autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Αγορά «βελτιωμένου» μεταχειρισμένου: εγκυμονεί κινδύνους;

Αγορά «βελτιωμένου» μεταχειρισμένου: εγκυμονεί κινδύνους;

19/12/2024

Τουρμπίνα, πρόγραμμα και αφαίρεση DPF & καταλύτη, οι συχνότερες επεμβάσεις
Σημαντικό ρόλο παίζει η φήμη και η τεχνογνωσία του βελτιωτή
Το “tuning” αυξάνει ιπποδύναμη και επιδόσεις, αλλά ίσως «χαντακώσει» την αξιοπιστία
Μπορεί να μπλέξεις άσχημα, ακριβές επισκευές, ίσως δυσκολευτείς να το ξαναπουλήσεις

Τουρμπίνα, πρόγραμμα και αφαίρεση DPF & καταλύτη, οι συχνότερες επεμβάσεις

Απευθυνόμενο συνήθως σε νέους οδηγούς, που θέλουν να αποκτήσουν κάτι πιο «πειραγμένο» σε σχέση με ένα «μαμά» αυτοκίνητο, τα «βελτιωμένα» μεταχειρισμένα, αποτελούν πάντα ένα μέρος των αυτοκινήτων που διατίθενται προς πώληση. Με τις κυριότερες επεμβάσεις να αφορούν την τουρμπίνα, τη χαρτογράφηση του εγκεφάλου και την αφαίρεση του καταλύτη και του φίλτρου DPF στα πετρελαιοκίνητα, το tuning αφορούσε ανέκαθεν όλα τα μοντέλα αυτοκινήτων, αν και κάποια συγκεκριμένα αποτέλεσαν στο παρελθόν μεγαλύτερο πεδίο δοκιμών. Κινητήρες όπως ο γνωστός 20βάλβιδος 1,8T του Group VAG για παράδειγμα, ήταν αρκετά κατάλληλος για τέτοιους πειραματισμούς, αφού τα σφυρήλατα «σωθικά» του, άντεχαν περισσότερο στις επεμβάσεις  των κατά τόπους βελτιωτών αλλά και στις...διαθέσεις των πελατών τους. ¶λλα μοντέλα στο πρόσφατο παρελθόν που αποτέλεσαν βάση εκτεταμένων βελτιώσεων, είναι τα θρυλικά «Sαxόραλλα» και τα «Puntότουρμπα» (Citroen Saxon VTS, Peugeot Rallye, Fiat Punto GT Turbo).
 

Σημαντικό ρόλο παίζει η φήμη και η τεχνογνωσία του βελτιωτή

Πολλά από αυτά τα μοντέλα μάλιστα, κυκλοφορούν ακόμη και στις ημέρες μας (ειδικά τα Peugeot Rallye), αποτελώντας μια φθηνή λύση για τους νεοεισερχόμενους που θέλουν να κάνουν μια αρχή μύησης στο μαγικό κόσμο των βελτιώσεων. Ωστόσο η αλήθεια είναι ότι τέτοιου είδους πειραματισμοί πρέπει να συνοδεύονται και από την απαραίτητη τεχνογνωσία του ανθρώπου που αναλαμβάνει τη μετατροπή. Ο βελτιωτής ως γνωστόν, μπορεί να σε «φτιάξει» κυριολεκτικά, μπορεί όμως και να σε πάρει στο λαιμό του. Αντιπαρερχόμενοι το γεγονός ότι είναι παράνομες όλες οι μετατροπές οχημάτων που δεν δηλώνονται στο αρμόδιο μηχανολογικό τμήμα της Διεύθυνσης Μεταφορών, πρέπει οπωσδήποτε να αναφέρουμε ότι, δεν αποτελεί και την πιο έξυπνη κίνηση το να εμπιστευτείς το αυτοκίνητο σου σε οποιονδήποτε μηχανικό  απλά σου υποσχέθηκε να το «κάνει αεροπλάνο, ασφαλές, οικονομικό και αξιόπιστο», αν δεν ξέρεις πρωτίστως αλλά δείγματα της δουλειάς του.
 

Το “tuning” αυξάνει ιπποδύναμη και επιδόσεις, αλλά ίσως «χαντακώσει» την αξιοπιστία

Το tuning μπορεί να αυξάνει την ιπποδύναμη, τις επιδόσεις και το γενικότερο  “performance” του αυτοκινήτου σου, όμως τις περισσότερες φορές αυτό έχει ιδιαίτερα αρνητικό αντίκτυπο στην αξιοπιστία. Ειδικά τα λεγόμενα «project cars” που πολλοί ισχυρίζονται με περηφάνια ότι έφτιαξαν και έχουν στην κατοχή τους, είναι εξορισμού κινητά εργαστήρια δοκίμων, με την αστοχία στο τελικό αποτέλεσμα  να αποτελεί μεγάλη στατιστική πιθανότητα. Επίσης, είναι δεδομένο ότι δεν μπορείς να τα έχεις όλα: έτσι αν ανεβάσεις την ιπποδύναμη, θα ανεβάσεις και την κατανάλωση, ενώ αν σκληρύνεις την ανάρτηση θα θυσιάσεις την άνεση.
 

Μπορεί να μπλέξεις άσχημα, ακριβές επισκευές, ίσως δυσκολευτείς να το ξαναπουλήσεις

Ένα πρόσφατο ή παλιότερο «φτιαγμένο» μοντέλο του γκρουπ VAG, ή ένα αντίστοιχο «γιαπωνέζικο», μπορεί να φαίνονται με μια πρώτη μάτια ευκαιρίες και σε καλή τιμή «για τα λεφτά που έχει ρίξει» ο προκάτοχος, όμως δεν είναι πάντα αυτή η περίπτωση. Ένα αποτυχημένο “project” που δε λέει να στρώσει με τίποτα και έχει στραγγίξει οικονομικά τον ιδιοκτήτη του, ο οποίος θέλει πλέον άρον άρον να το πουλήσει, είναι μια πολύ πιθανή περίπτωση που μπορεί να συναντήσει κανείς στην προσπάθεια αναζήτησης “performance” αυτοκινήτου. Ο παρορμητικός-κατά πάσα πιθανότητα-τρόπος επιλογής που χαρακτηρίζει τις νεότερες γενιές, χρειάζεται συχνά καθοδήγηση από εμπειρότερους οδηγούς, που έχουν λιγότερη αδυναμία στα «φθηνά γκάζια». Με τον τρόπο αυτό ίσως γλιτώσει ο υποψήφιος αγοραστής από σημαντικά μπλεξίματα, ακριβές επισκευές που μπορεί να χρειαστούν , ακόμη και από το ενδεχόμενο να δυσκολευτεί να ξαναπουλήσει-για να πάρει έστω τα χρήματα του πίσω-ένα αυτοκίνητο που αποδείχτηκε εντελώς προβληματικό.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις