autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Εφευρέτης και δημιουργός: Είναι η Mercedes που πρωτοπορεί στις εξελίξεις της Αυτοκίνησης;

Εφευρέτης και δημιουργός: Είναι η Mercedes που πρωτοπορεί στις εξελίξεις της Αυτοκίνησης;

5/2/2025

O Καρλ Μπενζ εφηύρε το αυτοκίνητο, κι όμως ανέβαλε την παρουσίαση του λόγω αμφιβολιών
Της ανήκουν πατέντες σε όλους τους τομείς, κυρίως τεχνολογίας κινητήρα και αμαξώματος
Αμέτρητες οι ευρεσιτεχνίες στην ασφάλεια, «δικά της» ABS, ESP, αερόσακοι, ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης
Της «χρεώνονται» ο σχεδιασμός των πολυβάλβιδων κινητήρων και η υπερτροφοδότηση

O Καρλ Μπενζ εφηύρε το αυτοκίνητο, κι όμως ανέβαλε την παρουσίαση του λόγω αμφιβολιώ

Ήταν το 1886 όταν ο Karl Benz τελειοποίησε και πατεντάρισε στο Μάνχαϊμ την εφεύρεσή του. Το “MotorWagen” ήταν ένα τρίτροχο όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, μονοκύλινδρο, και απόδοσης σχεδόν ενός ίππου. Πρόκειται ουσιαστικά για μία άμαξα αυτοκινούμενη, η οποία μπορούσε να κινείται χωρίς να τη σέρνουν άλογα και αποτελεί τον προπομπό των μοντέρνων αυτοκινήτων. Ωστόσο, ο Μπενζ είχε τις αμφιβολίες του και δεν παρουσίασε στο ευρύ κοινό την εφεύρεσή του αμέσως, καθώς αμφέβαλε για το αν ο κόσμος είναι έτοιμος για την νέα εποχή της Αυτοκίνησης. Ουσιαστικά συνεπώς, όλα τα χρωστάμε στη σύζυγό του Μπέρθα, η οποία πήρε την πρωτοβουλία να κάνει χωρίς την άδεια του ένα μακρύ ταξίδι 100 χιλιομέτρων, για να αποδείξει έτσι στην πράξη τις δυνατότητες της νέας εφεύρεσης.

Της ανήκουν πατέντες σε όλους τους τομείς, κυρίως τεχνολογίας κινητήρα και αμαξώματος

Έχοντας λοιπόν την πρωτοπορία να έχει κατασκευάσει ουσιαστικά το πρώτο αυτοκίνητο στην ιστορία, είναι λογικό εκείνος αλλά και η εταιρεία που ίδρυσε για να εξελίξει την εφεύρεση του, να είναι πρωτοπόροι έκτοτεστις εξελίξεις της αυτοκίνησης. Στη Mercedes ανήκουν πολλές πατέντες, σε όλους τους επί μέρους τομείς της τεχνολογίας του αυτοκινήτου. Στην πορεία της εξέλιξης των κινητήρων αλλά και στη σχεδίαση των αμαξωμάτων.

Αμέτρητες οι ευρεσιτεχνίες στην ασφάλεια, «δικά της» ABS, ESP, αερόσακοι, ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης

Κάποιες από τις σημαντικότερες ευρεσιτεχνίες στο κομμάτι της ενεργητικής και της παθητικής ασφάλειας, έχουν εξελιχθεί από τη Mercedes σε συνεργασία με τις αντίστοιχες κορυφαίες εταιρείες του κλάδου. Συνήθως όλες οι πρωτοποριακές τεχνολογίες χρησιμοποιούνται από μία εταιρεία στο κορυφαίο της μοντέλο, στην κορωνίδα της. Έτσι και στην εταιρία από τη Στουτγκάρδη, τεχνολογίες όπως το ABS για να μη μπλοκάρουν τα φρένα, το ESP για να μην αποσταθεροποιείται το αμάξωμα, οι αερόσακοι που προστατεύουν τους επιβάτες στην περίπτωση σύγκρουσης, ακόμα και οι ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης που διατηρούν τον κλωβό της καμπίνας ανέπαφο αν τρακάρουμε, όλα αποτελούν στοιχεία εξοπλισμού που πρωτοπαρουσιάστηκαν στην ναυαρχίδα της σειράς, τη σειρά  «S Klasse».

Της «χρεώνονται» ο σχεδιασμός των πολυβάλβιδων κινητήρων και η υπερτροφοδότηση

Η εταιρεία από το Γερμανικό Κρατίδιο της Βάδης-Βυρτεμβέργης  (το οποίο παραδόξως έχει σημαία του παρόμοια με…το λογότυπο της Ferrari), έχει ευρύτατη πρoϊοντική γκάμα, σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων. Σήμα της το γνωστό Αστέρι, το οποίο σχεδιάστηκε για να καταδεικνύει τα τρία σημεία του ορίζοντα : έδαφος θάλασσα και αέρα, στα οποία οι κινητήρες της εταιρείας επικρατούσαν από τις πρώτες ημέρες της ίδρυσής της, σε όλα τα επίπεδα. Ειδικά λοιπόν στον τομέα των κινητήρων, στη “Merc” χρεώνεται ο σχεδιασμός των πολυβάλβιδων συνόλων, με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο. Επίσης οι Γερμανοί πρωτοπορούσαν ήδη προπολεμικά και στο κομμάτι της τροφοδοσίας των μηχανικών συνόλων: εξέλιξαν και παρουσίασαν από το 1921 την υπερτροφοδότηση-τον γνωστό σε όλους μηχανικό υπερσυμπιεστή “Kompressor”.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε