autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Είναι τελικά μύθος ότι το κόκκινο χρώμα είναι ασφαλέστερο για τα τροχαία ατυχήματα;

Είναι τελικά μύθος ότι το κόκκινο χρώμα είναι ασφαλέστερο για τα τροχαία ατυχήματα;

27/3/2025

Κάνει «μπαμ» το κόκκινο, βρίσκεται ψηλά σε ασφάλεια όπως και το κίτρινο
Όμως το λευκό αναδεικνύεται πρωταθλητής στην οδική ασφάλεια, λένε οι έρευνες
Το μαύρο χρώμα είναι εμπορικότερο, αλλά θεωρείται το πιο επικίνδυνο
Ακατάλληλο για τη χώρα μας το μαύρο και λόγω ηλιοφάνειας και υψηλών θερμοκρασιών

Κάνει «μπαμ» το κόκκινο, βρίσκεται ψηλά σε ασφάλεια όπως και το κίτρινο

Οι αποχρώσεις των διαθέσιμων χρωμάτων στα καινούργια αυτοκίνητα στης ημέρες μας είναι πραγματικά αμέτρητες. Στα πλαίσια της καινοτομίας και του ανταγωνισμού,  τα εργοστάσια αυτοκινήτων προσθέτουν όλο και περισσότερες αποχρώσεις στην παλέτα τους. Η έννοια της εξατομίκευσης μάλιστα, επιτάσσει οι επιλογές να είναι τόσες πολλές, που πρακτικά ο καθένας να μπορεί να κάνει τον δικό του μοναδικό συνδυασμό. Πέραν του γούστου όμως, μία ακόμη παράμετρος την οποία αναλογιζόμαστε όταν επιλέγουμε χρώμα στο αυτοκίνητο, είναι η ασφάλεια. Τα λιγότερα διακριτικά χρώματα όπως το κόκκινο και το κίτρινο, κάνουν μπαμ από μακριά, κάτι που τα καθιστά ιδιαίτερα χρήσιμα σχετικά με τέτοια ζητήματα.

Όμως το λευκό αναδεικνύεται πρωταθλητής στην οδική ασφάλεια, λένε οι έρευνες

Παρόλα αυτά, το χρώμα που αναδεικνύεται πρωταθλητής στην οδική ασφάλεια, οι έρευνες καταδεικνύουν ότι είναι το λευκό. Πρακτικά το λευκό είναι το χρώμα με τις λιγότερες εμπλοκές σε θανατηφόρα τροχαία ήσε τροχαία που συμπεριλαμβάνουν τραυματίες, από οποιοδήποτε άλλο χρώμα αυτοκινήτου. Τα ακριβή στατιστικά φανερώνουν ότι η συγκεκριμένη απόχρωση έχει 12% λιγότερες πιθανότητες να συμμετέχει σε ατύχημα. Πέραν αυτού, το λευκό είναι και ιδιαίτερα πρακτικό, καθώς κρύβει τη βρωμιά, δεν αναδεικνύει τις γρατζουνιές,  «καμουφλάρει» την όψη φλοιού πορτοκαλιού από το φινίρισμα, αλλά και αντανακλά τον ήλιο. Το τελευταίο αυτό δεδομένο αποκτάει ιδιαίτερη βαρύτητα σε μία χώρα όπως η Ελλάδα με 300 ημέρες το χρόνο ηλιοφάνεια.

Το μαύρο χρώμα είναι εμπορικότερο, αλλά θεωρείται το πιο επικίνδυνο

Από την άλλη, το μαύρο χρώμα, όπως και άλλα σκούρα χρώματα, όπως το ανθρακί ή και το σκούρο μπλε, θεωρούνται -και είναι-εμπορικότερα. Προτιμούνται από περισσότερους αγοραστές και αντικειμενικά έχουν μία πιο «σοβαρή» αισθητική. Ωστόσο, δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς ότι το σκούρο χρώμα είναι πρακτικά λιγότερο ασφαλές για κυκλοφορία της βραδινές ώρες,  καθώς-ειδικά από την πλαϊνή του όψη-είναι δύσκολο να διακρίνεις ένα τέτοιο αυτοκίνητο στο σκοτάδι. Το παραπάνω δεδομένο έχει σαν συνέπεια τα αυτοκίνητα με μαύρη εργοστασιακή βαφή να εμπλέκονται-ξεκάθαρα και μετρήσιμα-περισσότερες φορές σε τροχαία ατυχήματα.

Ακατάλληλο για τη χώρα μας το μαύρο και λόγω ηλιοφάνειας και υψηλών θερμοκρασιών

Άλλος λόγος που θα καθιστούσε το σκούρο και ειδικά το μαύρο χρώμα ακατάλληλο για τη χώρα μας, είναι όπως είπαμε και πιο πάνω ή σχεδόν συνεχής ηλιοφάνεια που έχουμε στην Ελλάδα, σχεδόν κατά τα τρία τέταρτα του έτους. Ο ήλιος συσσωρεύεται ευκολότερα σε ένα σκούρο χρώμα κάνοντας του ζημιά τόσο στο φινίρισμα του αμαξώματος όσο και στο εσωτερικό της καμπίνας στην οποία αναπτύσσονται ιδιαίτερα υψηλές θερμοκρασίες, ειδικά κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Τέλος, όλες οι αποχρώσεις του γκρι (ασημί ανθρακί κλπ), συμπεριλαμβανομένης της νέας «μόδας» του «τσιμεντί» γκρι, είναι ιδιαίτερα όμοιες με την απόχρωση της ασφάλτου. Το γεγονός αυτό αντικειμενικά αυξάνει τις πιθανότητες αυτά τα οχήματα να μην διακρίνονται εύκολα και άμεσα, οπότε να έχουν και υψηλότερα ποσοστά κινδύνου εμπλοκής σε ατύχημα.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις

FORD
AUDI