autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Mazda MX-5: Οι τεχνολογίες του best-seller σε πωλήσεις cabrio

Mazda MX-5: Οι τεχνολογίες του best-seller σε πωλήσεις cabrio

7/1/2025

Κινητήρας: Κόφτης στις 7.000 και όχι turbo
Μετάδοση: Με μηχανικό μπλοκέ
Ανάρτηση: Διπλά ψαλίδια εμπρός, πέντε σύνδεσμοι πίσω
Τι «παίζει» με φρένα, ελαστικά & αεροδυναμική

Κινητήρας: Κόφτης στις 7.000 και όχι turbo

Είναι το κορυφαίο σε πωλήσεις cabrio αυτοκίνητο όλων των εποχών, με «ζωή» από το 1989 μέχρι και σήμερα. Αναφερόμαστε στο Mazda MX-5, το θρυλικό 2-θέσιο roadster που ανανεώθηκε και έδωσε νέα πνοή στην 4η γενιά του. Η ήπια ανανέωση αφορά στους νέους προβολείς LED που πλέον ενσωματώνουν τα φώτα ημέρας, τα ανασχεδιασμένα πίσω φώτα, καθώς και τη νέα οθόνη 8,8 ιντσών με αναβαθμισμένο infotainment.
 
Κυρίως όμως, δεν θα συναντήσουμε τον δίλιτρο κινητήρα, αφήνοντας μοναδική διαθέσιμη επιλογή τον 1,5 Skyactiv-G ατμοσφαιρικό κινητήρα, ο οποίος αποδίδει 132 άλογα. Πρόκειται για έναν πλήρως αλουμινένιο, τετρακύλινδρο κινητήρα 1.496 κυβικών, με απόδοση 132 ίππους στις 7.000 σ.α.λ. και ροπή στρέψης 152 Nm στις 4.000 σ.α.λ.. Είναι σαφές από τα νούμερα, ότι ο κινητήρας από την φύση του αγαπά το στροφάρισμα. Αυτό που είναι εντυπωσιακό όμως είναι το γεγονός ότι αν και ο κινητήρας έχει υποτετράγωνη γεωμετρία που δεν το ευνοεί (διάμετρος εμβόλου 74.5 χιλιοστά, διαδρομή 85.8), εντούτοις το στροφάρισμά του είναι υψηλό, κάτι όχι ιδιαίτερα εύκολο σε κινητήρες του είδους. Επίσης εντυπωσιακή είναι η γεωμετρική συμπίεση που είναι στο 13:1, κάτι που σε συνδυασμό με την υποτετράγωνη αρχιτεκτονική, ευνοεί τον βαθμό απόδοσης.

Μετάδοση: Με μηχανικό μπλοκέ

Μετά την απόσυρσης της δίλιτρης έκδοσης το MX-5 διατίθεται αποκλειστικά με κλασικό χειροκίνητο εξάρι. Στην δε περίπτωση της 6ης ταχύτητας του χειροκίνητου κιβωτίου, η σχέση μετάδοσης είναι 1:1 με αποτέλεσμα την ελαχιστοποίηση των απωλειών από την μετάδοση όταν το αυτοκίνητο κινείται στον αυτοκινητόδρομο με υψηλές ταχύτητες. Η παραλαβή της ισχύος λαμβάνει χώρα αποκλειστικά στους πίσω τροχούς, μέσω ελεύθερου διαφορικού στις βασικές εκδόσεις εξοπλισμού.

Ανάρτηση: Διπλά ψαλίδια εμπρός, πέντε σύνδεσμοι πίσω

Το πλαίσιο του νέου MX-5 είναι κατασκευασμένο με γνώμονα την μείωση του βάρους και την αύξηση της ακαμψίας και πράγματι έχουν εφαρμοστεί όλες οι μοντέρνες μηχανολογικές τακτικές για αυτό το σκοπό. Από άποψη μεταλλουργίας, το πλαίσιο διαθέτει μείγμα χαλύβων διαφόρων ιδιοτήτων, από μαλακούς χάλυβες αντοχής 270 mPa μέχρι πανίσχυρους θερμοδιαμορφωμένους χάλυβες με αντοχή άνω των 1.200 mPa αναλόγως του σημείου. Επίσης, για συγκράτηση του βάρους, έχει γίνει και εκτεταμένη χρήση αλουμινίου σε διάφορα μέρη του αμαξώματος, όπως καπό, πορτμπαγκάζ, εμπρός φτερά, πλαίσιο οροφής και αλλού. Όλα αυτά έχουν σαν αποτέλεσμα, το όχημα να ξεκινά περίπου από τα 1.050 κιλά βάρους για την βασική έκδοση με τον 1.500άρη κινητήρα και χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
 
Σε ότι αφορά τις αναρτήσεις, οι λύσεις που έχουν επιλεγεί είναι κορυφαίες ενώ είναι ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς. Στον εμπρός άξονα συναντούμε διπλά ψαλίδια κατασκευασμένα από αλουμίνιο για μείωση του μη ανηρτημένου βάρους, ενώ στον άξονα παραλαβής της ισχύος έχουμε μια εξελιγμένη λύση πέντε συνδέσμων. Μάλιστα, οι σύνδεσμοι έχουν μικρότερο μήκος για μείωση του βάρους.

Τι «παίζει» με φρένα, ελαστικά & αεροδυναμική

Η τεχνοτροπία κινητήρας-κιβώτιο μπροστά και παραλαβή ισχύος πίσω θεωρείται ιδανική όταν κανείς θέλει να πετύχει συμμετρική κατανομή των μαζών. Και πράγματι έτσι είναι και εδώ, αφού έχουμε κατανομή 52%-48% εμπρός-πίσω αντίστοιχα. Τα φρένα είναι παντού φυσικά δίσκοι, με τους εμπρός αεριζόμενους διαμέτρου 258 χιλιοστών και τους πίσω συμπαγείς με διάμετρο 255 χιλιοστά για την έκδοση με τον 1.500άρη κινητήρα.
 
Μετριοπαθείς επιλογές έχουν γίνει και στα ελαστικά και τους τροχούς με 16άρες ζάντες. Η αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου δεν είναι γνωστή αφού η Mazda δεν έχει δώσει τιμές ούτε για την οπισθέλκουσα ούτε για την μετωπική επιφάνεια του οχήματος. Δεδομένης ωστόσο της roadster μορφής του αυτοκινήτου, θα μπορούσαμε να εικάσουμε ότι η οπισθέλκουσα θα κυμαίνεται μεταξύ 0.36-0.38, η οποία σε συνδυασμό με την πολύ μικρή μετωπική επιφάνεια του οχήματος, θα μπορούσε να δώσει μείζονα ισοδύναμη επιφάνεια κάτω από τα 0.65 τετραγωνικά μέτρα, νούμερο που κρίνεται ικανοποιητικό.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε