autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Έχει λόγο το επίσημο συνεργείο να μη σου περάσει βλάβη στην εγγύηση;

Έχει λόγο το επίσημο συνεργείο να μη σου περάσει βλάβη στην εγγύηση;

29/1/2025

Πελάτες διαμαρτύρονται αν τους αρνηθούν επισκευή που νομίζουν ότι είναι στην εγγύηση
Αλλά τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία δεν αρνούνται χωρίς λόγο αφού πληρώνονται και πάλι από το εργοστάσιο
Μικρότερη αποζημίωση εργατοώρας 40 αντί 60 ευρώ, και μηδενικό κέρδος ανταλλακτικών
Όμως οι εγγυήσεις αφορούν το 25-50% της δουλειάς ενός εξουσιοδοτημένου επισκευαστή

Πελάτες διαμαρτύρονται αν τους αρνηθούν επισκευή που νομίζουν ότι είναι στην εγγύηση

Η «εγγύηση καλής λειτουργίας» αποτελεί σίγουρα μια πολύ σημαντική παράμετρο για όσους κάνουν έρευνα αγοράς, προκειμένου να αποφασίσουν ποιο θα είναι το επόμενο καινούργιο τους αυτοκίνητο. Πρωταθλητής στο συγκεκριμένο πεδίο είναι η Ford που δίνει 8 έτη εργοστασιακή εγγύηση, αλλά Kia και Toyota ακολουθούν από πολύ κοντά με 7 και 6 έτη αντίστοιχα. Πολλές άλλες εταιρίες όπως Fiat, Renault και Hyundai παρέχουν στους πελάτες τους 5 έτη ξέγνοιαστης οδήγησης και όλα αυτά με ένα μίγμα διαφορετικών «όρων και προϋποθέσεων» αναφορικά τουλάχιστον με τον περιορισμό στα χιλιόμετρα και με το αν οι παρεχόμενες αυτές υπηρεσίες είναι «εφάπαξ» ή με προσθήκη κάποιας «επέκτασης» του σχετικού συμβολαίου. Υπάρχουν ωστόσο στην πράξη-ορισμένες τουλάχιστον φορές-κάποιες ασάφειες ή και κάποιες γκρίζες ζώνες, για το ποιες περιπτώσεις βλαβών μπορούν να «περαστούν» στην εγγύηση. Και αυτές οι ασάφειες οδηγούν σε παράπονα των αγοραστών. Μια συχνή διένεξη μεταξύ πελατών και εξουσιοδοτημένων συνεργειών για παράδειγμα, αφορά το σύστημα του συμπλέκτη στα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων. Αν αυτό φθαρεί πρόωρα, θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί αστοχία του εργοστασίου, αλλά και ο επισκευαστής από την άλλη θα μπορούσε να διερευνήσει τυχόν κακή χρήση του αυτοκινήτου (πχ. από έναν γηραιό οδηγό που παρκάρει το όχημα του κάθε μέρα σε ανηφορικό σημείο).

Αλλά τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία δεν αρνούνται χωρίς λόγο αφού πληρώνονται και πάλι από το εργοστάσιο

Πέραν της δεδομένα σωστής εξυπηρέτησης που πρέπει να τύχει οποιοσδήποτε πελάτης από μια μάρκα αυτοκινήτων και το δίκτυο αντιπρόσωπων της, γεγονός αποτελεί και ότι ένας εξουσιοδοτημένος επισκευαστής δεν έχει πραγματικά απολύτως κανένα λόγο να αρνηθεί οποιαδήποτε επισκευή στα πλαίσια της εγγύησης σε κανένα πελάτη του. Και αυτό γιατί απλά, το συνεργείο μπορεί να μην πληρωθεί από τον ίδιο τον πελάτη-όπως σαφώς ορίζει το συμβόλαιο αγοράς του αυτοκινήτου του-όμως θα πληρωθεί από το εργοστάσιο και την εισαγωγική εταιρία που αντιπροσωπεύει.

Μικρότερη αποζημίωση εργατοώρας 40 αντί 60 ευρώ, και μηδενικό κέρδος ανταλλακτικών

Η παραπάνω, είναι μια λεπτομέρεια που πραγματικά καταδεικνύει το γεγονός ότι όντως κανένα εξουσιοδοτημένο συνεργείο-πέρα από το γεγονός ότι δεν του επιτρέπεται βάσει της συμφωνίας που έχει υπογράψει με τη μάρκα που αντιπροσωπεύει-δεν έχει κανένα λόγο να «κακοκαρδίσει» οποιοδήποτε πελάτη του. Το μόνο που διαφοροποιείται ωστόσο στις περιπτώσεις αυτές, είναι η αμοιβή που θα αποκομίσει ο επίσημος επισκευαστής. Ενώ η εργατοώρα που χρεώνονται οι πελάτες στη λιανική κοστίζει στις περισσότερες εταιρίες 55-60  ευρώ, η αντίστοιχη «ενδό-οικογενειακή» χρέωση του επίσημου επισκευαστή προς την εταιρία που αντιπροσωπεύει, θα κυμανθεί συνήθως περί τα 38-40 ευρώ. Επίσης, κέρδος μικρότερο έως και μηδενικό, θα έχει το συνεργείο από την διακίνηση των ανταλλακτικών που θα χρειαστεί να χρησιμοποιηθούν για μια επισκευή στα πλαίσια της εγγύησης. Στις περιπτώσεις αυτές, τα απαιτούμενα εξαρτήματα προσφέρονται πρακτικά ως «δωρεάν διάθεση» απευθείας από το εργοστάσιο και την εισαγωγική, προς τον τελικό πελάτη.

Όμως οι εγγυήσεις αφορούν το 25-50% της δουλειάς ενός εξουσιοδοτημένου επισκευαστή

Ωστόσο, οι επισκευές εντός εργοστασιακής εγγύησης, δεν παύουν να αποτελούν στατιστικά το 25 έως και 50% των εργασιών με τις οποίες ασχολείται σε καθημερινή βάση ένα επίσημο συνεργείο, ποσοστό καθόλου αμελητέο για τον λειτουργικό αλλά ακόμη και τον οικονομικό προγραμματισμό του κάθε επιχειρηματία-εξουσιοδοτημένου επισκευαστή. Ακόμη και σε αυτή την περίπτωση όμως, είναι εύκολα αντιληπτό ότι κανείς δεν θέλει να «διώξει» μια δουλειά επειδή θα την πληρωθεί κάπως λιγότερο. Χώρια που αυτό απαγορεύεται ρητά και από την καθεαυτή ιδιότητα του συνεργείου, ως μέλος ενός επισήμου ευρύτερου οργανωμένου δικτύου.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις