autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Χρειάζονται αλλαγή τα υγρά του αυτόματου κιβωτίου;
5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Χρειάζονται αλλαγή τα υγρά του αυτόματου κιβωτίου;

Διαβάστηκε από 53535 αναγνώστες - 24/6/2022

Μπορεί να αναφέρονται ως «Lifetime-Filling», όμως ακόμα και τα υγρά του αυτόματου κιβωτίου χρήζουν αλλαγής ανά ορισμένα διαστήματα. Αναλύουμε τους λόγους που συμβαίνει αυτό, και πώς μπορεί να γίνει σωστά αυτή η σημαντική διαδικασία.

Το σύστημα μετάδοσης του οχήματος είναι υπεύθυνο για τη μεταφορά της ισχύος του κινητήρα στους τροχούς. Τόσο τα μηχανικά, όσο και τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων, υπόκεινται σε φθορά, η οποία είναι αναπόφευκτη και είναι αποτέλεσμα της χρήσης. Όπως και με όλα τα εξαρτήματα του αυτοκινήτου, έτσι και σε αυτή την περίπτωση, η σωστή συντήρηση του σασμάν προλαμβάνει τη φθορά και εγγυάται την μακροχρόνια καλή λειτουργία του.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »


Τα υγρά μετάδοσης, οι γνωστές «βαλβολίνες», πρέπει να αντικαθιστούνται ανά συγκεκριμένα διαστήματα. Ωστόσο, η χρήση της ονομασίας «Lifetime-Filling» από ορισμένους κατασκευαστές έχει δημιουργήσει την λανθασμένη αντίληψη πως τα αυτόματα κιβώτια δεν χρήζουν αντικατάστασης υγρών μετάδοσης (ATF). Στην πραγματικότητα, τα ATF υγρά πρέπει να αλλάζονται κάθε 30.000 -120.000 km, αναλόγως του τύπου κιβωτίου και τις οδηγίες του εκάστοτε κατασκευαστή.

Πιο συγκεκριμένα, τα διαστήματα αλλαγής υγρών για τα «κλασσικά» αυτόματα κιβώτια με μετατροπέα ροπής κυμαίνονται μεταξύ 30.000 και 100.000 km και δεν πρέπει να υπερβαίνουν μια περίοδο 8 ετών. Τα DSG (διπλού συμπλέκτη) έχουν μικρότερα διαστήματα, συνήθως 60.000 km και 3 χρόνια, ενώ για τα CVT, η συντήρηση μπορεί να γίνεται κάθε 40.000 km (2 χρόνια) ή και κάθε 120.000 km  (6 χρόνια), ανάλογα με τον κατασκευαστή.



Η ορολογία «Lifetime-Filling» αναφέρεται σε ένα συγκεκριμένο διάστημα συντήρησης, το οποίο δεν ορίζεται με σαφήνεια από τις εταιρείες. Συνήθως αυτός ο όρος μπορεί να περιγραφεί ως ο χρόνος ζωής του κιβωτίου ταχυτήτων, ή η περίοδος μεταξύ των διαστημάτων συντήρησης, που αναφέρεται σε «κανονικές συνθήκες οδήγησης».

Γιατί χρειάζεται αντικατάσταση το υγρό μετάδοσης;
Ο λόγος που το υγρό μετάδοσης πρέπει να αντικαθιστάται είναι απλός: Με την πάροδο των χιλιομέτρων, αυτό καταπονείται από μηχανικό στρες, χημική αποδόμηση και υψηλές θερμοκρασίες. Η θερμότητα μάλιστα είναι η κύρια αιτία που προκαλεί την οξείδωση του ATF.

Εκτός αυτού, στο υγρό μετάδοσης αιωρούνται διάφορα παραγόμενα από το κιβώτιο σωματίδια και ανθρακώματα, τα οποία μπορεί να οδηγήσουν σε φραγμούς των ζωτικών υδραυλικών συστημάτων.
Η αλλοίωση στα υγρά μετάδοσης έχει ως αποτέλεσμα τη φθορά στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

...>>>Συνεχίστε το άρθρο

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε

Σχετικες επιχειρησεις