autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
2 φωτογραφίες »

5 πράγματα που κάνουμε και χαλάμε το αυτοκίνητο

8/7/2021

Πολλές φορές προκαλούμε μόνοι μας βλάβες στο αυτοκίνητο, εξαιτίας του τρόπου που οδηγούμε. Αναλύουμε 5 κακές συνήθειες που μπορεί να μας κοστίσουν ακριβά. Έχετε «πιάσει» τον εαυτό σας να κάνει κάτι από τα παρακάτω;

Πολλοί από εμάς έχουμε ορισμένες κακές συνήθειες στον τρόπο που οδηγούμε το αυτοκίνητό μας, με τις οποίες, άθελά μας, προκαλούμε ζημιές. Επειδή αυτές δεν γίνονται «μια και έξω» αλλά μακροπρόθεσμα, είναι δύσκολο να καταλάβουμε ότι βλάπτουμε το όχημά μας. Αν βρίσκεις τον εαυτό σου να κάνει κάτι από τα 5 παρακάτω, καλό θα ήταν να σταματήσεις πριν έρθει η ώρα να βάλεις το χέρι βαθιά στην τσέπη!

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »


1) Οδηγείς και ξεκουράζεις το πόδι στο συμπλέκτη
Τον συμπλέκτη τον πατάμε όταν έρθει η ώρα να αλλάξουμε ταχύτητα. Αν ακουμπάμε το πόδι μας στο αριστερό πεντάλ με σκοπό να το ξεκουράσουμε, ή για να είμαστε –χωρίς λόγο- σε ετοιμότητα, προξενούμε πρόωρη φθορά στο δίσκο, αφού ακόμα και η μικρότερη πίεση που ασκείται, προκαλεί επαφή των υλικών τριβής του συμπλέκτη, με αποτέλεσμα να «τρώγονται» σιγά-σιγά. Κατά μέσο όρο το κόστος αλλαγής δίσκου-πλατό κυμαίνεται στα 300 ευρώ για ένα συμβατικό αυτοκίνητο, κρίμα δεν είναι να τα πληρώσεις χωρίς λόγο πριν την ώρα τους;


Αν κινούμαστε με διαρκώς πατημένο το φρένο, τα υλικά τριβής φθείρονται πιο σύντομα από το φυσιολογικό

Αν κινούμαστε με διαρκώς πατημένο το φρένο, τα υλικά τριβής φθείρονται πιο σύντομα από το φυσιολογικό

2) Πατάς συνέχεια το φρένο σε κατηφόρα
Συχνό λάθος, το οποίο από πίσω κρύβει μία λογική: Να μην αναπτύξεις ταχύτητα στην κατηφόρα, λόγω της βαρύτητας. Κρατώντας το φρένο πατημένο όμως, έστω και λίγο, αυξάνεται κατά πολύ η θερμοκρασία των δίσκων, των τακακιών και των υγρών φρένων, «ανάβουν» που λέμε. Έτσι τα υλικά τριβής φθείρονται πολύ πιο σύντομα, κάτι κακό για την τσέπη μας, όμως παράλληλα ελλοχεύει ο κίνδυνος να «μείνουμε» από φρένα πριν τελειώσει καν η κατηφόρα, αφού αυτά θα έχουν υπερθερμανθεί.

Οδηγώντας με μία ταχύτητα «κάτω», αφήνουμε τον κινητήρα να φρενάρει μόνος του, το λεγόμενο engine braking, κρατώντας την ταχύτητα σταθερή. Αν θέλουμε να επιβραδύνουμε επιπλέον, μπορούμε να πατάμε πότε-πότε το φρένο με περισσότερη πίεση για λιγότερο χρόνο. Με αυτό τον τρόπο, το σύστημα πέδησης δεν υπερθερμαίνεται.

3) Βάζεις όπισθεν χωρίς να σταματήσεις εντελώς
Αν επιλέγεις την όπισθεν χωρίς να έχει ακινητοποιηθεί πλήρως το αυτοκίνητο, καταστρέφεις το κιβώτιο ταχυτήτων. Επειδή το γρανάζι της όπισθεν είναι ξεχωριστό, χωρίς να διαθέτει συγχρονιζέ, η εμπλοκή του δεν γίνεται ομαλά, αφού ουσιαστικά τα γρανάζια «χτυπούν» το ένα επάνω στο άλλο. Για αυτό το λόγο ακούγεται και ο χαρακτηριστικός ήχος όταν επιλέγουμε την όπισθεν. Κάνοντάς το χωρίς να έχουμε σταματήσει πλήρως, φθείρουμε τα γρανάζια και τα συγχρονιζέ. Αν αυτό γίνεται συχνά, μειώνουμε κατά πολύ τη «ζωή» που έχει απομείνει στο σασμάν, αφού σε πολλές περιπτώσεις η επισκευή του είναι ασύμφορη.
 

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε