4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Βραδυπορία: Γιατί μόνο 80 ευρώ πρόστιμο ενώ είναι τόσο επικίνδυνη;
Διαβάστηκε από 58468 αναγνώστες - 11/11/2024
Πόσοι από εσάς έχουν «κολλήσει» σε κομβόι αυτοκινήτων σε έναν επαρχιακό δρόμο επειδή ο μπροστινός πηγαίνει με 40; Ο ΚΟΚ «ξέρει» ποιοι κίνδυνοι υπάρχουν, για αυτό προβλέπει ελάχιστο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας και πρόστιμο σε όσους το παραβιάζουν.
Πηγαίνεις αργά αλλά μέχρι ενός ορίου! Ο ΚΟΚ «γνωρίζει» πως η οδήγηση σε ρυθμούς... χελώνας δεν είναι ασφαλής, για τον λόγο αυτό και απογερεύεται η κίνηση κάτω από τις ελάχιστες επιτρεπόμενες ταχύτητες. Διότι η περίφημη βραδυπορεία δεν έχει να κάνει μόνο με την αριστερή λωρίδα και τις παράπλευρες συνέπειές της (hyperlink). Μπορεί ο ΚΟΚ να αναφέρει πως όσοι κινούνται αργά πρέπει να πηγαίνουν στα δεξιά, ωστόσο και σε αυτή την περίπτωση υπάρχουν περιορισμοί. Ποιοι είναι όμως οι κίνδυνοι που προκαλούν όσοι πηγαίνουν αργά, ποια τα ελάχιστα όρια ταχύτητας και ποιες οι ποινές που προβλέπει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας;
Γεμάτες λωρίδες στην εθνική, κομβόι στον επαρχιακό, νεύρα τσατάλια στις πόλεις
Δεν υπάρχει δρόμος που να μην είναι επικίνδυνη η οδήγηση σε πολύ χαμηλές ταχύτητες. Πρώτα από όλα στην εθνική οδό, ακόμη και αν κάποιος κινείται στην ακραία δεξιά λωρίδα. Οδηγοί που κινούνται σε νορμάλ ταχύτητες αναγκάζονται διαρκώς να κάνουν προσπεράσεις σε βραδυπορούντα αυτοκίνητα. Πολλοί μάλιστα επειδή φοβούνται να προσπεράσουν επιλέγουν να στήνονται μόνιμα αριστερά, προκαλώντας αντίστοιχα προβλήματα στην λωρίδα προσπέρασης τα οποία έχουμε υπερτονίσει» στο Autoagora.gr..
Παρόμοιους και μεγαλύτερους μπελάδες έχει κανείς όταν βρεθεί σε έναν επαρχιακό δρόμο. Πόσα και πόσα κομβόι έχουν δημιουργηθεί γιατί αυτοκίνητα έχουν «κολλήσει» πίσω από κάποιον που πάει με το πάσο του; Και δώσε διπλές και τριπλές προσπεράσεις, και δώσε νεύρα, και δώσε χειρονομίες που μπορεί να «πληρώσει» κανείς πιο μετά. Το περίφημο road rage, βλέπετε.
Κλείνοντας, μην νομίσετε πως οι αστικές περιοχές και η οδήγηση στην πόλη εξαιρούνται. Ένα όχημα που κινείται αργά σε κατοικημένη περιοχή «αναγκάζει» τον οδηγό σε προσπέραση στο αντίθετο ρεύμα η οποία είναι σαφώς πιο επικίνδυνη σε σχέση με έναν επαρχιακό δρόμο λόγω της αυξημένης εντός πόλης κίνησης. Πρέπει να τονίσουμε βέβαια πως εντός πόλης δεν υπάρχει ελάχιστο όριο, ωστόσο ο «άγραφος νόμος» σεβασμού του άλλου οδηγού μας προτρέπει να κινούμαστε σε νορμάλ ταχύτητες.
Παρόμοιους και μεγαλύτερους μπελάδες έχει κανείς όταν βρεθεί σε έναν επαρχιακό δρόμο. Πόσα και πόσα κομβόι έχουν δημιουργηθεί γιατί αυτοκίνητα έχουν «κολλήσει» πίσω από κάποιον που πάει με το πάσο του; Και δώσε διπλές και τριπλές προσπεράσεις, και δώσε νεύρα, και δώσε χειρονομίες που μπορεί να «πληρώσει» κανείς πιο μετά. Το περίφημο road rage, βλέπετε.
Κλείνοντας, μην νομίσετε πως οι αστικές περιοχές και η οδήγηση στην πόλη εξαιρούνται. Ένα όχημα που κινείται αργά σε κατοικημένη περιοχή «αναγκάζει» τον οδηγό σε προσπέραση στο αντίθετο ρεύμα η οποία είναι σαφώς πιο επικίνδυνη σε σχέση με έναν επαρχιακό δρόμο λόγω της αυξημένης εντός πόλης κίνησης. Πρέπει να τονίσουμε βέβαια πως εντός πόλης δεν υπάρχει ελάχιστο όριο, ωστόσο ο «άγραφος νόμος» σεβασμού του άλλου οδηγού μας προτρέπει να κινούμαστε σε νορμάλ ταχύτητες.
Ξέρεις ότι υπάρχει πρόστιμο;
Ο μεγαλύτερος εχθρός της ανευθυνότητας είναι η ποινή. Η οδήγηση σε υπερβολικά χαμηλές ταχύτητες είναι επικίνδυνη για όλους τους παραπάνω λόγους, επομένως είναι λογικό να υπάρχει συγκεκριμένη ποινή για τα βραδυπορούντα οχήματα. «Σε αυτόν που οδηγεί με ταχύτητα κατώτερη του ελάχιστου επιτρεπόμενου ορίου ταχύτητας ... επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ογδόντα (80,00) ευρώ». Αυτό αναφέρει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας στο Aρθρο 20 παρ.12 με τίτλο «Όρια ταχύτητας» και δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνείας.
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε |