Η Toyota μίλησε για το νέο αυτόματο DAT κιβώτιο που αναπτύσσει αναφέροντας πως είναι σε θέση να προβλέπει την επόμενη κίνηση του οδηγού, την ίδια ώρα που οι μηχανικοί της ιαπωνικής φίρμας είναι σίγουροι ότι θα είναι πιο γρήγορο από ένα χειροκίνητο.
«Μιμείται τη συμπεριφορά του οδηγού και προβλέπει τις ενέργειες του»
Για το ίδιο θέμα, μίλησε και ο Ιάπωνας οδηγός αγώνων, Hiroaki Ishiura που δοκίμασε το εν λόγω κιβώτιο και έμεινε απόλυτα ευχαριστημένος. Μάλιστα υπογράμμισε πως το κιβώτιο DAT είναι σε θέση να προβλέπει τις μελλοντικές ενέργειες του οδηγού. Ο Ishiura δοκίμασε ένα GR Yaris με το νέο κιβώτιο και είπε ότι είναι πιο γρήγορο από ένα χειροκίνητο.
Μιλώντας στο επίσημο περιοδικό Toyota Times, ο Hiroaki Ishiura πρόσθεσε: «Από τη στιγμή που ξεκινάτε, ανταποκρίνεται γραμμικά μόλις το πόδι πατάει το γκάζι και επιτρέπει να γλιτώνετε χρόνο από τους γύρους στην πίστα χωρίς καμία απώλεια. Το DAT αντιλαμβάνεται πότε φρενάρετε πλήρως και κατεβάζει τις ταχύτητες για να είναι απόλυτα προετοιμασμένο για την επόμενη επιτάχυνση. Προβλέπει τις μελλοντικές ενέργειες, όπως κάνουμε συνήθως όταν οδηγούμε».
Στη συνέχεια ο Ishiura είπε ότι ένα συμβατικό αυτόματο κιβώτιο σε σύγκριση με το DAT παρέχει λιγότερο την αίσθηση της άμεσης σύνδεσης, καθότι το DAT μιμείται τη συμπεριφορά ενός οδηγού σα να αλλάζει εκείνος τις ταχύτητες.
Είναι πιθανό να το δούμε στο GR Yaris και σε άλλα GR μοντέλα
Η Toyota εργάζεται σε αυτό το νέο κιβώτιο ταχυτήτων από το δεύτερο εξάμηνο του 2020. Επί τους παρόντος δοκιμάζεται στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αλλά ρεπορτάζ από την Ιαπωνία υποστηρίζουν πως το GR Yaris θα αποκτήσει ένα αυτόματο οκτατάχυτο κιβώτιο το 2024.
Το DAT θα μυήσει περισσότερους στο μηχανοκίνητο αθλητισμό
Κλείνοντας, αξίζει να σημειωθεί πως η Toyota έχει πει ότι σκοπός της μέσω του DAT κιβωτίου, είναι να πείσει περισσότερους ανθρώπους να ασχοληθούν με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, διευκολύνοντας τους κατά τη διάρκεια των αγώνων στις αλλαγές ταχυτήτων, αφού πολλοί δυσκολεύονται να οδηγούν με χειροκίνητο.