Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Κάνναβη και οδήγηση: Πόσο επικίνδυνο είναι;

Κάνναβη και οδήγηση: Πόσο επικίνδυνο είναι;

2/2/2024

Η Αθήνα είναι μέσα στις 10 ευρωπαϊκές πόλεις με τη μεγαλύτερη χρήση κάνναβης. Η κάνναβη ελαττώνει έως και 50% την ταχύτητα αντίδρασης του οδηγού. Το 30% των καπνιστών κάνναβης οδηγούν υπό την επήρεια. Μετά τη νομιμοποίηση στον Καναδά, αυξήθηκαν κατά 60% όσοι οδηγούν υπό την επήρεια.

Η Αθήνα είναι μέσα στις 10 ευρωπαϊκές πόλεις με τη μεγαλύτερη χρήση κάνναβης

H Αθήνα είναι μέσα τις 10 ευρωπαϊκές πόλεις με τη μεγαλύτερη χρήση κάνναβης, αφού σύμφωνα με έρευνα του ΕΚΠΑ στα λύματα, οι κάτοικοι της πόλης καπνίζουν 20 κιλά την ημέρα. Υπενθυμίζουμε ότι η νομοθεσία απαγορεύει τη χρήση κάνναβης για ψυχαγωγικούς σκοπούς στην Ελλάδα. Αυτό όμως δεν «φρενάρει» τη χρήση της. Πώς επηρεάζει την οδήγηση η χρήση κάνναβης;
 

Η κάνναβη ελαττώνει έως και 50% την ταχύτητα αντίδρασης του οδηγού

Έρευνες έχουν δείξει ότι η χρήση κάνναβης ελαττώνει τουλάχιστον κατά 50% την ταχύτητα αντίδρασης του οδηγού, ειδικά αν ο έλεγχος πραγματοποιηθεί εντός 2 ωρών από τη χρήση. Επίσης, επηρεάζει προσωρινά την αίσθηση του χρόνου (κυλάει πιο αργά), τη μνήμη του οδηγού και τη συγκέντρωσή του, αλλά και την ικανότητα να εκτελεί ταυτόχρονα διαφορετικές ενέργειες. Σε αντίθεση με το αλκοόλ, η οδήγηση υπό την επήρεια κάνναβης δεν αυξάνει την επιθετικότητα του οδηγού, πράγμα που σημαίνει ότι είναι πολύ λιγότερο πιθανό να αυξήσει την ταχύτητα του. Η πιο επικίνδυνη συνέπεια λόγω της χρήσης κάνναβης είναι η αυξημένη πιθανότητα ακούσιας αλλαγής πορείας που οδηγεί το όχημα εκτός λωρίδας. Το ποσοστό της επίδρασης της κάνναβης σε αυτές τις πολύ σημαντικές για τον οδηγό λειτουργίες εξαρτάται φυσικά από την ποσότητα κατανάλωσης και τον χρόνο που έχει περάσει από τη χρήση.
 

Το 30% των καπνιστών κάνναβης οδηγούν υπό την επήρεια

Αλλη έρευνα που πραγματοποιήθηκε στις ΗΠΑ, σε δείγμα 128.205 ενηλίκων, φανέρωσε ότι μεταξύ όσων κάνουν χρήση κάνναβης, το 30% οδηγεί υπό την επήρεια, ενώ για τους συστηματικούς χρήστες (πάνω από 15 φορές τον μήνα) το ποσοστό «σκαρφαλώνει» στο 68%. Ακόμη ένα ενδιαφέρον εύρημα είναι ότι το ποσοστό των ανδρών που οδηγούν υπό την επήρεια είναι υψηλότερο από εκείνο των γυναικών, ενώ το 12% των ατόμων ηλικίας 18-25 οδηγεί πολύ συχνά αφού έχει καπνίσει μαριχουάνα. Ωστόσο, αυτοί που οδηγούν τακτικά υπό την επήρεια είναι λιγότερο πιθανό να έχουν καταναλώσει αλκοόλ.
 

Μετά τη νομιμοποίηση της κάνναβης στον Καναδά, αυξήθηκαν κατά 60% όσοι οδηγούν υπό την επήρεια

Έπειτα από τη νομιμοποίηση της κάνναβης για ψυχαγωγικούς σκοπούς το 2021 στον Καναδά, έρευνα έδειξε ότι η οδήγηση εντός μίας ώρας από τη χρήση αυξήθηκε κατά 60% για το ηλικιακό γκρουπ των 55 και άνω. Από την άλλη μεριά, ελαττώθηκε η κατανάλωση του αλκοόλ, το οποίο έχει αποδειχτεί ότι αυξάνει 18 φορές τον κίνδυνο θανατηφόρου τροχαίου, σε αντίθεση με την κάνναβη, η χρήση της οποίας αυξάνει 2 φορές τον κίνδυνο δυστυχήματος. Συνολικά ωστόσο, η νομιμοποίηση της κάνναβης δεν συνδέθηκε με αύξηση των ατυχημάτων.

Το δυσκολότερο εμπόδιο στον έλεγχο για χρήση κάνναβης στον δρόμο είναι ότι δεν υπάρχουν ακριβή όρια μέτρησης που να σημαίνουν αυτομάτως παράβαση, όπως γίνεται με το αλκοτέστ. Επίσης, επειδή η μαριχουάνα ανιχνεύεται στον οργανισμό ακόμα και 28 μέρες μετά τη χρήση, το θετικό τεστ δεν θα σήμαινε αυτόματα ότι έγινε πρόσφατη χρήση.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε