autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Να ανταλλάξω ή να πουλήσω μόνος μου το παλιό αυτοκίνητο;

Να ανταλλάξω ή να πουλήσω μόνος μου το παλιό αυτοκίνητο;

9/11/2024

Θα πιάσεις καλύτερη τιμή αν το «συμμαζέψεις» και το πουλήσεις μόνος σου
Όμως θα πρέπει να τρέξεις στα συνεργεία, και οι ιδιώτες θα σε δυσκολέψουν
Στην ανταλλαγή, ο έμπορος θα δώσει κάτι παραπάνω, βγάζει και από την πώληση
Δε συμφέρει όμως να το πας όπως είναι, ειδικά αν δεν πάρεις αυτοκίνητο από εκεί

Θα πιάσεις καλύτερη τιμή αν το «συμμαζέψεις» και το πουλήσεις μόνος σου

Το παλιό σου αυτοκίνητο κοντεύει 15 ετών και μάλλον ήρθε η ώρα που θα πρέπει να αντικατασταθεί. Καθώς δεν θες να ξοδέψεις και παρά πολλά χρήματα, η αγορά ενός αντίστοιχου -με αυτό που είχες- μοντέλου σε «ελαφρώς μεταχειρισμένο» 4-5 ετών, φαντάζει η ιδανική περίπτωση και μπορεί να καλυφθεί ευκολότερα από τον προϋπολογισμό σου. Δεδομένου ότι η πληρωμή τοις μετρητοίς - στην παρούσα φάση - αποτελεί σενάριο επιστημονικής φαντασίας, η προοπτική μιας προκαταβολής και εξόφλησης του υπολοίπου με δόσεις μέσω τράπεζας, είναι η πιο ρεαλιστική λύση. Αρα η επίσκεψη σε έκθεση αυτοκινήτων αποτελεί μονόδρομο, αφού ο ιδιώτης θέλει τα χρήματα του μπροστά και δεν πρόκειται να κάνει διακανονισμό πληρωμής.

Πως όμως θα συμπληρώσεις το απαιτούμενο 20% της προκαταβολής που συνήθως ζητούν οι τράπεζες για να σε δανειοδοτήσουν; Η πώληση του παλιού σου αυτοκινήτου, θα μπορούσε να καλύψει μέρος αυτού του ποσού και σίγουρα ο καλύτερος τρόπος είναι να το πουλήσεις μόνος σου, για να «εκμεταλλευθείς» όλη τη δυναμική που μπορεί να έχει ως μοντέλο στην αγορά. Η περίπτωση αυτή προϋποθέτει βέβαια, να γίνουν και μερικά μαζέματα - αν χρειάζονται - σε βασικά σημεία (στο αμάξωμα αλλά και στα μηχανικά), για να πιάσεις την καλύτερη δυνατή τιμή.

Όμως θα πρέπει να τρέξεις στα συνεργεία, και οι ιδιώτες θα σε δυσκολέψουν

Αυτό φυσικά προϋποθέτει κινητοποίηση και τρέξιμο στα διάφορα συνεργεία για να αποκατασταθούν τυχών - βασικές τουλάχιστον - ατέλειες. Ο μηχανικός, ο ηλεκτρολόγος και ο φανοποιός απαιτείται να επέμβουν όπου χρειάζεται και να φέρουν το αυτοκίνητο σε μια κατάσταση όπου δεν θα κινδυνέψει να «κοπεί» στον έλεγχο του υποψήφιου αγοραστή. Ένα καλό αρχείο συντήρησης θα βοηθήσει το παλιό αυτοκίνητο να πουληθεί ευκολότερα και ο έλεγχος ΚΤΕΟ σε ισχύ είναι ούτως ή άλλως προαπαιτούμενο για να μπορέσει να ολοκληρωθεί η διαδικασία της μεταβίβασης στο νέο κάτοχο. Όλες αυτές οι δικαιολογημένες απαιτήσεις από την πλευρά του αγοραστή-μαζί με κάποιες άλλες ενδεχομένως αδικαιολόγητες,  σε συνδυασμό και με τα καθιερωμένα «παζάρια» στην τιμή, θα σε δυσκολέψουν ιδιαίτερα στην όλη διαδικασία.

Στην ανταλλαγή, ο έμπορος θα δώσει κάτι παραπάνω, βγάζει και από την πώληση

Αντίθετα, αν αποφασίσεις να δώσεις ως ανταλλαγή το παλιό σου σε μια έκθεση, συνδυάζεις την επιλογή ενός «πιο φρέσκου» μοντέλου και την μετάβαση σε αυτό εύκολα και γρήγορα. Γλιτώνεις έτσι τα αλλεπάλληλα ραντεβού με υποψήφιους αγοραστές, μερικοί εκ των οποίων θα σου λένε ό,τι θέλουν προκειμένου να πάρουν «τσάμπα» το παλιό σου αυτοκίνητο. Συν τοις άλλοις, η τιμή που θα πιάσεις σε μια ανταλλαγή, μπορεί να είναι κάπως μικρότερη από αυτή που θα έπιανες πουλώντας το μόνος σου, αλλά η απόσταση δεν θα είναι πολύ μεγάλη, αφού και ο έμπορος θα είναι διατεθειμένος να κάνει ότι καλύτερο, δεδομένου ότι θα κερδίσει και από την πώληση.

Δε συμφέρει όμως να το πας όπως είναι, ειδικά αν δεν πάρεις αυτοκίνητο από εκεί

Ο χειρότερος τρόπος πάντως για να «εκμεταλλευθείς» το παλιό σου αυτοκίνητο, ειδικά όταν θέλει και κάποια «μαζέματα»  είναι να το πας απλά προς πώληση σε έμπορο μεταχειρισμένων. Στην περίπτωση αυτή, ο επαγγελματίας του χώρου θα θελήσει να βγάλει το αντίστοιχο κέρδος, και καθώς δεν πρόκειται να σου πουλήσει κάτι άλλο, θα φροντίσει να βγάλει όλο το κέρδος του αγοράζοντας το χαμηλά.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε