2006: Η παρουσίαση του Nissan Qashqai παραγωγής
Το Nissan Qashqai παραγωγής παρουσιάστηκε το 2006, με τις πωλήσεις να ξεκινούν τον επόμενο χρόνο. Το αυτοκίνητο δεν αντικατέστησε μόνο το μικρομεσαίο Almera, αλλά και το μεγαλύτερο Primera, ενώ χαρακτηρίστηκε ως μικρομεσαίο crossover SUV.
Μπορεί σήμερα η κατηγορία να βρίθει από επιτυχημένα μοντέλα, όπως τα Peugeot 3008, Toyota C-HR, Audi Q3, Citroen C5 Aircross και Opel Grandland, όμως εκείνη την εποχή το Qashqai θεωρήθηκε πρωτοπόρος και κάλυψε ένα κενό που υπήρχε σε ήπια εκτός δρόμου οχήματα μικρότερα του Toyota RAV 4.
Εμφανισιακά το αυτοκίνητο μπορούσε να χαρακτηριστεί σαν «ψηλωμένο hatchback». Ή σαν «χαμηλωμένο SUV». Όποια προσέγγιση και αν είχε κανείς, θα έπεφτε διάνα. Βλέπετε, ο αρχικός στόχος της εταιρείας να δημιουργήσει ένα μοντέλο που θα συνδύαζε τα γνωρίσματα αμφότερων των κατηγοριών επετεύχθη πλήρως.
Τα περιμετρικά προστατευτικά από άβαφο μαύρο πλαστικό και το αυξημένο κενό μεταξύ των τροχών και των θόλων ενίσχυαν τον εκτός δρόμου χαρακτήρα του μοντέλου, χωρίς όμως να του δίνουν την σκληροπυρηνική εικόνα του θηριώδους Patrol ή του X-Trail. Τα στρογγυλεμένα φανάρια ακολουθούσαν τη σχεδιαστική «γλώσσσα» των Nissan της εποχής, παραπέμποντας σε αυτά του Micra, του Primera, ακόμα και του αγαπημένου 350Z. Αυτά, σε συνδυασμό με την εμπρόσθια γρίλια, χάριζαν στο Qashqai ένα φιλικό «πρόσωπο», παρόμοιο με αυτό των hatchbacks και των οχημάτων πόλης.
Αντίστοιχα, περνώντας στο εσωτερικό του πρώτου Nissan Qashqai νόμιζες πως βρίσκεσαι σε χαμηλότερο αυτοκίνητο, με την υψηλότερη θέση οδήγησης να σου θυμίζει πως κάθεσαι σε SUV. Χάρη σε αυτό η ορατότητα του οδηγού ήταν μεγάλη, κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο μέσα στην πόλη.
Το ταμπλό και η κεντρική κονσόλα είχαν μοντέρνο σχεδιασμό, ο οποίος δεν δείχνει «γερασμένος» σήμερα, παρά τα 17 χρόνια που έχουν περάσει από το ντεμπούτο του μοντέλου. Όσον αφορά στην ευρυχωρία, αυτή ήταν αυξημένη, καλύπτοντας απόλυτα τις ανάγκες μιας οικογένειας. Χάρη στο χαμηλό κεντρικό τούνελ, το πίσω κάθισμα είχε τη δυνατότητα να φιλοξενήσει και τρίτο ενήλικο επιβάτη.
Όσοι χρειάζονταν ακόμα μεγαλύτερους χώρους θα έπρεπε να περιμένουν μέχρι το 2008, όπου και εμφανίστηκε το Nissan Qashqai +2, το οποίο όπως μαρτυρά το όνομα του διέθετε 2 επιπλέον θέσεις, φτάνοντας το σύνολο των 7. Αυτό επιτεύχθηκε με την αύξηση του συνολικού μήκους κατά 21,1 εκατοστά και την επιμήκυνση του μεταξονίου κατά 13,5 εκατοστά.
Οι κινητήρες του Nissan Qashqai πρώτης γενιάς
Κάτω από το καπό του πρώτου Nissan Qashqai βρίσκαμε μια γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου. Η εισαγωγική βενζινοκίνητη έκδοση διέθετε ένα 1.600αρι μοτέρ 114 ίππων, ενώ αντίστοιχα η βασική diesel είχε έναν κινητήρα 1,5 λίτρων με 106 άλογα. Επιπλέον υπήρχαν δίλιτροι κινητήρες, με το μοτέρ βενζίνης να αποδίδει 141 ίππους και το πετρελαιοκίνητο 150 άλογα. Οι συγκεκριμένες εκδόσεις ήταν διαθέσιμες προαιρετικά και ως τετρακίνητες.Οι κινητήρες ήταν ίδιοι τόσο στο πενταθέσιο, όσο και στο επταθέσιο μοντέλο.
Σελ. 1 | 2004: Το πρωτότυπο του Nissan Qashqai |
Σελ. 2 | 2006: Η παρουσίαση του Nissan Qashqai παραγωγής |
Σελ. 3 | 2009: Το facelift του Nissan Qashqai |