι μόνο από τις εργατοώρες του εκάστοτε βαφείου, αλλά και από την μάρκα και την ποιότητα των υλικών που θα χρησιμοποιηθούν.Το ντύσιμο με αυτοκόλλητο έχει κόστος κατά μέσο όρο 800 με 900 ευρώ, διαφορά τιμής που δεν θεωρείται χαοτική. Σε αυτό βέβαια έχει να κάνει η τεχνολογία που κρύβει πίσω της η μεμβράνη βινυλίου. Η νανοτεχνολογία κάνει το συγκεκριμένο αυτοκόλλητο ανθεκτικό στο χρόνο και τις καιρικές συνθήκες, ενώ το τελικό φινίρισμα σχεδόν αγγίζει την ποιότητα της βαφής. Όπως και στο βάψιμο, έτσι και στην περίπτωση του wrapping, οι εργατοώρες και το «χέρι» του ανθρώπου που θα τις τοποθετήσει παίζει σπουδαίο ρόλο στο αποτέλεσμα, αλλά και στο τελικό κόστος.
Πού υπερτερεί η μεμβράνη, και πού το βάψιμο; Ας το δούμε στην επόμενη σελίδα.
Σχολιάστε |