Έγινε η ψηφοφορία για τους δασμούς στα ηλεκτρικά - Τι ψήφισε η Ελλάδα
Έγινε η ψηφοφορία της Ε.Ε. για τους δασμούς στα κινέζικα ηλεκτρικά, η Ελλάδα απείχε
Οι Ισπανοί ψάχνουν ακόμα τον συμβιβασμό
BMW, Mercedes και VW πιέζουν να απορριφθεί η πρόταση
Η Ευρωπαϊκή επιτροπή θα πάρει την απόφαση
Έγινε η ψηφοφορία της Ε.Ε. για τους δασμούς στα κινέζικα ηλεκτρικά, η Ελλάδα απείχε
Έγινε η ψηφοφορία της Ευρωπαϊκής Ένωσης περί του νομοσχεδίου που αφορά τους δασμούς που θα επιβληθούν στα κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η Ελλάδα απείχε από την ψηφοφορία με Ιταλία, Γαλλία και Γερμανία να διαφωνούν. Οι πρώτοι δύο ψήφισαν υπέρ των δασμών, ενώ μετά από πιέσεις των Γερμανών κατασκευαστών, ο καγκελάριος της Γερμανίας Olaf Scholz φαίνεται ότι ψήφισε κατά. Κάπου εδώ να υπενθυμίσουμε ότι για να γινόταν δεκτή η πρόταση των δασμών, θα έπρεπε να ψηφίσουν υπέρ αυτών, 15 χώρες μέλη της Ε.Ε., οι οποίες αθροιστικά αναλογούν στο 65% και πάνω του πληθυσμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι Ισπανοί ψάχνουν ακόμα τον συμβιβασμό
Η Ισπανία δεν πήρε θέση κρατώντας ουδέτερη στάση στη ψηφοφορία, με τους Ισπανούς αξιωματούχους να πιστεύουν ότι η ΕΕ θα έπρεπε να κυνηγάει μια συμβιβαστική λύση με τη Κίνα. Σύμφωνα μάλιστα με τον υπουργό οικονομικών της χώρας Carlos Cuerpo, οι δασμοί είναι ασύμφοροι με τα δεδομένα και τα συμφέροντα της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία σύμφωνα με αυτούς είναι η δεύτερη μεγαλύτερη στην Ευρώπη. Αυτό αποτυπώνεται και στην καθυστέρηση της μεταφοράς της παραγωγής του μοντέλου Omoda 5 EV της κινεζικής Chery Automobile στο παλιό εργοστάσιο της Nissan στη Βαρκελώνη, υπό τους φόβους των δασμών.
BMW, Mercedes και VW πιέζουν να απορριφθεί η πρόταση
Οι Γερμανοί όπως είπαμε ψηφίσανε κατά των δασμών, μετά τις πιέσεις που δέχτηκε το γερμανικό κράτος από τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας (VW, Mercedes, BMW). Αυτές φοβούνται οικονομικά αντίποινα από την ασιατική χώρα, η οποία είναι δεύτερος μεγαλύτερος εμπορικός τους πελάτης. Το μεγαλύτερο μάλιστα συνδικάτο εργατών στη Γερμανία IG Metall, με επίσημη ανακοίνωση της καταδίκασε τους χειρισμούς της Ε.E. σημειώνοντας, ότι δεν θα βελτιώσουν τον ανταγωνισμό της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η Ευρωπαϊκή επιτροπή θα πάρει την απόφαση
Όσον αφορά τη σημερινή ψηφοφορία δεν υπήρξε κάποια απόφαση αφού καμία από τις δύο πλευρές δεν κατάφερε να συγκεντρώσει την ειδική πλειοψηφία. Όλα αυτά αναγκάζουν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να πάρει την απόφαση περί του νομικού κειμένου για να εφαρμοστούν αυτοί οι πρόσθετοι δασμοί για τα επόμενα πέντε χρόνια.
Αναλυτικότερα οι χώρες ψήφισαν:
10 υπέρ: Βουλγαρία, Δανία, Εσθονία, Γαλλία, Ιρλανδία, Ιταλία, Λιθουανία, Λετονία, Ολλανδία και Πολωνία. (45,99% του πληθυσμού της ΕΕ)
12 απείχαν: Κύπρος, Λουξεμβούργο, Αυστρία, Πορτογαλία, Τσεχία, Ρουμανία, Ελλάδα, Ισπανία, Βέλγιο, Σουηδία, Κροατία και Φινλανδία. (31.36%)
5 κατά: Γερμανία, Ουγγαρία, Μάλτα, Σλοβενία και Σλοβακία. (22.65%)