Έχουν γίνει έρευνες στις ΗΠΑ και στη Γαλλία σχετικά με τις σφήνες των μοτοσικλετών
Το Πανεπιστήμιο του Berkeley στην California έκανε πριν λίγα χρόνια μια έρευνα σχετική με τη διήθηση. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, όσοι αναβάτες κυκλοφορούσαν πίσω από τα αυτοκίνητα είχαν περισσότερες πιθανότητες να τραυματιστούν, και μάλιστα σοβαρά, από οχήματα που θα τους χτυπούσαν από πίσω.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, η διήθηση των μοτοσικλετών είναι ασφαλής αν τηρούνται δύο βασικοί παράγοντες. Πρώτα από όλα, η ταχύτητα κυκλοφορίας του δικύκλου δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 80 χλμ/ώρα. Επιπλέον, η μοτοσικλέτα δεν θα πρέπει να έχει διαφορά ταχύτητας μεγαλύτερη των 25 χλμ/ώρα από τα αυτοκίνητα που προσπερνά. Οτιδήποτε μικρότερο από αυτό δεν είχε επίπτωση στους τυχόν τραυματισμούς των αναβατών.
Η California ήταν η πρώτη πολιτεία των ΗΠΑ που νομιμοποίησε τις σφήνες των δικύκλων ανάμεσα από το αυτοκίνητα, το 2016. Πλέον η διήθηση είναι νόμιμη στις πολιτείες Washington, Oregon και Utah.
Στην Ευρώπη ωστόσο είχαμε αντίθετα αποτελέσματα. Πιο συγκεκριμένα, στη Γαλλία οι σφήνες είχαν νομιμοποιηθεί πειραματικά για 5 χρόνια, κατά τη διάρκεια των οποίων τα ατυχήματα με μοτοσικλέτες αυξήθηκαν κατά 12%. Η έρευνα των Γάλλων έληξε τον Ιανουάριο του 2021 και η διαδικασία απαγορεύτηκε, όμως έπειτα από διαμαρτυρίες της μηχανοκίνητης κοινότητας, η μελέτη συνεχίστηκε λίγους μήνες μετά. Για την ώρα η διήθηση στη Γαλλία επιτρέπεται σε συγκεκριμένες περιοχές, και η έρευνα θα ολοκληρωθεί το 2024.
Μπορούμε να πούμε πως οι σφήνες των μοτοσικλετών ανάμεσα από τα αυτοκίνητα αποτελούν αναγκαίο κακό. Μέσω αυτής της μεθόδου μειώνεται αρκετά η κίνηση στο δρόμο, και κατά επέκταση ο χρόνος μετακίνησης. Όσο και αν κακοφαίνεται σε μερικούς πως οι μηχανές περνούν δίπλα τους την ώρα που αυτοί είναι ακίνητοι, χάρη στη διήθηση επωφελούμαστε όλοι.
Μήπως αν νομιμοποιηθούν οι σφήνες και θεσπιστούν ορισμένοι κανόνες, γίνει η διαδικασία πιο ασφαλής και πιο σωστή;
Ποια είναι η γνώμη σου; Συμφωνείς με τις σφήνες των μοτοσικλετιστών, ή σε εκνευρίζουν;
Αν νομιμοποιηθεί η σφήνα μεταξύ αριστερής και δεξιάς λωρίδας:
-Θα μπορείς πιο εύκολα να παραχωρείς χώρο στις μηχανές.
-Θα ελέγχεις καλύτερα τον καθρέφτη γιατί θα ξέρεις από πού θα έρθουν.
Έρευνα στην Αμερική απέδειξε πως η διήθηση είναι ασφαλής, υπό προϋποθέσεις.
Στη Γαλλία από την άλλη αυξήθηκαν τα ατυχήματα.
Είσαι υπέρ της σφήνας ανάμεσα από τις λωρίδες, ή εκνευρίζεσαι όταν το κάνουν;
Σελ. 1 | Διήθηση από τη μία λωρίδα: Θα δίνεις περισσότερο χώρο στις μηχανές |
Σελ. 2 | Νόμιμη διήθηση: Θα τη διδάσκουν στις σχολές οδηγών |
Σελ. 3 | Έχουν γίνει έρευνες στις ΗΠΑ και στη Γαλλία σχετικά με τις σφήνες των μοτοσικλετών |