Η Mercedes-Benz αυξάνει την τελική ταχύτητα του αυτόνομου συστήματός της Eπιπέδου 3 στα 95 χλμ. /ώρα
• Το σύστημα DRIVE PILOT θα υποστηρίζει ταχύτητα έως και 95 χλμ/ώρα στους γερμανικούς αυτοκινητοδρόμους
• Η έναρξη των πωλήσεων σχεδιάζεται για τις αρχές του 2025
• Όσοι είναι ήδη πελάτες του συστήματος DRIVE PILOT της Mercedes-Benz θα λάβουν δωρεάν την αναβάθμιση
Η Mercedes-Benz παρουσιάζει την επόμενη έκδοση του DRIVE PILOT για αυτόνομη οδήγηση υπό όρους (SAE Επίπεδο 3 ) στη Γερμανία. Αυτή η εξελικτική αναβάθμιση μπορεί πλέον να ακολουθεί ένα όχημα στον αυτοκινητόδρομο με ταχύτητα έως και 95 km/h, αντιπροσωπεύοντας σημαντικά μεγαλύτερο όφελος για τον πελάτη. Η απαραίτητη επαναπιστοποίηση από την Ομοσπονδιακή Αρχή Μεταφορών της Γερμανίας αναμένεται μέχρι το τέλος του 2024 και κατά συνέπεια οι πωλήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές του 2025. Τα οχήματα πελατών που είναι ήδη εξοπλισμένα με το σύστημα DRIVE PILOT θα λάβουν δωρεάν την αναβάθμιση. Ανάλογα με το μοντέλο, αυτή η αναβάθμιση μπορεί να γίνει ασύρματα ως “over the air” (OTA) ή μέσω επίσκεψης σε συνεργείο, χωρίς να απαιτείται αλλαγή κάποιου εξαρτήματος στο όχημα. Με την αναβάθμιση αυτή, το DRIVE PILOT θα είναι το ταχύτερο σύστημα Επιπέδου 3 στον κόσμο σε όχημα παραγωγής.
“Με την αναβαθμισμένη έκδοση DRIVE PILOT, η Mercedes-Benz δίνει για ακόμη μία φορά έμφαση στον πρωτοποριακό της ρόλο στην αυτόνομη οδήγηση. Σύντομα θα είναι δυνατή η ενεργοποίηση της υπό όρους αυτόνομης οδήγησης έως και 95 km/h σε ρέουσα κυκλοφορία υπό όρους στους γερμανικούς αυτοκινητοδρόμους. Με το σύστημα αυτό, οι πελάτες μας μπορούν να
εκμεταλλευτούν πιο αποτελεσματικά το χρόνο τους. Για ακόμη μία φορά, η Mercedes Benz θέτει τα πρότυπα στον κλάδο και εξελίσσει σταθερά το δρόμο προς την αυτόνομη οδήγηση.”
Markus Schäfer, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Mercedes‑Benz Group AG,
Chief Technology Officer, Development & Purchasing
Αυξημένο όφελος για τον πελάτη
Η υψηλότερη ταχύτητα του DRIVE PILOT προσφέρει σημαντικά περισσότερες δυνατότητες χρήσης για τους πελάτες: Το DRIVE PILOT μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη ροή της κυκλοφορίας υπό ορισμένες συνθήκες στη δεξιά λωρίδα ενός αυτοκινητόδρομου, ενώ προπορεύεται κάποιο όχημα. Παραμένει ενεργή η προηγουμένως διαθέσιμη επιλογή χρήσης του συστήματος σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας και σε κυκλοφοριακή συμφόρηση σε κατάλληλους αυτοκινητόδρομους. Κατά τη διάρκεια της αυτόνομης οδήγησης υπό όρους, η οδήγηση μπορεί να ανατεθεί στο σύστημα, επιτρέποντας στον οδηγό να χρησιμοποιεί τον χρόνο του πιο αποτελεσματικά. Μπορεί να επιλέξει να συμμετέχει σε ορισμένες δευτερεύουσες δραστηριότητες όπως η εργασία του, το σερφάρισμα στο Διαδίκτυο, η παρακολούθηση τηλεόρασης ή ταινίας μέσω streaming από υπηρεσίες όπως το RIDEVU της Sony Pictures Entertainment. Αυτή η τελευταία προσθήκη στο χαρτοφυλάκιο εφαρμογών της Mercedes-Benz είναι τώρα για ορισμένα μοντέλα σε επιλεγμένες αγορές. Το ποιες δευτερεύουσες ενασχολήσεις του οδηγού επιτρέπονται νομικά, εξαρτάται από τους αντίστοιχους εθνικούς ή κρατικούς κανονισμούς οδικής κυκλοφορίας.
Η αρχιτεκτονική συστήματος πολλαπλής διασφάλισης παρέχει ασφάλεια
Η Mercedes-Benz βασίζεται όσον αφορά στο DRIVE PILOT σε μία αρχιτεκτονική «συστήματος πολλαπλής διασφάλισης» . Αυτό σημαίνει ότι στην απίθανη περίπτωση που κάποιο από τα ζωτικά συστήματα του οχήματος - όπως το σύστημα διεύθυνσης, φρένων ή το ηλεκτρικό σύστημα του οχήματος – δυσλειτουργήσει, εξασφαλίζεται η ασφαλής ανάληψη ελέγχου από τον άνθρωπο. Η αρχιτεκτονική «συστήματος πολλαπλής διασφάλισης» ουσιαστικά συμβάλλει ώστε η παράδοση του ελέγχου στον οδηγό να γίνεται με ασφάλεια. Κάμερες, ραντάρ, αισθητήρες υπερήχων και ένα LiDAR χρησιμοποιούνται για την καταγραφή στοιχείων του του περιβάλλοντος του αυτοκινήτου και υποβάλλονται σε επεξεργασία σε πραγματικό χρόνο. Χάρη σε ένα σύστημα εντοπισμού θέσης υψηλής ακρίβειας, η ακριβής θέση μιας Mercedes-Benz εξοπλισμένης με DRIVE PILOT μπορεί να προσδιοριστεί με απόκλιση μερικών εκατοστών. Για να γίνει ο εντοπισμός το όχημα ζητά ενημέρωση για τη θέση του από όλα τα διαθέσιμα δορυφορικά συστήματα. Το DRIVE PILOT υπολογίζει τη θέση του αυτοκινήτου με βάση τα δεδομένα που λαμβάνει από τους διαφορετικούς δορυφόρους. Επιπλέον, ένας εξαιρετικά λεπτομερής και συνεχώς ενημερωμένος ψηφιακός χάρτης HD παρέχει μια τρισδιάστατη άποψη των δρόμων και του περιβάλλοντος χώρου. Αυτό το εξαιρετικά λεπτομερές υλικό του χάρτη είναι σημαντικό για την ασφαλή λειτουργία αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3 και εφαρμόζεται αποκλειστικά σε οχήματα με DRIVE PILOT.
Τα επόμενα βήματα στην υπό όρους αυτόνομη οδήγηση
Η εξέλιξη στη Mercedes-Benz προχωρά με γρήγορους ρυθμούς για να επιτρέψει ακόμη μεγαλύτερες ταχύτητες και μεγαλύτερους χρόνους αυτόνομης κίνησης στο μέλλον. Στη Γερμανία, η επιτρεπόμενη τελική ταχύτητα για αυτόνομη οδήγηση υπό όρους είναι επί του παρόντος 130 km/h. Η Mercedes-Benz στοχεύει να φτάσει αυτόν τον αριθμό μέχρι το τέλος της δεκαετίας ακολουθώντας μια προσέγγιση βήμα προς βήμα με επίκεντρο την ασφάλεια.
Οι δραστηριότητες έρευνας και ανάπτυξης λαμβάνουν επίσης υπόψη κοινωνικές και ηθικές πτυχές. Για παράδειγμα, η Mercedes-Benz έχει ήδη εξελίξει ειδικά τιρκουάζ φώτα σήμανσης για αυτόνομη οδήγηση υπό όρους (με βάση τη σύσταση SAE J3134) που υποδεικνύουν την κατάσταση λειτουργίας του DRIVE PILOT. Η εταιρεία θεωρεί σημαντικό να ενημερώνει τους άλλους χρήστες του οδικού συστήματος ότι η λειτουργία αυτόνομης οδήγησης υπό όρους είναι ενεργοποιημένη. Οι πολιτείες Νεβάδα και Καλιφόρνια των ΗΠΑ έχουν ήδη χορηγήσει εξαιρέσεις για αυτήν την τεχνολογία. Οι δοκιμές βρίσκονται σε εξέλιξη και τα πρώτα αποτελέσματα φαίνονται, όπως ήταν αναμενόμενο, πολλά υποσχόμενα. Τα τιρκουάζ φώτα σήμανσης είναι ενσωματωμένα στα εμπρός και πίσω φώτα καθώς και στους δύο εξωτερικούς καθρέφτες των οχημάτων δοκιμής Mercedes-Benz. Στη Γερμανία, δεν υπάρχει νομικό πλαίσιο για αυτήν την τεχνολογία. Η Mercedes-Benz σχεδιάζει να προσαρμόσει την αρχιτεκτονική συστήματος του DRIVE PILOT σύμφωνα με τα καθορισμένα πρότυπα όπως αυτά εξελίσσονται.
Σχολιάστε |