Αποτελεί «παράνομη οπλοφορία» η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, ή όχι;
Ξέφυγε το κακό στην Κρήτη, Ρέθυμνο και Χανιά με 307% περισσότερα θύματα από την Ε.Ε.
Αιτία η κατανάλωση οινοπνεύματος από πολλούς οδηγούς με έθιμα όπως οι «κούπες»
Ελλιπές οδικό δίκτυο και πολυετής αναμονή του ΒΟΑΚ, απλά συμπληρώνουν το πάζλ
Όμως η κακή νοοτροπία και η εγκληματική συμπεριφορά σκοτώνουν αθώους συμπολίτες
Ξέφυγε το κακό στην Κρήτη, Ρέθυμνο και Χανιά με 307% περισσότερα θύματα από την Ε.Ε.
Η πρόσφατη σοκαριστική περίπτωση του θανάσιμου τραυματισμού -ακόμα μια φορά-ενός νέου ανθρώπου στα Χανιά, από τον μεθυσμένο οδηγό της Porsche, έρχεται να καταδείξει ένα πρόβλημα το οποίο υπήρχε πάντα στη «Μεγαλόνησο». Μόνο που τώρα το πρόβλημα που διαπιστωμένα ήταν εδώ και χρόνια εντονότερο από άλλες περιοχές της χώρας μας, έχει επιδεινωθεί. Σε εβδομαδιαία βάση θα ακούσουμε για το θάνατο συμπολιτών μας και η αλήθεια είναι ότι πλέον, πρώτα το μυαλό μας θα πάει στην Κρήτη ή την Αθήνα, των πολύ περισσότερων ωστόσο κατοίκων και αυτοκινήτων. Συγκεκριμένα στην Κρήτη, με τα πιο πρόσφατα στατιστικά, οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα είναι αυξημένοι-ειδικά στο Ρέθυμνο και ακολούθως στα Χανιά-κατά 307% σε σχέση με τα αντίστοιχα μεσοσταθμικά (και αναλογικά με τον πληθυσμό) νούμερα σε ολόκληρη την επικράτεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Αιτία η κατανάλωση οινοπνεύματος από πολλούς οδηγούς με έθιμα όπως οι «κούπες»
Η αιτία για το θλιβερό αυτό στατιστικό και την αμαύρωση της εικόνας του κατά τα άλλα υπερήφανου λαού που κατοικεί στο νησί, είναι η πολύ στενή σχέση με την κατανάλωση οινοπνευματωδών ποτών από μεγάλο μέρος του πληθυσμού. Μάλιστα υπάρχουν έρευνες που δείχνουν ότι αυτή η σχέση αναπτύσσεται από σχετικά μικρή ηλικία (οριακά πριν την ενηλικίωση). Πέρα από την ύπαρξη και άλλων παραβατικών εθίμων στο νησί, όπως οι «μπαλωθιές», στους γάμους και τις εκδηλώσεις, υπάρχει και το στενόμυαλο έθιμο με τις «κούπες». Το έθιμο προτάσσει ότι αν προκληθείς- από κάποιον , τότε πρέπει να πιεις μονορούφι ένα ποτήρι κρασί «άσπρο πάτο». Το θέμα είναι ότι, ακόμη και αν κάποιος θέλει να τηρήσει το «έθιμο» ή τέλος πάντων να «ξεσκάσει» και να περάσει καλά, αυτό είναι δικαίωμα του. Όμως δικαίωμα δεν έχει σε καμία περίπτωση και μάλιστα ούτε κατά διάνοια, να πιάσει μετά στα χεριά του τιμόνι και να οδηγεί αυτοκίνητο, κινδυνεύοντας να «κλείσει το σπίτι» οπουδήποτε αθώου και ανυποψίαστου συμπολίτη του χρησιμοποιεί νόμιμα το δρόμο, και έχει την αξίωση να ζήσει και να γεράσει.
Ελλιπές οδικό δίκτυο και πολυετής αναμονή του ΒΟΑΚ, απλά συμπληρώνουν το πάζλ
Μπορεί να υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που αποτελούν παθογένεια στο νησί (όπως και στην υπόλοιπη χωρά), όπως το ελλιπές πολλές φορές οδικό δίκτυο. Το στηθαίο διαχωριστικό σε κομμάτια του δρόμου που θεωρούνται επικίνδυνα μπορεί να σώζει ζωές, και η έλλειψη του αντίστοιχα, να οδηγεί σε τραγωδίες, όταν οχήματα-για οποιοδήποτε λόγο-περάσουν στο «απέναντι ρεύμα», όπως στην πρόσφατη σύγκρουση της θεόρατης Porsche SUV με το μικρό αυτοκίνητο πόλης. Η πολυετής αναμονή της «Φαραωνικής» κατασκευής του ΒΟΑΚ στην Κρήτη, είναι διαπιστωμένα ένας τέτοιος παράγοντας.
Όμως η κακή νοοτροπία και η εγκληματική συμπεριφορά σκοτώνουν αθώους συμπολίτες
Όμως δυστυχώς, και για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας, στη «Λεβεντογέννα» υπάρχουν έτη φωτός απόστασης που πρέπει να διανυθούν από κάποιους τουλάχιστον, μέχρι να καταλάβουν τι είναι και τι όχι λεβεντιά. Γιατί ακόμη και αν η υπερκατανάλωση αλκοόλ αποτελεί «μαγκιά», τότε η οδήγηση σε αυτήν την κατάσταση αποτελεί ανευθυνότητα. Η κακή νοοτροπία και η εγκληματική συμπεριφορά που σκοτώνουν αθώους ανθρώπους πρέπει να αλλάξει με κάθε τρόπο, και δυστυχώς ο μονός που δείχνει ότι θα μπορούσε να είναι αποτελεσματικός είναι η θέσπιση και κυρίως η εφαρμογή αυστηρότερων νόμων.