Νέα μπαταρία της Mercedes φορτίζει για 300 χλμ. αυτονομίας σε 5 λεπτά!
Νέα μπαταρία της Mercedes φορτίζει για 300 χλμ. αυτονομίας σε 5 λεπτά!
Οι νέου τύπου μπαταρίες στερεάς κατάστασης εγκρίθηκαν από την TÜV και περνούν στην παραγωγή.
Εξοικονόμηση βάρους κατά 1/4 και πιο ανθεκτικές σε διακυμάνσεις θερμοκρασίας.
Υπόσχεται διπλάσια αυτονομία στο ίδιο βάρος με τις σημερινές μπαταρίες κίνησης.
Επαναδιατυπώνει τι σημαίνει «γρήγορη φόρτιση», θα εφαρμοστεί στα μοντέλα της Mercedes έως το 2030.
Οι νέου τύπου μπαταρίες στερεάς κατάστασης εγκρίθηκαν από την TÜV και περνούν στην παραγωγή.
Ενώ άλλοι κατασκευαστές εξακολουθούν να κάνουν ανακοινώσεις για την έλευση των μπαταριών στερεάς κατάστασης, η Mercedes έχει ήδη φέρει μια τέτοια μπαταρία στην παραγωγή μαζικής κλίμακας. Ένας στενός συνεργάτης της Mercedes, η ProLogium, έχει κάνει σημαντική πρόοδο στην ανάπτυξη μιας πολύ αποδοτικής συσκευής αποθήκευσης ενέργειας αυτού του νέου τύπου. Μάλιστα, πιστοποιήθηκε από την TÜV Rheinland στην Ταϊβάν στις αρχές του Δεκεμβρίου. Το μοντέλο προπαραγωγής αναπτύχθηκε και παρήχθη σε μια «τεχνολογική συνεργασία», στην οποία συμμετέχει η Mercedes, μαζί με επενδυτές από την Κίνα, τη Νότια Κορέα και το Βιετνάμ. Η ProLogium αποκαλεί τη συσκευή αποθήκευσης «lithium ceramic battery» και ο ηλεκτρολύτης της είναι κατασκευασμένος από αγώγιμο κεραμικό υλικό. Προφανώς, έχει επιτευχθεί μια σημαντική ανακάλυψη στην μακρόχρονη αναζήτηση για αγώγιμο κεραμικό ηλεκτρολύτη για τις μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Όλα αυτά έναν χρόνο νωρίτερα από το προγραμματισμένο, όπως τονίζει η ProLogium, η εταιρεία περιγράφει τον εαυτό της ως τον μοναδικό κατασκευαστή μπαταριών στερεάς κατάστασης που έχει ήδη περάσει στη μαζική παραγωγή.
Εξοικονόμηση βάρους κατά 1/4 και πιο ανθεκτικές σε διακυμάνσεις θερμοκρασίας.
Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης θεωρούνται γενικά ως η εξελιγμένη διαδοχή της τρέχουσας τεχνολογίας μπαταριών. Πολλοί τις βλέπουν ως μπαταρίες που θα ανεβάσουν επιτέλους την ηλεκτρική κινητικότητα στο επίπεδο άνεσης των κινητήρων καύσης. Πολλοί κατασκευαστές, συμπεριλαμβανομένων των Toyota και BYD, ερευνούν επίσης αυτούς τους τύπους μπαταριών. Αυτές οι συσκευές αποθήκευσης ενέργειας λειτουργούν κατά βάση όπως η τρέχουσα γενιά. Η κύρια διαφορά είναι ο ηλεκτρολύτης, ο οποίος δεν είναι υγρός, αλλά στερεός. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να παραληφθεί ο διαχωριστής μεταξύ ανόδου και καθόδου, κάτι που υπόσχεται εξοικονόμηση βάρους έως και το ένα τέταρτο και απαιτεί σημαντικά λιγότερο όγκο. Επιπλέον, οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης, είναι πολύ λιγότερο ευαίσθητες σε διακυμάνσεις θερμοκρασίας και μπορούν να αντέξουν πολύ μεγαλύτερη ισχύ φόρτισης από πριν.
Υπόσχεται διπλάσια αυτονομία στο ίδιο βάρος με τις σημερινές μπαταρίες κίνησης.
Η πιστοποίηση από μια ταϊβανέζικη θυγατρική της TÜV Rheinland από μόνη της δημιουργεί υψηλές προσδοκίες. Σύμφωνα με αυτήν, η μπαταρία έχει πυκνότητα ενέργειας ακριβώς 359,2 Wh ανά κιλό. Οι τρέχουσες μπαταρίες με καθόδους από φωσφορικό σίδηρο λιθίου στα μαζικά παραγόμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιτυγχάνουν μέγιστο περίπου 150 Wh/kg. Αυτό θα σήμαινε ότι η μπαταρία στερεάς κατάστασης της ProLogium θα ζύγιζε λιγότερο από το μισό σε σχέση με τη χωρητικότητά της, και η αυτονομία θα διπλασιαζόταν με το ίδιο βάρος. Η αντίθεση είναι σχεδόν εξίσου μεγάλη με τις πιο ισχυρές, αλλά και πιο ευαίσθητες μπαταρίες βασισμένες σε λίθιο-νικέλιο-μαγγάνιο-κοβάλτιο, οι οποίες φτάνουν τα 200 Wh/kg. Όπως και πολλά άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το Fiat 500 Electric είναι εξοπλισμένο με μπαταρίες λιθίου-νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου. Η μικρή μπαταρία με χωρητικότητα 21,3 kWh έχει πυκνότητα ενέργειας περίπου 130 Wh, σχεδόν μόνο το ένα τρίτο από ό,τι υπόσχεται η ProLogium για την μπαταρία στερεάς κατάστασης.
Επαναδιατυπώνει τι σημαίνει «γρήγορη φόρτιση», θα εφαρμοστεί στα μοντέλα της Mercedes έως το 2030.
«Ένα ορόσημο μετά από 18 χρόνια αδιάκοπων προσπαθειών για να ανταποκριθούμε στις τεχνολογικές προκλήσεις», δήλωσε ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος Vincent Yang σε δελτίο τύπου. Η απόδοση φόρτισης λέγεται ότι έχει επίσης αυξηθεί σημαντικά. Η ProLogium αναφέρει ότι το πρωτότυπο μπορεί να αποθηκεύσει αρκετή ενέργεια για 300 χλμ. σε πέντε λεπτά. Αυτό ορίζει ξανά το τι κατανοείται στη βιομηχανία ως γρήγορη φόρτιση. Σύμφωνα με την σύντομη περιγραφή, ο ηλεκτρολύτης αποτελείται από αρκετά στρώματα μιας αγώγιμης κεραμικής παραλλαγής. Πρόσθετη απόδοση προέρχεται από τον πρώτο στον κόσμο άνοδο που είναι κατασκευασμένος από 100% σύνθετο πυρίτιο. Σύμφωνα με τον Yang, η γνώση που αποκτήθηκε από εκατοντάδες διπλώματα ευρεσιτεχνίας ενσωματώθηκε στην παραγωγή. Ο συνεργάτης της Mercedes ελπίζει ότι το προϊόν θα οδηγήσει σε εξοικονόμηση βάρους, κάτι που θα έκανε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ακόμα πιο αποδοτικά. Η ProLogium σχεδιάζει να αποκαλύψει περισσότερες λεπτομέρειες στην έκθεση τεχνολογίας Consumer Electronics Show (CES) στο Las Vegas στις αρχές Ιανουαρίου του 2025. Η νέα γενιά μπαταριών αναμένεται να εγκατασταθεί σε σειρές μοντέλων της Mercedes από το 2030.