Ένα αυτοκίνητο γεμάτο καινοτομίες το DS
Το Citroen DS είναι ο ορισμός της καινοτομίας. Ξεκινώντας από το φουτουριστικό σχεδιασμό του, με τον αεροδυναμικό συντελεστή να ακουμπάει τα 0,32Cd, νούμερο εκπληκτικό για την εποχή (ο ανταγωνιστής του Peugeot 403 είχε 0,5). Συνεχίζουμε με την υδροπνευματική ανάρτηση, με το αυτόματο σύστημα των τριών επιπέδων ανύψωσης. Σκέψου ότι το 1955, τα περισσότερα αυτοκίνητα είχαν άκαμπτο πίσω άξονα ή ορισμένα ακόμα και τους δύο άξονες άκαμπτους, οπότε η ανάρτηση που πρόσφερε η Citroen και μάλιστα στάνταρ ήταν εξωπραγματικό. Ταυτόχρονα ο οδηγός με ένα μοχλό μέσα από το αυτοκίνητο, μπορούσε να ρυθμίσει το ύψος του αυτοκίνητου σε όποια από τα τρία επίπεδα ήθελε. Ήταν θέμα χρόνου λοιπόν το γνωστό μας «βατράχι» να καταφέρει να ηγηθεί στον τομέα της άνεσης και να προσφέρει ποιότητα κύλισης, άγνωστη για τα δεδομένα της τότε εποχής, κερδίζοντας έτσι το προσωνύμιο «μαγικό χαλί».
Επίσης ήταν το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής που «φορούσε» υδραυλικά δισκόφρενα εμπρός, ενώ το σύστημα των φρένων, της διεύθυνσης και των αναρτήσεων τροφοδοτούνται από το ίδιο υδραυλικό σύστημα. Διέθετε ημιαυτόματο υδραυλικό κιβώτιο ταχυτήτων, το BVH, 4 ταχυτήτων, που ναι μεν ήθελε χειροκίνητο έλεγχο αλλά δεν υπήρχε πεντάλ συμπλέκτη. Η οροφή ήταν από fiberglass, ώστε το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου να είναι χαμηλότερα, ενώ το τιμόνι είχε μόλις μια ακτίνα τοποθετημένη έτσι, ώστε σε περίπτωση ατυχήματος να μην διαπεράσει τον οδηγό. Στο πέρασμα των χρόνων παρουσίασε κι άλλες καινοτομίες.
Το 1960 είναι το πρώτο αυτοκίνητου που αντί της συνηθισμένης μέχρι τότε 6βολτης μπαταρίας, φόρεσε 12V, ενώ 2 χρόνια μετά απέκτησε πιο αεροδυναμικό μπροστινό ρύγχο, με δυο επιπλέον προβολείς και καλύτερο εξαερισμό. Το 1967 κάνει πάλι τη διαφορά και λανσάρει τους αεροδυναμικούς, κατευθυνόμενους μπροστινούς προβολείς (Directional Headlamps), οι οποίοι έστριβαν έως και 80 μοίρες, ανάλογα με τη φορά του τιμονιού. Το 1969 είναι ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής που φέρει ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου, ενώ το 1970 έχει διαθέσιμο στον έξτρα εξοπλισμό, ένα 5ταχυτητο χειροκίνητο κιβώτιο, καθώς και ένα αυτόματο κιβώτιο 3-ταχυτήτων.
Κινητήρας: Το κομμάτι που πόναγε
Παρόλο τις καινοτομίες που έφερε, τα κινητήρα σύνολα του μοντέλου ήταν απαρχαιωμένα. Αν και είχε κατασκευαστεί με σκοπό να φιλοξενήσει 6κύλινδρο κινητήρα, τα κονδύλια για την εξέλιξη είχαν εξαντληθεί στις τεχνολογικές καινοτομίες του, με αποτέλεσμα τα πρώτα 9 χρόνια το μοντέλο να φοράει τον τερακύλινδρο κινητήρα του προκατόχου του, Sainturat 1.911 κυβικών εκατοστών, που είχε βγει στην παραγωγή για πρώτη φορά το 1934. Η απόδοση του ήταν μόλις 75 ίππους στις 4,500 σ.α.λ. Το 1965 κατασκευάζεται ένα νέος κινητήρας 1,985 κυβικών, ενώ μέχρι το 1973 θα φορέσει ακόμα 3 κινητήρες με τον τελευταίο να είναι 2.347 κυβικά και να είναι διαθέσιμος τόσο με καρμπυρατέρ ( 124 ίπποι), όσο και με injection με ισχύ 143 ίππων.Σελ. 1 | Citroen DS: Ο πιο θρυλικός καινοτόμος βάτραχος |
Σελ. 2 | Ένα αυτοκίνητο γεμάτο καινοτομίες το DS |
Σελ. 3 | Πρωτοπόρο εσωτερικό, συστήματα ασφαλείας που άλλαξαν την αυτοκίνηση |