Toyota C-HR 1,8 HSD
Διαβάστηκε από 6367 αναγνώστες - 9/6/2017
Δεν είναι μια από τα ίδια ρε παιδί μου! Αυτό είναι το πρώτο πράγμα που μας ήρθε στο νου βλέποντας από μακριά κιόλας το νέο C-HR. Σε μια περίοδο που οι περισσότεροι κατασκευαστές ακολουθούν την πεπατημένη, η Toyota τόλμησε με ένα σχέδιο που ξεχωρίζει. Βασικό χαρακτηριστικό του C-HR είναι η κουπέ αισθητική του, η οποία πλάθεται με την έντονα κεκλιμένη οροφή, τα μικρά πίσω παράθυρα και τις κρυμμένες πίσω χειρολαβές. Παράλληλα, το εμπρός μέρος με τα λεπτά φανάρια, τη μάσκα και τις τεράστιες εισαγωγές στις άκρες του προφυλακτήρα είναι έτοιμο να σου χιμήξει, ενώ τα φουσκώματα στους θόλους των τροχών και οι έντονες γραμμές χαμηλά υποδηλώνουν ρώμη και θάρρος. Όσο για το πίσω μέρος; Κουπέ, φουτουριστικό, λεπτεπίλεπτο, άγριο… Το Toyota C-HR –υποκειμενικά- μας αρέσει πολύ και δεν το κρύβουμε, γνωρίζοντας, βέβαια, πως θα υπάρξουν κάποιοι που θα το… μισήσουν. Συμβαίνει συχνά σε τέτοιες περιπτώσεις να μην υπάρχει μέση οδός.
Τέλος, η τιμή του υβριδικού Toyota C-HR ξεκινά από τα 24.870 ευρώ και κρίνεται αρκετά καλή για το συνολικό πακέτο που παίρνεις.
Κινητήρας: Μέτριες επιδόσεις, εξαιρετική κατανάλωση
Καρδιά του συστήματος είναι ο 1.800άρης κινητήρας, που σε συνεργασία με τον ηλεκτροκινητήρα εμφανίζει απόδοση 122 ίππων και 142 Nm ροπής (μόνο ο θερμικός κινητήρας). Μάλιστα, όπως σε όλα τα υβριδικά της Toyota, το κιβώτιο και εδώ είναι ένα σοφιστικέ πλανητικό σύστημα, με λειτουργία που θυμίζει CVT, αλλά που έχει εξελιχθεί ακόμη περισσότερο. Ξεκινώντας λοιπόν με την κατανάλωση, η Toyota ανακοινώνει μέση τιμή 3,6 λτ./100 χλμ., ωστόσο στην πραγματικότητα υπολογίστε περίπου στα 5,0 λτ./100 χλμ., νούμερο που είναι και πάλι εξαιρετικό.
Μάλιστα, προσόν του C-HR είναι πως μέσα στην πόλη μπορεί να κινηθεί για κάποια χιλιόμετρα μόνο ηλεκτρικά. Από την άλλη βέβαια, στον αυτοκινητόδρομο οι απαιτήσεις καυσίμου είναι μεγαλύτερες (γύρω στα 7-8 λτ./100 χλμ.).
Εσωτερικό: Mοντέρνο, ποιοτικό και high-tech
Ανοίγοντας την πόρτα του οδηγού και μπαίνοντας στο εσωτερικό, το πρώτο πράγμα που ξεχωρίζει είναι το ασύμμετρο και ελαφρά στραμμένο προς τον οδηγό ταμπλό. Έπειτα, το μάτι σου καρφώνεται στην οθόνη αφής που είναι τοποθετημένη ψηλά στο ταμπλό και μπορούμε να πούμε πως είναι εύκολη στο χειρισμό. Συνεχίζοντας, η συνολική απτή ποιότητα των μαλακών υλικών είναι εξαιρετική και το φινίρισμα ανάλογο, χωρίς τριγμούς και χωρίς αστοχίες συναρμογής. Μάλιστα, την αίσθηση ποιότητας τονίζουν premium διακοσμητικά στοιχεία.
Χώροι: ¶νετο, αλλά «σκοτεινό» πίσω
Όσον αφορά τους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές, οι πίσω επιβάτες έχουν αρκετό χώρο τόσο για τα γόνατα, όσο και για τα κεφάλια τους. Ωστόσο τα μικρά παράθυρα και ο σχεδιασμός δημιουργούν μια κλειστοφοβική αίσθηση. Τέλος, ο χώρος αποσκευών των 377 λτ. κρίνεται μέτριος για την κατηγορία.
Στο δρόμο: Το υβριδικό μπορεί να είναι και σπορ!
Μετά το Prius, το C-HR είναι το δεύτερο μοντέλο της Toyota που βασίζεται στη νέα παγκόσμια πλατφόρμα της και στην πράξη φαίνεται πως αυτή έχει συμβάλλει σημαντικά στο να δώσει ένα σπορτίφ προφίλ στο ιαπωνικό μοντέλο. Αρχικά, διαθέτει πολύ καλή θέση οδήγησης, έχοντας καλή ορατότητα προς τα εμπρός και ταυτόχρονα δίνοντας κουπέ αίσθηση. Έπειτα, προστίθεται η καλή ποιότητα κύλισης –μάλιστα όταν κινείσαι ηλεκτρικά ακούς ένα πολύ μικρό βουητό από τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ όταν ανεβάσεις ρυθμούς ικανοποιείσαι από το άκαμπτο πλαίσιο και το πλούσιο σε πληροφόρηση τιμόνι σε βαθμό που να αισθάνεσαι πως τα 122 άλογα είναι πολύ λίγα… Το υβριδικό C-HR μπορεί να είναι πολύ απολαυστικό στο δρόμο, παρότι υβριδικό!