autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Κινέζοι θέλουν να αγοράσουν εργοστάσια της VW στη Γερμανία

Κινέζοι θέλουν να αγοράσουν εργοστάσια της VW στη Γερμανία

20/1/2025

Σκέφτονται να αγοράσουν εργοστάσια στην Ευρώπη που προορίζονται για κλείσιμο.
Με αυτό τον τρόπο δεν θα έχουν δασμούς για αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα.
Η VW θα μπορούσε να πουλήσει το εργοστάσιο στο Osnabrück, που σκεφτόταν να το κλείσει.
Κινέζικες εταιρείες ήδη κάνουν επενδύσεις και σε άλλες χώρες της Ευρώπης.

Σκέφτονται να αγοράσουν εργοστάσια στην Ευρώπη που προορίζονται για κλείσιμο

Η Γερμανία θεωρείται ως η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, και οι κινεζικές εταιρείες έχουν ήδη κάνει επενδύσεις εκεί, σε μια σειρά από βιομηχανικούς τομείς που κυμαίνεται από τις τηλεπικοινωνίες μέχρι τη ρομποτική. Μέχρι τώρα, δεν έχουν επεκταθεί στην παραδοσιακή αυτοκινητοβιομηχανία, κάτι που προβλέπεται να αλλάξει σύντομα, αφού σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters Κινέζοι αξιωματούχοι και εταιρείες εξετάζουν το ενδεχόμενο να αγοράσουν εργοστάσια στην Ευρώπη, τα οποία προορίζονται για κλείσιμο. 

Με αυτό τον τρόπο δεν θα έχουν δασμούς για αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα

Αν οι κινεζικές εταιρείες αποκτήσουν εργοστάσια στην Ευρώπη και κατασκευάζουν τα αυτοκίνητά τους εδώ, τότε θα μπορέσουν να αποφύγουν την καταβολή δασμών που έχει θεσπίσει η E.E για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα. Αυτό θα αποφέρει μεγαλύτερο κέρδος στις συγκεκριμένες εταιρείες, όμως θα μπορούσε να αποτελέσει μια ακόμα απειλή για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Οι προσφορές για τα εργοστάσια στην Ευρώπη θα μπορούσαν να γίνουν από ιδιωτικές εταιρίες, κρατικές εταιρείες ή κοινοπραξίες μεταξύ κινεζικών και ξένων εταιρειών. Παρόλα αυτά, οι κινεζικές αρχές έχουν το δικαίωμα να εγκρίνουν επενδύσεις που γίνονται στο εξωτερικό, ακόμα και να συμμετέχουν σε κάποια προσφορά.

Οι δύο χώρες είχαν συνδεθεί οικονομικά στο παρελθόν, κατά τη θητεία της Angela Merkel, στο διάστημα της οποίας οι γερμανικές εταιρείες έκαναν εξαγωγές αυτοκινήτων, καθώς και επενδύσεις, στην Κίνα. Πλέον όμως η σημερινή κυβέρνηση προσπαθεί να μειώσει την εξάρτηση της Γερμανίας από την Κίνα, και οι σχέσεις έχουν ξεκινήσει να γίνονται πιο ψυχρές.

Η VW θα μπορούσε να πουλήσει το εργοστάσιο στο Osnabrück, που σκεφτόταν να το κλείσει

Σε μια προσπάθεια περικοπής κόστους, η VW έχει στόχο να μειώσει την παραγωγή στη Γερμανία, και είχε στο πλάνο να κλείσει ορισμένα εργοστάσια, κάτι που ήρθε απέναντι σε μια σθεναρή αντίσταση από τα συνδικάτα των εργαζομένων. Τώρα ο γερμανικός όμιλος βρίσκεται υπό σκέψη για να βρει εναλλακτικές χρήσεις για τα εργοστάσια στη Δρέσδη και στο Osnabruck. Η VW και οι εργαζόμενοι κατέληξαν σε μια συμφωνία πριν από τα Χριστούγεννα, με την οποία το εργοστάσιο στη Δρέσδη, που απασχολεί 340 εργαζομένους και κατασκευάζει το ID.3, θα διακόψει την παραγωγή του το 2025, ενώ αυτό του Osnabruck, που έχει δυναμικό 2.300 εργαζομένων και παράγει το VW T-Roc Cabriolet, θα σταματήσει το 2027.

Σύμφωνα με το άρθρο του Reuters, η VW θα ήταν υπό σκέψη στο να πωληθεί το εργοστάσιο του Osnabruck σε κάποιον Κινέζο αγοραστή, ούτως ώστε να συνεχίσει να απασχολείται το εργατικό δυναμικό. Ενώ εκπρόσωπος της VW αρνήθηκε να κάνει κάποιο σχόλιο σχετικό με ενδεχόμενη προσφορά, δήλωσε πως «δεσμευόμαστε να βρούμε μια βιώσιμη λύση για το χώρο, που θα λάβει υπόψη τα συμφέροντα της εταιρείας και των εργαζομένων».

Οι Κινέζοι έχουν μια ανησυχία για το πώς θα τους υποδεχτούν τα συνδικάτα της Γερμανίας, που έχουν τις μισές έδρες στα συμβουλευτικά συμβούλια των γερμανικών εταιρειών. Σύμφωνα όμως με εκπρόσωπο του συνδικάτου του Osnabruck, κ. Stephan Soldanski, οι υπάλληλοι του εργοστασίου δεν θα είχαν πρόβλημα με την παραγωγή μιας κινεζικής κοινοπραξίας, αρκεί αυτή να γίνεται αφενός με το λογότυπο της VW και αφετέρου σύμφωνα με τα πρότυπα της VW.

Κινεζικές εταιρείες ήδη κάνουν επενδύσεις και σε άλλες χώρες της Ευρώπης

Η Γερμανία δεν είναι η μόνη χώρα στην οποία θέλουν να δραστηριοποιηθούν οι Κινέζοι. Πολλές κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ήδη αναζητούν σημεία για να φτιάξουν εργοστάσια στην Ευρώπη, η οποία είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο. Όπως αναφέραμε και νωρίτερα, στόχος είναι η παράκαμψη των πρόσφατων δασμών που επέβαλε η Ε.Ε στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η πλειοψηφία θέλει να εγκατασταθεί σε χώρες που έχουν χαμηλότερο κόστος παραγωγής και όχι τόσο ισχυρά συνδικάτα όσο η Γερμανία. Για παράδειγμα, η Leapmotor έχει στο πλάνο της να κάνει παραγωγή στην Πολωνία, η BYD θα πάει στην Ουγγαρία και στην Τουρκία, ενώ η Chery πήρε ένα εργοστάσιο στην Ισπανία, το οποίο προηγουμένως ήταν της Nissan. 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε