Μεταχειρισμένα diesel: Θα εκτοξευτεί η εμπορικότητά τους την επόμενη 3ετία;
Μεταχειρισμένα diesel: Θα εκτοξευτεί η εμπορικότητά τους την επόμενη 3ετία;
Τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα όσο πάνε και εκλείπουν από τη γκάμα των εργοστασίων
Ιδιαίτερο πρόβλημα με τη ζήτηση στα μικρά κατηγορίας B, που έμειναν ελάχιστα
Θέμα κόστους για τα μικρά, βιώσιμα τα μεσαία όπως το Astra που συνεχίζει στην παραγωγή
Μεγάλη θα είναι η ζήτηση για τους «τελευταίους των Μοϊκανών» έστω ως μεταχειρισμένα
Τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα όσο πάνε και εκλείπουν από τη γκάμα των εργοστασίων<
Οι επιλογές κινητήρα που έχει στην εποχή μας ένας υποψήφιος αγοραστής καινούργιου αυτοκινήτου είναι πραγματικά πάρα πολλές. «Βενζίνες», «πετρέλαια», LPG, CNG, ήπια υβριδικά, πλήρως υβριδικά, plug in hybrid ή και αμιγώς ηλεκτρικά, όλες οι λύσεις στα πόδια των πελατών των εταιριών διαθέσιμες. Χώρια που μάλιστα έρχονται ακόμη περισσότερες, με το υδρογόνο και τα συνθετικά καύσιμα να βρίσκονται πιθανότατα προ των πυλών. Δεδομένο είναι ότι βρισκόμαστε σε μια μεγάλη μετάβαση για τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, με την επικράτηση της ηλεκτροκίνησης να αποτελεί το πιθανότερο σενάριο για την επόμενη ημέρα. Δεν θα πρέπει λοιπόν να αποτελεί έκπληξη ότι σταδιακά θα υπάρξει ένα «ξεσκαρτάρισμα» στην τόσο απλωμένη αυτή γκάμα των εργοστασίων, καθώς εκ των πραγμάτων δεν μπορούν όλοι να τα παράγουν όλα.
Ιδιαίτερο πρόβλημα με τη ζήτηση στα μικρά κατηγορίας B, που έμειναν ελάχιστα
Όπως δείχνουν τα πράγματα, τα πρώτα θύματα της νέας εποχής που ανατέλλει στο αυτοκίνητο, θα είναι τα μικρά και τα πολύ μικρά μοντέλα, δηλαδή οι κατηγορίες Α και Β, mini και supermini. Τη δεδομένη στιγμή μάλιστα είναι ζήτημα να έχουν παραμείνει στην παράγωγη-και αρά διαθέσιμα προς πώληση στην αγορά-περισσότερα από ένα-δύο το πολύ μοντέλα αυτού του μεγέθους, με diesel κινητήρα.
Θέμα κόστους για τα μικρά, βιώσιμα τα μεσαία όπως το Astra που συνεχίζει στην παραγωγή
Το κόστος παράγωγης σε ένα όχημα έχει μια μίνιμουμ βάση, όσο μικρό και αν είναι το μοντέλο: αποτέλεσμα, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση λόγω κόστους μπαταριών στα μικρά αυτοκίνητα είναι πιο ασύμφορη (βάσει οικονομίας κλίμακας). Σαν συνέπεια, είναι πιθανόν, προκειμένου να εξασφαλιστούν οι πόροι για την εξέλιξη τους ως ηλεκτρικά, σε αυτές τις μικρές κατηγορίες να σταματήσει γρηγορότερα η ανάπτυξη και η υποστήριξη ορισμένων κατηγοριών κινητήρων. Και όπως όλα δείχνουν, τα πρώτα πετρελαιοκίνητα που «πλήρωσαν» αυτό το τίμημα, είναι τα «μικρά». Ωστόσο, διαθέσιμα μοντέλα πετρελαίου θα βρει κανείς ευκολότερα στην αμέσως επομένη κατηγορία, αυτή των «μικρομεσαίων». Μοντέλα όπως το Opel Astra, μπορούν εύκολα να καλύψουν το κενό, όντας όχι πολύ μεγαλύτερα σε μέγεθος συγκριτικά, και με τιμές πολύ κοντά σε αυτές των «μικρών» μοντέλων που μέχρι πρότινος υπήρχαν διαθέσιμα. Στην περίπτωση αυτή-και αφού τα μικρά diesel είχαν δεδομένα «τσιμπημένη» αναλογικά τιμή, τελικά παίρνεις «περισσότερο αυτοκίνητο» με τα ίδια λεφτά.
Μεγάλη θα είναι η ζήτηση για τους «τελευταίους των Μοϊκανών» έστω ως μεταχειρισμένα
Με όλα αυτά τα παραπάνω δεδομένα που εξετάζουμε , δεν θα δυσκολευτεί κανείς να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι όντας υπό καθεστώς κατάργησης, τα «πετρέλαια» θα γίνουν περιζήτητα όσο θα φτάνουν προς τη «δύση» της καριέρας τους. Σε συγκεκριμένες μάλιστα περιπτώσεις, όπως π.χ. στα μικρού μεγέθους μοντέλα που αναφέραμε, αναμένεται η μεταπολιτική τους αξία να διατηρήσει μια δυσανάλογα υψηλή τιμή, και η εμπορικότητά τους ως μεταχειρισμένα να βρεθεί στα ύψη. Ο θεμελιώδης άλλωστε κανόνας του εμπορίου είναι ένας, και αφόρα τη σχέση της προσφοράς με τη ζήτηση.