autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Car Sharing: θα νοίκιαζες αυτοκίνητο με την ώρα;

Car Sharing: θα νοίκιαζες αυτοκίνητο με την ώρα;

18/12/2024

Εμπορικό μοντέλο όπως με τα πατίνια, απευθύνεται κυρίως στη generation Z
Κατάλληλη λύση για να κάνεις τις δουλειές σου και να το αφήσεις όπου θες
Γλιτώνεις φορολογία και συντήρηση, μεγάλη ευκολία στη χρήση μέσω εφαρμογής
Όμως δεν το έχεις διαθέσιμο σπίτι σου για να φύγεις αμέσως αν χρειαστεί

Εμπορικό μοντέλο όπως με τα πατίνια, απευθύνεται κυρίως στη generation Z

Ζούμε σε μια εποχή όπου τα πάντα τρέχουν πλέον πολύ γρήγορα, σε όλους τους κλάδους, όπως και σε αυτόν της αυτοκίνησης. Οι ιστορικοί του μέλλοντος (αν και μάλλον το καταλαβαίνουμε και από μόνοι μας) θα αναφέρουν σε επόμενες καταγραφές τους, ότι το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα «αποτέλεσε μια μετάβαση για την αυτοκίνηση». Οι κάτοικοι των μεγάλων πόλεων στην Ελλάδα, μέχρι πριν λίγα χρόνια (έως το τέλος του 2011) είχαν μόνο μια επιλογή καυσίμου κίνησης, αυτόν της βενζίνης. Εν έτη 2024, έχουν επιπλέον το πετρέλαιο, το υγραέριο, το ήπια υβριδικό, το full υβριδικό, το plug in υβριδικό και το αμιγώς ηλεκτρικό,  ενώ σε λίγο πρόκειται πιθανόν να έχουν και το υδρογόνο. Οι ιδιώτες μάλιστα, μπορούν πλέον εκτός από τον παραδοσιακό τρόπο απόκτησης, αυτόν της αγοράς , να μπαίνουν στο καινούργιο τους αυτοκίνητο και με μακροχρόνια μίσθωση (Leasing), με ευέλικτη μίσθωση (flex leasing), και τώρα πλέον και με...Car sharing. Το τελευταίο-που έχει έρθει πλέον και στη χώρα μας-είναι μια νέα, ακόμη πιο ευέλικτη μορφή χρήσης ενός οχήματος, παρόμοια με αυτήν που νοικιάζονται και τα πατίνια. Φαντάζει μάλιστα ως ο  ιδανικός τρόπος για τη νέα γένια Generation Z, που όπως δείχνουν τα στατιστικά ως τώρα, αρέσκεται λιγότερο στην παραδοσιακή χρήση του αυτοκινήτου.
 

Κατάλληλη λύση για να κάνεις τις δουλειές σου και να το αφήσεις όπου θες

Έχοντας πρωτοπαρουσιαστεί αρκετά χρόνια πριν, το 1977 στην Αγγλία, το car sharing δεν είναι μια καινούργια ιδέα. Ξεκίνησε ως ένα μη κερδοσκοπικό πείραμα, επεκτάθηκε σε άλλες χώρες όπως τη Σουηδία και τη Γερμάνια, για να καταλήξει τελικά να εδραιωθεί στην Αμερική λίγο πριν το Μιλλένιουμ, το 1999 στο Πόρτλαντ. Εκεί, εταιρίες όπως η Avis και η Hertz, παρουσίασαν μια παραλλαγή σε μορφή “on demand”, της κλασικής ενοικίασης αυτοκινήτου. Απευθυνόμενο σε πελάτες που ήθελαν να χρησιμοποιήσουν εντελώς περιστασιακά ένα αυτοκίνητο, για λίγες μόνο ώρες, το car sharing ήρθε για να καλύψει το συγκεκριμένο κενό από τις παραδοσιακές εταιρίες rent a car. Οι χρήστες αυτοί,  μπορεί να ήθελαν να πάνε από το ένα στο άλλο της άκρο μιας πόλης  (πχ από το αεροδρόμιο στο λιμάνι), απλά ως ταξιδιώτες που περνούσαν-ως μέρος της διαδρομής τους-από αυτήν, με ένα δικό τους μέσο, χωρίς να καθυστερήσουν χρησιμοποιώντας τα ΜΜΜ. Ή επισκεπτόμενοι ένα αστικό κέντρο από την επαρχία, να χρησιμοποιήσουν για λίγες ώρες ένα δικό τους μέσο για να κάνουν τις δουλειές τους, χωρίς να εξαρτώνται πχ από τις μεγάλες χρεώσεις αναμονής ενός ταξί ή την πρόσληψης ενός οδηγού για ολόκληρη την ημέρα.
 

Γλιτώνεις φορολογία και συντήρηση, μεγάλη ευκολία στη χρήση μέσω εφαρμογής

Η ευκολία που παρέχει μάλιστα η νέα αυτή υπηρεσία στους συνδρομητές της, είναι μελετημένη για να καλύπτει απόλυτα την ανάγκη χρήσης ενός αυτοκινήτου, χωρίς όμως τις καθυστερήσεις που συνεπάγεται η παραδοσιακή ενοικίαση: στο car sharing, δεν χρειάζεται να μεταβείς σε σημείο παραλαβής, ούτε να περιμένεις τη σειρά σου για να εξυπηρετηθείς, αφού θα βρεις το αυτοκίνητο σε προκαθορισμένο σημείο που σε εξυπηρετεί. Αντίστοιχα, δεν περιορίζεσαι από κανένα ωράριο για την παραλαβή και την παράδοση, αφού αυτές μπορούν να πραγματοποιηθούν οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας, «ανέπαφα». Ο ανεφοδιασμός καυσίμου επίσης, δεν θα σε πονοκεφαλιάσει ούτε αυτός, καθώς θα έχουν φροντίσει να τον πραγματοποιήσουν (μαζί με τον επί τόπου καθαρισμό του οχήματος) τα κινητά συνεργεία της υπηρεσίας car sharing. Πέρα από τους επισκέπτες μια πόλης, το car sharing είναι μια καλή λύση και για όσους δεν μπορούν ή δεν θέλουν να έχουν ένα «full time” όχημα να τους περιμένει έξω από το σπίτι, αφού τελικά το χρησιμοποιούν εντελώς σπάνια και περιστασιακά. Με τον τρόπο αυτό μπορούν να έχουν αυτοκίνητο μόνο τη στιγμή που το χρειάζονται και για όσο χρόνο απαιτείται, γλιτώνοντας μάλιστα τα έξοδα συντήρησης και φορολογίας που συνεπάγεται η ιδιοκτησία του.
 

Όμως δεν το έχεις διαθέσιμο σπίτι σου για να φύγεις αμέσως αν χρειαστεί

Η νέα αυτή υπηρεσία, δείχνει να εδραιώνεται για τα καλά σε ολόκληρο τον κόσμο και οι περιοχές με το μεγαλύτερο αριθμό οχημάτων car sharing αυτή τη στιγμή είναι-μεταξύ άλλων-οι πρωτεύουσες Τόκυο, Μόσχα και το Πεκίνο. Η ευκολία στη χρήση που συνεπάγεται ο χειρισμός μέσω εφαρμογής από το κινητό, είναι μεγάλη: τα πάντα γίνονται από την οθόνη του smartphone, από την εγγραφή και την κράτηση, εώς την εύρεση του αυτοκινήτου και το ξεκλείδωμα του. Ωστόσο, όσα πλεονεκτήματα και αν προσφέρει αυτό το νέο και υπέρ-μοντέρνο μοντέλο χρήσης αυτοκινήτου και αστικής μετακίνησης, δεν παύει να έχει και τα αρνητικά του: το αυτοκίνητο δεν ανήκει στην ιδιοκτησία σου και δεν μπορεί ποτέ να είναι διαθέσιμο έξω από το σπίτι σου οποιαδήποτε στιγμή το χρειαστείς. Επιπλέον, οι χρεώσεις που αφορούν τη νέα αυτή υπηρεσία, μπορεί να είναι ευέλικτες (πληρώνεις μόνο τόσο όσο χρειάζεσαι), είναι όμως και αναλογικά ακριβότερες, συγκρινόμενες με την αντίστοιχη μίσθωση πχ ανά μηνά (flexy leasing) ή ακόμη και με την εβδομάδα ή την ημέρα (παραδοσιακό rent a car).
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις