Blade Electron: Το ηλεκτρικό Hyundai Getz που δεν γνωρίσαμε ποτέ!
Το 2008, ο Αυστραλός Ross Blade δημιούργησε το Blade Electron, ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο το οποίο βασιζόταν στο Hyundai Getz.
Ο Blade αφαιρούσε τον θερμικό κινητήρα και τοποθετούσε στη θέση του έναν ηλεκτρικό ο οποίος είχε ροπή 90 Nm. Η αυτονομία της μπαταρίας ήταν 120 χλμ.
Το κιβώτιο ταχυτήτων παρέμεινε το χειροκίνητο 5αρι, αλλά ο επιλογέας «κλείδωνε» μόνο στην πρώτη, στη δευτέρα και στην όπισθεν. Η πρώτη σχέση βαφτίστηκε ως «ταχύτητα για την πόλη» και έφτανε ως τα 60 χλμ/ώρα, ενώ η δεύτερη σχέση ήταν η «ταχύτητα για τον αυτοκινητόδρομο» και μπορούσε αγγίξει τα 120 χλμ/ώρα, όπου ήταν και η τελική ταχύτητα του μοντέλου. Συμπλέκτης δεν υπήρχε, απλά ο οδηγός έπρεπε να αφήσει το πόδι του από το γκάζι για να επιλέξει την σχέση που επιθυμούσε.
Παρόλο που το Blade Electron δεν ήταν επίσημη δημιουργία της Hyundai αλλά τοπική μετατροπή, η αντιπροσωπεία στην Αυστραλία υποστήριξε το έργο του εφευρέτη και διατηρούσε την εγγύηση στα εξαρτήματα που είχαν παραμείνει αναλλοίωτα, δηλαδή στα πάντα πλην των ηλεκτρικών μηχανικών μερών.
Συνολικά κατασκευάστηκαν 54 Blade Electron, στην περίοδο 2008 έως 2011. Όλα πωλήθηκαν στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία.
Το Hyundai Getz προετοίμασε το έδαφος για το επόμενο μικρό της εταιρείας, το δημοφιλέστατο i20, που λανσαρίστηκε το 2008. Η παραγωγή του Getz συνεχίστηκε μέχρι και το 2011. Έως τότε, τα δύο μοντέλα πωλούνταν δίπλα-δίπλα στις ευρωπαϊκές αντιπροσωπείες.
Πλέον το Hyundai i20 φιγουράρει σε δεκάδες TOP 10 και TOP 5 λίστες. Ο πρόγονός του, το Getz, αντέχει στο πέρασμα του χρόνου και εξακολουθεί να κυκλοφορεί ανάμεσά μας. Στις δυο δεκαετίες έχει κάνει τα πάντα: Συνέβαλλε στο να εκπαιδευτούν καινούργιοι οδηγοί, «έγραψε» χιλιόμετρα μέσα στην αστική «ζούγκλα» μεταφέροντας με ασφάλεια γονείς και παιδιά, ενώ αποτέλεσε το πρώτο «όχημα απόδρασης» για πολλούς νέους, πάντα τίμιο και ξεκούραστο. Αν ψάχνουμε έναν μοντέρνο «ήρωα» της πόλης, τότε το Hyundai Getz είναι σίγουρα ένας από αυτούς.
Το πρώτο supermini της Hyundai, έστρωσε το δρόμο για το i20.
Χαρακτηρίστηκε «σκυλί» από πολλούς, ενώ έβγαινε και με 1600αρι βενζίνης.
Στην Αυστραλία κάποιος το έκανε και ηλεκτρικό!
Πολλοί έμαθαν οδήγηση σε αυτό, ενώ «αλωνίζει» στην πόλη ακόμα και σήμερα, 20 χρόνια μετά.
Έχεις εμπειρίες από το Getz; Ξέρεις κανέναν που έχει και δεν το πουλάει με τίποτα;
Σελ. 1 | 2002: Το ντεμπούτο του Hyundai Getz |
Σελ. 2 | 2005: Το Facelift του Hyundai Getz |
Σελ. 3 | Blade Electron: Το ηλεκτρικό Hyundai Getz που δεν γνωρίσαμε ποτέ! |