autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Μήπως πέρασε η μόδα των οθονών και των κουμπιών αφής;

Μήπως πέρασε η μόδα των οθονών και των κουμπιών αφής;

3/2/2025

Πριν λίγα χρόνια γεμίσαμε οθόνες και πλήκτρα αφής, που δεν είναι ιδιαίτερα πρακτικά.
Πολλές εταιρείες επέστρεψαν στους «παραδοσιακούς» διακόπτες στο ταμπλό και στις πόρτες.
Νέα μοντέλα δεν έχουν οθόνη στη βασική έκδοση, αλλά ενσωματώνουν το smartphone σου.
Πολλοί θεωρούν τις οθόνες απαραίτητο high-tech στοιχείο, σε άλλους δεν αρέσουν καν.

Πριν λίγα χρόνια γεμίσαμε οθόνες και πλήκτρα αφής, που δεν είναι ιδιαίτερα πρακτικά

Είναι γεγονός πως οι οθόνες βρίσκονται παντού στη ζωή μας. Οθόνες στα κινητά μας, οθόνες στο γραφείο, οθόνες στο σπίτι, πλέον βρίσκουμε και οθόνες στο αυτοκίνητο, με τις εταιρείες να κάνουν «διαγωνισμό» για το ποια θα βάλει τη μεγαλύτερη διάσταση στο ταμπλό των αυτοκινήτων της.

Τα τελευταία χρόνια είδαμε πολλά αυτοκίνητα, στα οποία έχουν καταργηθεί οι παραδοσιακοί διακόπτες και οι ρυθμίσεις για τον κλιματισμό, το ηχοσύστημα και τις διάφορες επιμέρους λειτουργίες του αυτοκινήτου να γίνονται αποκλειστικά από την οθόνη. Μπορεί αυτό να προσφέρει φουτουριστική εικόνα και να συμβάλλει στο minimal design, ωστόσο δεν είναι ιδιαίτερα πρακτικό και βολικό στην καθημερινή χρήση, αφού για να αλλάξεις π.χ. τη θερμοκρασία του κλιματιστικού πρέπει να περιηγηθείς στα διάφορα μενού, με αποτέλεσμα να αποσπάται η προσοχή σου από το δρόμο.

Επιπλέον, οι ψηφιακοί διακόπτες, οι οποίοι βρίσκονται σε ορισμένα μοντέλα κάτω από την κεντρική οθόνη, δεν σου δίνουν την αίσθηση στην αφή που έχουν τα κλασσικά κουμπιά που πατιούνται. Έτσι, αναγκάζεσαι ξανά να στρέψεις την προσοχή σου από το δρόμο, πρώτα για να εντοπίσεις το διακόπτη, και μετά για να βεβαιωθείς ότι τον πάτησες.

Πολλές εταιρείες επέστρεψαν στους «παραδοσιακούς» διακόπτες στο ταμπλό και στις πόρτες

Δεν είναι μεμονωμένα τα παραδείγματα των εταιρειών όπου μπορεί να ενστερνίστηκαν αρχικά τους διακόπτες αφής, όμως στις πρόσφατες ανανεώσεις των μοντέλων τους επέστρεψαν στα πατροπαράδοτα κουμπιά. Αυτό το βλέπουμε τόσο στο ταμπλό, όσο και στο τιμόνι αλλά και στις πόρτες, για το χειρισμό των ηλεκτρικών παραθύρων.

Οι κατασκευαστές κάνουν έρευνες ικανοποίησης για να πάρουν feedback από τους ανθρώπους που αγόρασαν τα αυτοκίνητά τους. Ανάλογα με τα σχόλια που κάνουν, οι εταιρείες κάνουν τις ανάλογες αλλαγές, αν κρίνουν πως χρειάζονται. Μπορούμε λοιπόν να καταλήξουμε σε ένα ασφαλές συμπέρασμα πως η καθολική χρήση των διακοπτών αφής είτε δυσαρέστησε τους οδηγούς, είτε κρίθηκε μη πρακτική από τους σχεδιαστές και τους υπεύθυνους εργονομίας.

Νέα μοντέλα δεν έχουν οθόνη στη βασική έκδοση, αλλά ενσωματώνουν το smartphone σου

Η αλήθεια είναι ότι πολλές από τις λειτουργίες που κάνουμε μέσω της οθόνης του οχήματος, μπορούν να γίνουν απλά μέσω του κινητού μας. Θες σύστημα πλοήγησης; Οι χάρτες είναι εκεί για να σε εξυπηρετήσουν, και δείχνουν και πληροφορίες μποτιλιαρίσματος σε πραγματικό χρόνο. Θες να ακούσεις μουσική; Οι περισσότεροι κάνουμε πλέον streaming από το κινητό μας, μέσω σύνδεσης Bluetooth.

Θέλοντας να ξεφύγουν από τη «μόδα» της μεγάλης οθόνης, και ταυτόχρονα να εξοικονομήσουν λίγο κόστος από την παραγωγή, το οποίο θα «μεταφραστεί» σε χαμηλότερη τιμή λιανικής, οι εταιρείες αναγνωρίζουν τη χρήση του smartphone του οδηγού και πλέον το ενσωματώνουν έντεχνα στο αυτοκίνητο.

Το αποτέλεσμα είναι να μην υπάρχει οθόνη στην εισαγωγική έκδοση, αλλά μια βάση για το κινητό σου, το οποίο συνδέεται με το αυτοκίνητο και παίζει το ρόλο του συστήματος infotainment. Απλό, λιτό και έξυπνο θα λέγαμε, και ιδανικό για όσους έχουν βαρεθεί να βλέπουν οθόνες-tablet στα ταμπλό των αυτοκινήτων.

Πολλοί θεωρούν τις οθόνες απαραίτητο high-tech στοιχείο, σε άλλους δεν αρέσουν καν

Η αλήθεια είναι πως εν έτει 2025 οι οθόνες δίνουν τον απαραίτητο τεχνολογικό «αέρα» στα αυτοκίνητα. Όταν γίνονται υπερβολικές όμως δεν αρέσουν σε όλους, ειδικά σε αυτούς που αντιμετωπίζουν το αυτοκίνητο σαν κάτι παραπάνω από μια απλή συσκευή. Ειδικά από τη στιγμή που μειώνεται η εργονομία του αυτοκινήτου, με τον χειρισμό ακόμα και για απλές λειτουργίες να γίνεται ξαφνικά μια πολύπλοκη διαδικασία, είναι λογικό οι κάτοχοι των εν λόγω μοντέλων να έχουν παράπονα από αυτές, μιας και τους δυσκολεύει στην καθημερινότητά τους.

Εσείς τι πιστεύετε; Θα γυρίσουμε πάλι σε εποχές όπου οι οθόνες θα είναι πιο «μετρημένες» και θα κάνουν την επιστροφή τους οι παραδοσιακοί διακόπτες; Εσείς τι προτιμάτε στο αυτοκίνητό σας;

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε