autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Ο νέος ΚΟΚ έρχεται: θα μπορέσει όμως να εφαρμοστεί και στην πράξη;

Ο νέος ΚΟΚ έρχεται: θα μπορέσει όμως να εφαρμοστεί και στην πράξη;

6/2/2025

Πολυαναμενόμενος, μελετημένος και αυστηρός, υπόσχεται διόρθωση σε παθογένειες ετών
Διαχρονικό το πρόβλημα εφαρμογής, όμως πλέον ποινικοποιούνται πολλές παραβάσεις
Ελλιπής αστυνόμευση και κακή νοοτροπία, παραδοσιακά δεν βοηθούν την κατάσταση
Αλλά τώρα με τεχνολογία και κάμερες, οι παραβάτες θα το σκέφτονται δυό φορές

Πολυαναμενόμενος, μελετημένος και αυστηρός, υπόσχεται διόρθωση σε παθογένειες ετών

Έρχεται σε εφαρμογή και έχει συζητηθεί όσο κανένας άλλος υπό ανανέωση κανονισμός οδικής κυκλοφορίας. Λεπτομέρειες του έχουν διαρρεύσει από νωρίς και η πρόθεση των ιθυνόντων αυτή τη φορά να γίνουν τα πράγματα πιο αυστηρά, ήταν ξεκάθαρη από την αρχή. Αναμένεται μετά από δημόσια διαβούλευση να τεθεί σύντομα σε ισχύ, και υπόσχεται να διορθώσει πολλές από τις παθογένειες που μαστίζουν τους ελληνικούς δρόμους εδώ και δεκαετίες. Μελετημένος με γνώμονα την αύξηση της ασφάλειας, θα αποτελέσει εφεξής πονοκέφαλο για τους «αδιόρθωτους» και τους ανεύθυνους οδηγούς, αλλά και ανακούφιση για όλους τους υπόλοιπους που συνηθίζουν να χρησιμοποιούν νόμιμα το οδικό δίκτυο.

Διαχρονικό το πρόβλημα εφαρμογής, όμως πλέον ποινικοποιούνται πολλές παραβάσεις

Ωστόσο το στοίχημα είναι εύκολα αντιληπτό: θα κατορθώσει ο νέος ΚΟΚ να εφαρμοστεί σωστά και αποτελεσματικά στην πράξη; Ή θα αποτελέσει «μια από τα ίδια» όπως πάντα; Η αλήθεια είναι ότι αυτή τη φορά προβλέπεται η ποινικοποίηση των σοβαρών παραβάσεων που σχετίζονται με την πρόκληση σωματικών-ακόμη και υλικών-βλαβών, από ανεύθυνη οδήγηση: θα διώκονται ποινικά με βαριές τιμωρίες οι παραβάτες που οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ, παραβιάζουν ερυθρό σηματοδότη ή παραβιάζουν το όριο ταχύτητας. Για πρώτη φορά επίσης στη χώρα μας, ο ΚΟΚ αλλάζει ριζικά σε κάποια σημεία: η διήθηση των μοτοσυκλετών θα επιτρέπεται υπό όρους και συνθήκες, οι ποδηλάτες και οι αναβάτες πατινιών θα πρέπει να χρησιμοποιούν απαραιτήτως κράνος, τα όρια ταχύτητας αυστηροποιούνται πολύ για τις κατοικημένες περιοχές (30 χλμ./ώρα και 20 χλμ./ώρα πέριξ σχολείων) και το κυριότερο; Οι κλήσεις βεβαιώνονται ηλεκτρονικά στη στιγμή, οπότε «αντίο» στο σβήσιμο για όσους είχαν «τα μέσα».
 

Ελλιπής αστυνόμευση και κακή νοοτροπία, παραδοσιακά δεν βοηθούν την κατάσταση

Όσο όμως «καλοδουλεμένος» και μελετημένος και αν είναι ο νέος κώδικας, θα χρειαστεί και την αντίστοιχη αστυνόμευση από την τροχαία για να αποδώσει. Ο Έλληνας μάλλον δεν τιθασεύεται εύκολα-ειδικά στο τιμόνι-όπως τουλάχιστον καταδεικνύουν τα σχετικά στατιστικά, οπότε οι περιπολίες θα είναι ένα απαραίτητο παράλληλο προαπαιτούμενο, για την εφαρμογή όλων αυτών των νέων κανόνων. Η νοοτροπία πολλών οδηγών στη χώρα μας είναι δεδομένα κακή, και πρέπει να αλλάξει κάποια στιγμή, για να μην κάνει ο καθένας ότι θέλει και το κυριότερο για να μην θρηνούμε τόσα θύματα στο μέλλον. Πρόσφατο παράδειγμα άλλωστε αποτελεί η απώλεια της ζωής ακόμη ενός νέου ανθρώπου στην Κρήτη, από ανεύθυνο μεθυσμένο οδηγό, και από κακή ως φαίνεται εφαρμογή του νόμου.

Αλλά τώρα με τεχνολογία και κάμερες, οι παραβάτες θα το σκέφτονται δυό φορές

Αυτή τη φορά πάντως, σύμμαχος του Υπουργείου Δικαιοσύνης για την πιστή τήρηση των παραπάνω, θα είναι και η βοήθεια της υψηλής τεχνολογίας. Οι εκατοντάδες κάμερες παρακολούθησης που πρόκειται να τοποθετηθούν τους επομένους μήνες σε πολλά κεντρικά σημεία και οι οποίες θα έχουν αυξημένες δυνατότητες-όπως π.χ. να καταγράφουν όσους στέλνουν sms οδηγώντας-θα μπορέσουν να κάνουν τη διαφορά και σε συνδυασμό με τις σοβαρές-ποινικές πλέον-τιμωρίες, αναμένεται να δούμε στο μέλλον τα πράγματα βελτιωμένα σε σχέση με το τι συνέβαινε στους Ελληνικούς δρόμους ως τώρα.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις