
Η πλατφόρμα SSP: Το μέλλον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Volkswagen
Το εργοστάσιο Bauntal στο Essen θα είναι το κέντρο της ηλεκτρικής στρατηγικής
Scalable Systems Platform: Η νέα πλατφόρμα της Volkswagen
Ήδη γίνονται μετατροπές στις εγκαταστάσεις για το νέο εγχείρημα
Στόχος να αντικατασταθούν όλες οι πλατφόρμες επιβατικών αυτοκινήτων από την SSP έως το 2028
Το εργοστάσιο Bauntal στο Essen θα είναι το κέντρο της ηλεκτρικής στρατηγικής
Παρά τα σχέδια για περικοπή κόστους, ο όμιλος Volkswagen συνεχίζει να επενδύει στην ηλεκτροκίνηση. Η διοίκηση ανακοίνωσε πρόσφατα ότι το εργοστάσιο στο Baunatal του βόρειου Essen, κοντά στο Κάσελ, θα αναλάβει την κατασκευή της νέας πλατφόρμας για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2028. Το συγκεκριμένο εργοστάσιο είναι το πρώτο που ίδρυσε η VW εκτός Κάτω Σαξονίας. Ξεκίνησε τη λειτουργία του το 1958, όταν κατασκεύαζε κινητήρες για τα μοντέλα Beetle και T1 Transporter. Τώρα, το εργοστάσιο προετοιμάζεται για τη νέα του αποστολή, καθώς θα αποτελέσει τη βάση για κάθε ηλεκτρικό μοντέλο της Volkswagen από το 2028.
Scalable Systems Platform: Η νέα πλατφόρμα της Volkswagen
Η νέα πλατφόρμα ονομάζεται Scalable Systems Platform (SSP) και το όνομά της αντικατοπτρίζει τις ποικίλες δυνατότητες εφαρμογής της. Είναι σχεδιασμένη για να προσαρμόζεται έτσι ώστε να είναι κατάλληλη τόσο για μικρά αυτοκίνητα όσο και για μεγαλύτερα πολυτελή μοντέλα. Ο σχεδιασμός της πλατφόρμας ξεκίνησε το 2021, αλλά η ημερομηνία κυκλοφορίας της στην αγορά έχει αναβληθεί αρκετές φορές. Πρόσφατα, η Volkswagen όρισε το 2028 ως ημερομηνία κυκλοφορίας. Η προηγμένη τεχνολογίας της νέας πλατφόρμας αναμένεται να επιτρέπει αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4 και εξαιρετικά γρήγορους χρόνους φόρτισης (περίπου δώδεκα λεπτών), είτε με συμβατική μπαταρία ιόντων λιθίου είτε με μπαταρία στερεάς κατάστασης.
Ήδη γίνονται μετατροπές στις εγκαταστάσεις για το νέο εγχείρημα
Το εργοστάσιο βρίσκεται ήδη σε διαδικασία μετατροπής για τη νέα του αποστολή. Εκτός από την παραγωγή, εκεί θα αναπτυχθεί και η ίδια η πλατφόρμα. Στο μέλλον, το εργοστάσιο θα προμηθεύει πλατφόρμες όχι μόνο για την ίδια τη Volkswagen, αλλά και για άλλες μάρκες του ομίλου. Η μετάβαση στην πλατφόρμα SSP αποτελεί μέρος του μετασχηματισμού της Volkswagen Group Components στο Κάσελ, ενώ περισσότεροι από 15.100 άνθρωποι εργάζονται σήμερα στο εργοστάσιο του Baunatal. Το ένα τρίτο από αυτούς απασχολείται ήδη στην παραγωγή εξαρτημάτων για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Στόχος να αντικατασταθούν όλες οι πλατφόρμες επιβατικών αυτοκινήτων από την SSP έως το 2028
Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Oliver Blume, η πλατφόρμα SSP θα αντικαταστήσει σταδιακά όλες τις πλατφόρμες επιβατικών αυτοκινήτων εντός της εταιρείας από το 2028. Η πλατφόρμα θα χρησιμοποιεί ένα προϊόν της αμερικανικής εταιρείας Rivian ως βασικό λειτουργικό λογισμικό. Αρχικά, αυτό το έργο είχε ανατεθεί στη θυγατρική της VW, Cariad, αλλά πλέον η εταιρεία έχει αλλάξει στρατηγική, επιλέγοντας τη συνεργασία με τη Rivian για την υλοποίηση του λογισμικού που θα υποστηρίζει την πλατφόρμα SSP.