Citroen C2: Ο ξεχασμένος διάδοχος του Saxo
Το Citroen C2 ήταν το τρίθυρο και πιο sport «αδερφάκι» του C3, ενώ η VTS έκδοση διατήρησε το χαρακτήρα του Saxo VTS, αν και ήταν πιο πολιτισμένη. Ακολουθεί η ιστορία του τρίθυρου Γάλλου, που έκανε το ντεμπούτο του πριν σχεδόν 22 χρόνια.
Η ιστορία του Citroen C2 που αντικατέστησε το Saxo
Το Citroen Saxo έχει μείνει στην ιστορία ως ένα από τα πιο επιτυχημένα μικρά της εποχής του, και η έκδοση VTS που χάρισε –και χαρίζει- απλόχερα οδηγικές συγκινήσεις στους νέους ανά την Ευρώπη έχει αγαπηθεί ιδιαίτερα. Ο εκπρόσωπος της Citroen στην κατηγορία των μικρών είναι το C3, μια ονομασία που έκανε το ντεμπούτο της το 2002 και αντικατέστησε το Saxo.
Στην πραγματικότητα, το Citroen Saxo δεν είχε έναν διάδοχο, αλλά δύο. Ο δεύτερος είχε σαφώς πιο sport προσανατολισμό από το C3, σήμερα τείνει να ξεχαστεί, και ονομαζόταν C2.
Το Citroen C2 ήταν το σπορτίφ αδερφάκι του C3
Το 2002, το Citroen C3 κάλυψε με επιτυχία το κενό που άφησε το Saxo, όντας ιδιαίτερα ευρύχωρο, στυλάτο και ασφαλές, με 4 αστέρια στο EuroNCAP. Παρόλα αυτά, κάτι έλειπε, κάτι που αποζητούσαν όσοι αγάπησαν το Saxo για τον οδηγικό του χαρακτήρα και την αδρεναλίνη που τους προσέφερε: Αυτό ήταν το sport στοιχείο, το οποίο η εταιρεία προσέφερε την επόμενη χρονιά, με το Citroen C2.
Το C2, που έκανε το ντεμπούτο του το 2003, βασιζόταν στο πλαίσιο του C3, αν και με πιο κοντό μεταξόνιο (2,31 μέτρα αντί για 2,43 του C3). Τα περισσότερα μηχανικά μέρη μεταξύ των δύο μοντέλων ήταν κοινά, όπως αντίστοιχος ήταν και ο εξοπλισμός τους. Ένα εμφανέστατο δείγμα αυτού είναι το ταμπλό και το τιμόνι, που ήταν ίδια.
Οι Γάλλοι διαχώρισαν το κοινό στο οποίο απευθύνονταν τα μοντέλα σε δύο ομάδες, οι οποίες μέχρι στιγμής καλύπτονταν αμφότερες από το Saxo. Το C3 ήταν το μεγαλύτερο, «πιο φιλικό σε οικογένειες» αυτοκίνητο, ενώ το C2 απευθυνόταν σε πιο νεανικό κοινό.
Οι τρεις πόρτες και ο πιο αιχμηρός σχεδιασμός, δημιούργημα του Ιταλού Donato Coco (ο οποίος είναι και ο άνθρωπος πίσω από το design της Ferrari 458) είχαν ως αποτέλεσμα ένα πιο σπορτίφ image.
Το εμπρός μέρος του Citroen C2 παρέπεμπε σε αυτό του C3. Από εκεί και μετά όμως, τα πράγματα ήταν εντελώς διαφορετικά. Οι καμπύλες έδωσαν τη θέση τους σε ευθείες γραμμές, οι οποίες δημιουργούσαν μία όμορφη αντίθεση με τα φουσκώματα στα φτερά.
Από το πλάι, το σήμα κατατεθέν του Citroen C2 ήταν τα πίσω πλευρικά παράθυρα, που δεν αποτελούσαν οπτική συνέχεια των εμπρός, αλλά ακολουθούσαν μια έντονα καθοδική πορεία, χαρίζοντας ένα στοιχείο avant garde σχεδιασμού, για το οποίο οι Γάλλοι φημίζονται, βελτιώνοντας παράλληλα και την ορατότητα των πίσω επιβατών.
Η πόρτα του χώρου αποσκευών ήταν διαιρούμενη, με το παρμπρίζ να ανοίγει προς τα επάνω και το χαμηλότερο κομμάτι προς τα κάτω, θυμίζοντας σε λειτουργία αυτή του Honda Civic EG.
Σελ. 2 | Η γκάμα κινητήρων των Citroen C2 |
Σελ. 3 | Citroen C2 VTR και VTS: Τα «ανήσυχα» της οικογένειας |
Σελ. 4 | 2006 και 2008: Οι διακριτικές ανανεώσεις του Citroen C2 |
Σχολιάστε |