autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Έχεις λόγο να πάρεις Plug-in υβριδικό αν δεν το φορτίζεις κάθε μέρα;

Έχεις λόγο να πάρεις Plug-in υβριδικό αν δεν το φορτίζεις κάθε μέρα;

13/7/2024

Με γεμάτη μπαταρία, κάνουν 40 με 60 χλμ μόνο με ρεύμα.
Οι περισσότεροι τα αφήνουν ξεφόρτιστα και κινούνται μόνο με βενζίνη.
Έτσι το Plug-in υβριδικό καίει και ρυπαίνει παραπάνω, αφού κουβαλάει το βάρος της μπαταρίας χωρίς λόγο.
Αν είναι να μην το φορτίζεις, γιατί να μην πάρεις ένα normal υβριδικό;

Με γεμάτη μπαταρία, κάνουν 40 με 60 χλμ μόνο με ρεύμα

Τα Plug-in υβριδικά αυτοκίνητα έρχονται να γεφυρώσουν το χάσμα μεταξύ των βενζινοκίνητων ή diesel μοντέλων και των ηλεκτρικών, και μπορούν να αποτελέσουν το πρώτο βήμα για έναν ιδιοκτήτη θερμικού αυτοκινήτου, προτού μεταπηδήσει στον κόσμο της αμιγούς ηλεκτροκίνησης.

Τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα έχουν ως βάση έναν κινητήρα βενζίνης ή πετρελαίου, ο οποίος υποστηρίζεται από ένα ηλεκτρικό μοτέρ, η μπαταρία του οποίου είναι σημαντικά μικρότερη από αυτή ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος και διαθέτει περίπου το 1/6 της χωρητικότητας της δεύτερης. Παρόλα αυτά, ένα Plug-in υβριδικό μοντέλο μπορεί να διανύσει κατά μέσο όρο 40 με 60 χιλιόμετρα αποκλειστικά με ρεύμα, δηλαδή είναι αρκετά για τις καθημερινές μετακινήσεις του μέσου Έλληνα, με ορισμένα οχήματα μάλιστα να μπορούν να αγγίξουν και τα 100 χλμ. Για να γίνει αυτό βέβαια, η μπαταρία θα πρέπει να είναι φορτισμένη.

Το γεγονός πως η μπαταρία ενός Plug-in υβριδικού έχει μικρότερη χωρητικότητα από εκείνη ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, σημαίνει πως μπορεί να φορτίσει πιο γρήγορα. Χρησιμοποιώντας απλή οικιακή πρίζα, η μπαταρία γεμίζει σε 7 ώρες, δηλαδή κατά τη διάρκεια της νύχτας, όσο εσύ κοιμάσαι. Ακούγεται σχετικά απλό, σωστά;

Οι περισσότεροι τα αφήνουν ξεφόρτιστα και κινούνται μόνο με βενζίνη

Η αλήθεια είναι πως τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι. Μπορεί το Plug-in υβριδικό να μπορεί πράγματι να φορτίσει σε 7 ώρες, μπορεί όντως να έχει ηλεκτρική αυτονομία γύρω στα 50 χιλιόμετρα, ωστόσο στην πραγματικότητα οι περισσότεροι κάτοχοι και οδηγοί τα αφήνουν… ξεφόρτιστα.

Ο λόγος φανταζόμαστε πως είναι απλός: Από τη στιγμή που το Plug-in υβριδικό δεν εξαρτάται αποκλειστικά από τη μπαταρία του για να κινηθεί, όπως ακριβώς συμβαίνει με τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα, οι ιδιοκτήτες δεν έχουν και τόσο μεγάλο άγχος για να τα βάλουν στην πρίζα, αφού θα κάνουν τη δουλειά τους και με τον «κανονικό» κινητήρα. Η σκέψη «δε βαριέσαι, και αύριο μέρα είναι» που όλοι έχουμε κάνει στην καθημερινότητά μας, φαίνεται πως παίζει το ρόλο της.

Η αμέλεια της φόρτισης των Plug-in υβριδικών ωστόσο δεν αποτελεί αποκλειστικότητα της Ελλάδας, αφού σύμφωνα με έρευνες του Διεθνούς Συμβουλίου για τις Καθαρές Μεταφορές (International Council on Clean Transportation- ICCT) που εδρεύει στην Washington D.C των ΗΠΑ, καθώς και της Ευρωπαϊκής Κομισιόν, το φαινόμενο του να μην φορτίζονται τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα είναι παγκόσμιο. 

Έτσι το Plug-in υβριδικό καίει και ρυπαίνει παραπάνω, αφού κουβαλάει το βάρος της μπαταρίας χωρίς λόγο

Οι έρευνες συγκρίνουν τις πραγματικές εκπομπές ρύπων των Plug-in υβριδικών οχημάτων με αυτές που ανακοινώνουν οι εταιρείες, οι οποίες είναι μετρημένες σε κύκλο WLTP.
Σύμφωνα με την έκθεση της Κομισιόν της Ε.Ε που έγινε το 2024, το χάσμα των συγκεκριμένων εκπομπών είναι πολύ υψηλό. Η χαμηλότερη απόκλιση παρατηρήθηκε στη Φινλανδία και είναι της τάξης του… 176% και η υψηλότερη εμφανίστηκε στην Πολωνία και είναι 287%.

Χάσμα μεταξύ των αναγραφόμενων (WLTP) και των πραγματικών εκπομπών ρύπων υπάρχει και στα «απλά» βενζινοκίνητα και diesel οχήματα. Η διαφορά είναι ωστόσο πως ενώ αυτά εκπέμπουν περίπου 20% παραπάνω ρύπους από όσο δηλώνουν οι εταιρείες στον κύκλο WLTP, τα Plug-in υβριδικά εκπέμπουν κατά μέσο όρο 200% περισσότερο.
Ο λόγος πίσω από αυτό είναι η χρήση: Πολλά PHEV μοντέλα μισθώνονται ως εταιρικά, κάτι που προφέρει φορολογικά οφέλη στις επιχειρήσεις, όμως στη συνέχεια χρησιμοποιούνται από τους οδηγούς ως σκέτα βενζινοκίνητα, αφού αμελούν να τα φορτίσουν.

Εκτός από τους ρύπους, ένα ξεφόρτιστο Plug-in υβριδικό όχημα καίει παραπάνω, μιας και το θερμικό μοτέρ καλείται να κουβαλήσει μαζί με τα υπόλοιπα και το βάρος της μπαταρίας, το οποίο δεν είναι αμελητέο. Αναλόγως του μεγέθους και της χωρητικότητας αυτής, ένα Plug-in υβριδικό αυτοκίνητο μπορεί να ζυγίζει από 200 έως 420 κιλά παραπάνω σε σχέση με το βενζινοκίνητο «αδελφάκι» του. Ακόμα και κατά τη διάρκεια των δοκιμών μας, έχουμε παρατηρήσει πως το μέσο Plug-in υβριδικό αυτοκίνητο καίει από 0 μέχρι 2 λτ/100 χλμ σε πραγματικές συνθήκες, όταν η μπαταρία είναι φορτισμένη, και 6 λτ/100 χλμ όταν αυτή είναι ξεφόρτιστη.

Αν είναι να μην το φορτίζεις, γιατί να μην πάρεις ένα normal υβριδικό;

Όταν «αδειάσει» η μπαταρία ενός Plug-in υβριδικού, αυτή θα λειτουργεί ως κανονική υβριδική μπαταρία, δηλαδή θα επαναφορτίζει μέσω του συστήματος αναγέννησης πέδησης, όταν δηλαδή πατάμε φρένο ή σηκώνουμε το πόδι μας από το πεντάλ του γκαζιού, ή μέσω του κινητήρα, με τη συγκεκριμένη διαδικασία ωστόσο να αυξάνει αρκετά την κατανάλωση καυσίμου.

Αυτή όμως είναι η αρχή λειτουργίας ενός «κανονικού» αυτοφορτιζόμενου υβριδικού, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων μάλιστα κοστίζει αρκετά λιγότερα από τα Plug-in υβριδικά μοντέλα. Ποιος είναι ο λόγος λοιπόν για να αγοράσει κάποιος ένα Plug-in υβριδικό, αν δεν πρόκειται να το φορτίζει;

Εσείς τι πιστεύετε; Αν δεν είχαν μηδενικούς φόρους ως εταιρικά τα Plug-in υβριδικά αυτοκίνητα, θα τα αγόραζαν; Έχουν ουσιαστικό λόγο ύπαρξης;

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις