autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
«Το Adaptive Cruise Control οδηγεί σε περισσότερα ατυχήματα»

«Το Adaptive Cruise Control οδηγεί σε περισσότερα ατυχήματα»

11/2/2025

Ολλανδοί έκαναν έρευνα πάνω στα συστήματα ADAS
Επικεντρώθηκε σε 28 συστήματα διαφορετικής σημαντικότητας
Το σύστημα διατήρησης λωρίδας μειώνει τα ατυχήματα κατά 19,1%
Το Cruise Control αυξάνει τα τροχαία 12% και το Adaptive Cruise Control κατά 1,8%

Ολλανδοί έκαναν έρευνα πάνω στα συστήματα ADAS

Μεγάλο ενδιαφέρον έχουν τα αποτελέσματα έρευνας, που έρχεται στο φως της δημοσιότητας και αναφέρει πως το cruise control μπορεί να προκαλέσει περισσότερα ατυχήματα. Η έρευνα σχετικά με την αποτελεσματικότητα των συστημάτων ADAS και τη συμβολή τους στη μείωση των ατυχημάτων, προέρχεται από την Ολλανδία και σύμφωνα με τους υπεύθυνους τα δεδομένα που συγκέντρωσαν προέρχονται απ' όλο τον κόσμο.

Η έρευνα επικεντρώθηκε σε 28 συστήματα διαφορετικής σημαντικότητας

Η έρευνα επικεντρώθηκε σε 28 συγκεκριμένες λειτουργίες του αυτοκινήτου οι οποίες ξεκίνησαν από απλές ενημερώσεις προς το οδηγό, όπως για παράδειγμα το σύστημα για την πίεση των ελαστικών και έφτασαν και σε πιο σημαντικές τεχνολογίες για την ασφάλεια, όπως το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης.

Οι ερευνητές αναφέρουν πως τα συστήματα κατηγοριοποιήθηκαν σε τέσσερα επίπεδα αλληλεπίδρασης. Αυτά ήταν τα εξής:

  • Συστήματα ενημέρωσης - χαμηλά επίπεδα ελέγχου και επείγουσας ανάγκης
  • Συστήματα προειδοποίησης - χαμηλά επίπεδα έλεγχα και μεγάλα επίπεδα επείγουσας ανάγκης
  • Παρεμβατικά συστήματα - υψηλά επίπεδα ελέγχου και μεγάλα επίπεδα επείγουσας ανάγκης
  • Συστήματα άνεσης - υψηλά επίπεδα έλεγχου και χαμηλά επίπεδα επείγουσας ανάγκης.

Το σύστημα διατήρησης λωρίδας μειώνει τα ατυχήματα κατά 19,1%

Η μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι όλα τα συστήματα στις τρεις πρώτες κατηγορίες είτε δεν έχουν κανένα αποτέλεσμα ως προς τη μείωση των ατυχημάτων, είτε μειώνουν την πιθανότητα ατυχημάτων. Η ένδειξη πίεσης ελαστικών, για παράδειγμα, δεν κάνει κάποια διαφορά σε θέματα ασφάλειας. Στον αντίποδα το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας συμβάλει στη μείωση των ατυχημάτων κατά 19,1%. Το ίδιο ισχύει και για το σύστημα παρακολούθησης του οδηγού, που μειώνει το ποσοστό ατυχημάτων κατά 14%.

Το Cruise Control αυξάνει τα τροχαία 12% και το Adaptive Cruise Control κατά 1,8%

Από τα παρεμβατικά συστήματα, το cruise control και το προσαρμοζόμενο (Adaptive) cruise control, ήταν τα μόνα που έδειξαν ότι αυξάνουν την πιθανότητα τροχαίου! Η έρευνα υποστηρίζει πως το τυπικό cruise control έδειξε πως συμβάλει στην αύξηση των τροχαίων κατά 12%, ενώ το προσαρμοζόμενο cruise control κατά 1,8%.

Το βασικό αίτιο είναι η απόσπαση της προσοχής του οδηγού, ο οποίος επαναπαύεται παραχωρώντας τον έλεγχο του αυτοκινήτου στο cruise control. Καταλήγοντας, η μελέτη υπογραμμίζει πως δεν είναι το ίδιο ικανά όλα τα προσαρμοζόμενα cruise control να ανιχνεύουν όσο έγκαιρα πρέπει, τα αργά ή ακίνητα οχήματα, με αποτέλεσμα να μην αποφεύγεται το τροχαίο, ακόμα και αν το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης είναι διαθέσιμο.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις