Γιατί κυκλοφορούν ελεύθερα στο κέντρο οι ρυπογόνες μοτοσικλέτες;

Γιατί κυκλοφορούν ελεύθερα στο κέντρο οι ρυπογόνες μοτοσικλέτες;

Διαβάστηκε από 5344 αναγνώστες - 10/11/2021

Τα παλιά ρυπογόνα αυτοκίνητα μπαίνουν συνεχώς στο στόχαστρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και θεσπίζουν νέα μέτρα και αντικίνητρα για τη χρήση τους. Ένα από αυτά είναι και ο περιορισμός κυκλοφορίας στα κέντρα των μεγαλουπόλεων. Γιατί δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και με τις παλαιάς τεχνολογίας μοτοσικλέτες;

Πρόσφατα ανακοινώθηκαν οι περιορισμοί κυκλοφορίας στην πρωτεύουσα, μέσω του Δακτυλίου, όπου αμέτρητα αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας δεν έχουν ελεύθερη πρόσβαση. Οι νέοι αυτοί περιορισμοί αφήνουν έξω τις μοτοσικλέτες στο σύνολο τους, ενώ σε πολλές περιπτώσεις είναι πιο ρυπογόνες από τα αυτοκίνητα.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

  

Μοτοσικλέτες 6ετίας ρυπαίνουν 2 φορές πιο πολύ από αυτοκίνητα 15ετίας

Οι προδιαγραφές ρύπων EURO έχουν μπει για τα καλά στην ζωή μας από το 1992, όταν και υιοθετήθηκαν τεχνολογίες που θα μειώνουν τους ρύπους που εκπέμπουν τα αυτοκίνητα, για ένα πιο καθαρό περιβάλλον. Το 2005 η Ε.Ε. επέβαλε τις προδιαγραφές ρύπων Euro 4 στα καινούργια αυτοκίνητα, που τους επιτρέπει να εκπέμπουν maximum 1 γραμμάριο CO2 ανά χιλιόμετρο. Σε αντίθεση με τα αυτοκίνητα, οι μοτοσικλέτες μέχρι και το 2015 είχαν όριο εκπομπής CO2 τα 2 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, δηλαδή το διπλάσιο!
 

Τα δίχρονα scooter εκπέμπουν περισσότερες οργανικές ρυπογόνες ουσίες από κάθε άλλο όχημα

Τα μικρά σκούτερ, τα μοτοποδήλατα και γενικά τα μηχανάκια με δίχρονους κινητήρες ρυπαίνουν πολύ περισσότερο την ατμόσφαιρα των πόλεων από άλλα μεγαλύτερα οχήματα, όπως αυτοκίνητα και φορτηγά, σύμφωνα με μια νέα διεθνή επιστημονική έρευνα. Συγκεκριμένα, η έρευνα αναφέρει πως τα μηχανάκια με το συγκεκριμένο τύπο κινητήρα εκπέμπουν ακόμη και χιλιάδες φορές περισσότερες οργανικές ρυπογόνες ουσίες, αφού οι δίχρονοι κινητήρες τους είναι πολύ λιγότερο αποδοτικοί στην καύση του καυσίμου και των λαδιών που χρησιμοποιούν λόγω ατελούς καύσης.


Η Ελλάδα διαθέτει τις περισσότερες μοτοσικλέτες ανά 1.000 άτομα στην Ευρώπη

67 μοτοσικλέτες είναι ο μέσος όρος, ανά 1.000 άτομα, ενώ στην Ελλάδα ο μέσος όρος είναι 160. Ουσιαστικά λοιπόν, κυκλοφορούν πάνω από 1 εκατομμύριο δίκυκλα, ενώ περισσότερα από τα μισά κυκλοφορούν στην Αθήνα. Με μια πρόχειρη ματιά στις πωλήσεις δίκυκλων στην χώρα μας τις δυο τελευταίες δεκαετίες, θα παρατηρήσει κανείς, πως ο «στόλος» που κυκλοφορεί στους δρόμους μας είναι αρκετά γερασμένος, με τα πιο πολλά να έχουν ήδη 10+ χρόνια κυκλοφορίας.


Στην Ευρώπη περιορίζουν την κυκλοφορία παλαιών μοτοσικλετών στις μεγαλουπόλεις

Στο πλαίσιο της προσπάθειας που γίνεται από τα κράτη της Ευρώπης για μείωση των εκπομπών ρύπων, λαμβάνονται αυστηρά μέτρα που επηρεάζουν τον κόσμο της μοτοσυκλέτας. Χαρακτηριστικά θα αναφέρουμε πως σε Βαρκελώνη, Ρώμη, Παρίσι, Λονδίνο και Άμστερνταμ ισχύουν περιορισμοί στην κυκλοφορία των μοτοσυκλετών, ανάλογα με την χρονιά κυκλοφορίας τους.
 

Μοτοσικλέτα του 2015 εκπέμπει 2πλασιους ρύπους από αυτοκίνητο του 2005!
Τα δίχρονα καίνε βενζίνη και λάδι μαζί και ρυπαίνουν μέχρι και χίλιες φορές περισσότερο!
1.000.000 μοτοσικλέτες στην Ελλάδα κυκλοφορούν χωρίς περιορισμούς…
Στην Ευρώπη περιορίζουν την κυκλοφορία στις παλαιάς τεχνολογίας μοτοσικλέτες, στις μεγάλες πόλεις.
Πόσο σωστός είναι τελικά ο δακτύλιος; Αυτά τα δίκυκλα δεν πρέπει να απαγορευτούν στο κέντρο;

 

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »