autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
DAT Report 2025: Η στάση της Γερμανίας απέναντι στα ηλεκτρικά

DAT Report 2025: Η στάση της Γερμανίας απέναντι στα ηλεκτρικά

DAT Report 2025: Η στάση της Γερμανίας απέναντι στα ηλεκτρικά

6/2/2025

Το 77% των ερωτηθέντων θα περιμένει τις εξελίξεις πριν προβεί σε αγορά, ενώ το 74% δεν έχει καμία εμπειρία με ηλεκτρικό.
Οι αμφιβολίες μειώνονται με αργούς ρυθμούς, προβληματίζει ακόμη το υψηλό κόστος απόκτησης.
Η ηλικία παίζει ρόλο, το 30% των νεότερων θα αγόραζαν ηλεκτρικό, ενώ οι μεγαλύτεροι το απορρίπτουν.
Περισσότερη εμπιστοσύνη πλέον στα κινέζικα ηλεκτρικά, το 1/4 θα αγόραζε.

Το 77% των ερωτηθέντων θα περιμένει τις εξελίξεις πριν προβεί σε αγορά, ενώ το 74% δεν έχει καμία εμπειρία με ηλεκτρικό.

Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει ακόμα δρόμο μπροστά του για να κερδίσει τις καρδιές των Γερμανών οδηγών. Αυτό αποδεικνύουν τα αποτελέσματα της αγοράς DAT Report 2025. 77% των περιμένουν να δουν πώς θα εξελιχθεί η ηλεκτροκίνηση πριν αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ωστόσο, το ενδιαφέρον αυξάνεται, ειδικά αν το άτομο έχει ήδη κάτσει πίσω από το τιμόνι ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. «Η ηλεκτροκίνηση είναι μια τεχνολογία οδήγησης που πρέπει να ζήσεις”, δηλώνουν οι συγγραφείς της έκθεσης DAT 2025. Η μελέτη το αποδεικνύει. Η συντριπτική πλειοψηφία (το 74% ) των ερωτηθέντων δεν έχουν καθίσει ποτέ πίσω από το τιμόνι ενός ηλεκτρικού. Έτσι, δεν είναι περίεργο που πολλοί έχουν σκεπτικιστική ή αρνητική στάση. Η έλλειψη γνώσεων είναι ακόμα πιο έντονη στους αγοραστές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, όπου σχεδόν ένας στους δέκα ( 11% ) έχει οδηγήσει ποτέ ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Αντιθέτως, όσοι ήδη οδηγούν ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι πολύ πιο ανοιχτοί στη νέα τεχνολογία. Σχεδόν οι μισοί από αυτή την ομάδα ( 48% ) θεωρούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ως τα «τέλεια καθημερινά αυτοκίνητα», ακόμα περισσότεροι (49%) τα (62%) τονίζουν την εμπειρία οδήγησης.

Οι αμφιβολίες μειώνονται με αργούς ρυθμούς, προβληματίζει ακόμη το υψηλό κόστος απόκτησης.

Παρόλα αυτά, παραμένουν σημαντικές αμφιβολίες ακόμα και όταν πρόκειται για άτομα που έχουν εμπειρία με ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Τα τρία τέταρτα (76%) των ατόμων με εμπειρία ενοχλούνται από τις υψηλές τιμές αγοράς, πάνω από τα δύο τρίτα (70%) θεωρούν τη μπαταρία έναν αποθαρρυντικό παράγοντα (61%) εξακολουθούν να αξιολογούν την τεχνολογία ως «πρώιμη». Η ηλεκτροκίνηση φαίνεται πάντως να είναι στον σωστό δρόμο. Ωστόσο, αυτή η συνειδητοποίηση έρχεται με αργούς ρυθμούς. Το 2024, το 80% των ερωτηθέντων θεωρούσαν τον παράγοντα αβεβαιότητας της μπαταρίας πρόβλημα, ενώ στην τρέχουσα έκθεση του 2025, το ποσοστό αυτό μειώθηκε στο 77%. Στη μελέτη της προηγούμενης χρονιάς, το 75% δήλωσαν ότι θεωρούν την τεχνολογία πρώιμη, ενώ αυτή τη στιγμή το ποσοστό αυτό είναι μόλις 73%. Η πτώση των τιμών για τα νέα και μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επηρεάζει επίσης τους οδηγούς. Πέρυσι, το 87% των ερωτηθέντων θεωρούσαν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν υπερβολικά ακριβά, αλλά αυτή η ομάδα έχει μειωθεί στο 83% στην τρέχουσα έκθεση DAT.

Η ηλικία παίζει ρόλο, το 30% των νεότερων θα αγόραζαν ηλεκτρικό, ενώ οι μεγαλύτεροι το απορρίπτουν.

Πόσοι Γερμανοί οδηγοί σκοπεύουν να αλλάξουν σε ηλεκτροκίνητο; Πολλοί σκέφτονται σοβαρά να αγοράσουν ένα νέο ή μεταχειρισμένο. Ωστόσο, πολλές έρευνες δείχνουν ότι οι υποστηρικτές είναι λιγότεροι από τον μεγάλο αριθμό ανθρώπων που απορρίπτουν εντελώς την ηλεκτροκίνηση. Επίσης, δείχνουν τόσο υποστηρικτές, όσο και «αντιπάλους» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ οι πρόσφατες αδύναμες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων δικαιολογούνται από μια βάση αγοραστών που είναι σε μεγάλο βαθμό απρόθυμοι. ύμφωνα με μια αντιπροσωπευτική έρευνα της AutoScout24, το 43% των ερωτηθέντων δεν είχαν την πρόθεση να αποκτήσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο το 2024. Μόνο το ένα τέταρτο μπορούσε να φανταστεί να αγοράζει ένα μεταχειρισμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά μόνο αν η τεχνολογία, οι υποδομές ή άλλοι παράγοντες άλλαζαν. Είναι αξιοσημείωτο ότι οι μεγαλύτεροι σε ηλικία είναι σημαντικά λιγότερο ανοιχτοί στα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τους νεότερους. Στην ομάδα με ηλικία 50-65 ετών, το 56% απέρριψε εντελώς την αγορά μεταχειρισμένου ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Αντίθετα, το 30% των ατόμων με ηλικία 18-39 ετών θα μπορούσαν να φανταστούν την αγορά ενός. Το 11% των ερωτηθέντων ήδη κατείχαν ηλεκτρικό alpha αναζητούσαν ένα νέο μεταχειρισμένο.

Περισσότερη εμπιστοσύνη πλέον στα κινέζικα ηλεκτρικά, το 1/4 θα αγόραζε.

Ενώ η περσινή έκθεση DAT κατέγραψε μεγάλη επιφυλακτικότητα προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα, αυτός ο σκεπτικισμός φαίνεται να υποχωρεί σταδιακά. Στην έκθεση DAT 2025, το 1/4 των ερωτηθέντων πίστευε ότι ένα κινέζικο προϊόν θα ήταν μια καλή επιλογή για αυτούς. Το 2024, το ποσοστό αυτό ήταν 17%. Παράλληλα, οι εξελίξεις στις τιμές συνεχίζουν να παίζουν ρόλο στις αγοραστικές αποφάσεις. Πέρυσι, το 62% των αγοραστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανέμεναν ότι οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα πέσουν σημαντικά στο κοντινό μέλλον. Στην φετινή έκθεση DAT, το 64% των οδηγών που είχαν ήδη εμπειρία με ηλεκτρικό αυτοκίνητο δήλωσαν ότι θα άρχιζαν να σκέφτονται αυτόν τον τύπο κίνησης μόνο αφού οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειωθούν. Αντίθετα, ακριβώς το ήμισυ αυτής της ομάδας ανέφερε ότι τους λείπουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα που είναι προσιτά στην αγορά αυτή τη στιγμή. ¶λλο ένα ενδιαφέρον πόρισμα είναι πως αυτοί που έχουν εμπειρία με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιστεύουν ότι οι έμποροι αυτοκινήτων έχουν γίνει πιο σημαντικοί ως πηγή πληροφόρησης για αυτά. Γενικότερα, οι αγοραστές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων είναι ακόμα πιο αρνητικοί προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το 47% ψήφισε «κάθετα» κατά του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ενώ μόνο το 34% των αγοραστών απέρριψε κατηγορηματικά την αγορά ενός νέου.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις