Fiat Punto GT: Ο λαϊκός ήρωας των 90s
Το 1993 η Fiat παρουσίασε τον αντικαταστάτη του θρυλικού Uno turbo που έγραψε ιστορία τη δεκαετία του 80. Ο απόγονος ακουγόταν από μακριά λόγω του οκταβάλβιδου turbo κινητήρα του, είχε «σκυθρωπό» βλέμμα, χάρη στα μακρόστενα εμπρός φανάρια, έγραψε το δικό του μύθο στα 90s και ονομαζόταν Fiat Punto GT.
Τα hot-hatches, ή αλλιώς «πυραυλάκια τσέπης» ήταν πάντα αγαπητά από τους γρήγορους νέους, μιας και διέθεταν εκρηκτικές επιδόσεις σε χαμηλή τιμή. Ένα από τα μοντέλα που σημάδεψε τη δεκαετία του 90 είναι το Fiat Punto GT, που εκπροσωπούσε την Ιταλία στον ανηλεή πόλεμο εναντίων των Γάλλων με τα Peugeot 106 Rallye και τα Citroen Saxo VTS και των Ιαπώνων με τα Honda Civic VTi και τα Toyota Starlet turbo και Glanza. Αναπολούμε το παρελθόν και θυμόμαστε την ιστορία του Punto GT, που έγινε λαϊκός ήρωας χάρη στο οκταβάλβιδο turbo μοτέρ με την ξεχωριστή μπάσα ακουστική χροιά.
Το σχέδιο του Fiat Punto προοριζόταν για το Renault Clio
Το ντεμπούτο του Fiat Punto έγινε στα τέλη του 1993, ως ο αντικαταστάτης του θρυλικού Uno. Σχεδιαστής του ήταν ο Giorgetto Giugiaro, ο οποίος είχε σχεδιάσει και τον πρόγονο του μοντέλου. Τα πρωτότυπα σχέδια του Giugiaro στην πραγματικότητα δημιουργήθηκαν το 1990 για το Project X57 της Renault, το οποίο θα έμελλε να γίνει το Renault Clio.Οι Γάλλοι δεν επέλεξαν την συγκεκριμένη πρόταση και ο Giugiaro με τη σειρά του απευθύνθηκε στη Fiat. Το σχέδιο άρεσε στους Ιταλούς που προχώρησαν με την εξέλιξη του αυτοκινήτου. Το Punto κέρδισε τις εντυπώσεις με την εμφάνισή του, ιδιαίτερα με τα κάθετα πίσω φώτα που αποτελούσαν οπτική συνέχεια του παρμπρίζ, μία διάταξη που δημιούργησε τη δική της «μόδα» στα χρόνια που ακολούθησαν.
Το μοντέλο κυκλοφόρησε σε 3θυρο και 5θυρο αμάξωμα, με βενζινοκινητήρες 1.1, 1.2 και 1.6 λίτρων, καθώς και με diesel μοτέρ 1.700 κυβικών. Η έκδοση όμως που έκανε τις καρδιές των γρήγορων νέων της εποχής να «φτερουγίζουν» ήταν άλλη, ονομαζόταν GT και ήρθε να συνεχίσει την ένδοξη κληρονομιά που άφησε πίσω του το Uno turbo i.e. Σήμερα, 29 χρόνια μετά, μπορούμε να πούμε πως στάθηκε επάξια στα «παπούτσια» του προγόνου του, και έγραψε τη δική του σελίδα στο βαρύ βιβλίο της αυτοκινητικής ιστορίας.
Fiat Punto GT: 1.372 κυβικά, 136 άλογα και 8 δλ για το 0-100 χλμ/ώρα
Το Fiat Punto GT είχε διακριτική εμφάνιση, αφού δεν διέθετε σημαντικές αλλαγές για να το διαφοροποιήσουν από τα «ταπεινά» αδέλφια του. Οι μυημένοι μπορούσαν να καταλάβουν ότι έβλεπαν την «καυτή» έκδοση χάρη στον προφυλακτήρα στο χρώμα του αμαξώματος, που είχε ελαφρώς μεγαλύτερο άνοιγμα, προβολείς ομίχλης και πλυστικά φανών, τα πλαϊνά sideskirts και το λογότυπο GT στο πίσω μέρος.Η ουσία όμως του μοντέλου δεν ήταν στο «φαίνεσθαι», αλλά κάτω από το καπό. Εκεί, έδρευε το οκταβάλβιδο υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ 1,4 λίτρων, που αγαπήσαμε στο Fiat Uno turbo. Τα κυβικά παρέμειναν 1.372, (όπως στα Uno από το 1989 και έπειτα) αλλά με διαφορετική εισαγωγή και εξαγωγή. Το turbo της Garrett έδωσε τη θέση του σε αυτό της IHI, το οποίο δούλευε σε πίεση 1,3 bar. Αποτέλεσμα, η αύξηση της ιπποδύναμης στα 136 άλογα.
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Σελ. 2 | Το turbo lag του Fiat Punto GT απαιτούσε σεβασμό από τον οδηγό |
Σχολιάστε |